fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
דוקאטי באנר חדש מולטיסטרדה
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אלבר טריומף קוביה עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
קוב 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
דוקאטי קוביה שמאל
סטפן
שרקו
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

סיבוב בעיר: קורקינט חשמלי איזיבייק G16 במבחן

סיבוב בעיר: קורקינט חשמלי איזיבייק G16 במבחן

כתב: רון לב | צילום: אריק רוזנבלום, רון לב

שורה תחתונה: בעל גלגלים גדולים, מציע יציבות וביצועים גבוהים בכביש וגם בשטח – למי שיכול להרשות לעצמו.

נכון, לא רואים פה בכל יום מבחן לקורקינט חשמלי, ונכון, זה לא מרגש כמו נייקד קיצוני או קרוזר חדש, נושאי המבחן הטבעיים שלנו, אבל יש לזה 2 גלגלים ומנוע (חשמלי אמנם) ואפילו שלדה מגניבה, שלושה מאפיינים שאנחנו בדרך כלל ממש אוהבים, אז יצאנו לבדוק את ה־G16, כלי רכב עירוני דו-גלגלי שלקרוא לו "קורקינט" בלבד יהיה פשע. מדובר למעשה בהכלאה בין קורקינט ואופניים, ולזה מוסיף היצרן שאם נרצה, אנחנו יכולים לרכוב איתו בשטח – בתנאים קיצוניים, אפילו. איך אפשר לסרב להזמנה שכזו?

ניר אלפרוביץ' ובנו עידן, מהיישוב נירית – שליד חגור, שליד מתן – החליטו ללכת אחרי החלום ולפתח פתרונות תחבורה חשמליים ממוקדי בטיחות, יעילות ומשקל. את איזיבייק הם פיתחו בשנת 2008 כאשר ניר הבין שמתחילה להתחולל בעולם מהפכה תחבורתית והחליט לייצר באופן עצמאי אופניים וקורקינטים חשמליים לפי צרכים שונים, כשהוא מסתכל על הבעיה בעין ישראלית – דרכים משובשות, עבודות תשתית תמידיות ובטיחות לוקה בחסר.

ניר ועידן מחליטים לפתור את שתי הבעיות העיקריות בעולם הקורקינטים של היום (שיתופיים ואישיים), כפי שהם רואים אותן: ההתמודדות הלקויה של הכלים האלו עם המהמורות בכביש ותופעה של כידונים שנשברים תחת מאמץ. נראה שרוב החברות לא שמות דגש על שרידות הכלי ובעיקר הכידון, שנקודת החיבור שלו נמצאת בדרך כלל בתחתית, במרחק ניכר מפעולת ההיגוי שבמרכז גובה הרוכב. התכנון הזה גורם לחיבור בין הכידון לשלדה להוות נקודת חולשה שלרוב נפתרת ע"י מוצר צד שלישי כמו חובק או נעילה אשר מבטלים בחלק מהמקרים את האפשרות לקפל את הקורקינט. הבעיה השנייה הינה במהמורות, כשברוב הקורקינטים מה שאמור להתמודד עם התשתית המזעזעת הוא גלגל קדמי קטנטן בקוטר 10 אינץ' ללא מערכת בולמים, מה שמחזיר אותנו לבעיה הראשונה – הכידונים הנשברים. כמו גם חוסר הנוחות לרוכב.

באיזיבייק חשבו על כמה פתרונות ופיתחו מספר פרוטוטייפים, עד שהגיעו ליצור את מגוון הדגמים שלהם כיום, הכולל את ה־G3.1 וה־G4 שמתמודדים עם אחת הבעיות העיקריות בעזרת גלגלים בקוטר 12 אינץ' ומזלג קדמי דומה לכזה של אופנוע. גם כשהמהפכה התחבורתית העירונית ממש פה בדלת עם הגעת הרכבת הקלה, עדיין נראה שיצרנים מזניחים את נושא הבטיחות, דבר שמתעצם בהתמודדות עם התשתיות הישראליות. כשמגוון יצרניות אחרות מוסיפות מערך מתלים, זה מגיע עם מחיר ומעלה את משקל הקורקינט ליותר מ־25 ק"ג, אך פותר את בעיית השיכוך ומעלה את הבטיחות.

מוצרי הדגל של איזיבייק לא מכוונים אל תואר "הקורקינט הכי מהיר", וגם לא הכי משוגע. מה שכן יוצא דופן בו, זה הגלגלים הגדולים, מנגנון קיפול ייחודי ושלדה חזקה וקלת-משקל. ה־G16 הוא קורקינט חשמלי ייחודי עם גלגל בקוטר 16 אינץ' מקדימה ו־12 אינץ' מאחור. במבט ראשון, קשה לקטלג איפה הוא נמצא על הסקאלה בין אופניים לקורקינט. הוא רזה, גבוה ובולט במראה עם שלדה שעוטפת את הסוללה ומעיין 'ספוילר' אחורי קטן שגורם לכל מי שמביט בו להבין שסטנדרטי, הוא לא.

ניתן לראות את המחשבה בתכנון עד הפרטים הקטנים: הסוללה מותקנת בתוך השלדה המרכזית, ממוקמת באופן נוח שמאפשר גם הגנה מספקת וגם נוחות לפירוק. העובדה שלא התספקו כאן בגלגל 16 אינץ' מקדימה – בניגוד ל־10 אינץ' בלבד בקורקינטים אחרים – והוסיפו גם מתלים שדומים יותר לאופניים, עם מזלג קדמי בעל שיכוך ובולם אחורי, כמו גם גלגל 12 אינץ' מאחור, ואפילו סבל מובנה, שקצת מזכיר לנו ספויילר של רכב, עליו ניתן להתקין ארגז ופתרונות אחסון נוספים.

אז איך זה מרגיש? השילוב בין קורקינט לאופניים עובד מצוין, הוא קצת הזכיר לנו את הפעם הראשונה שהעולם הגיב לכלים דו-גלגליים גדולים יותר דוגמת ההונדה X-ADV, ששילבו בצורה טובה בין אופנוע לקטנוע. היציבות של ה־G16, המורגשת בכידון, בשילוב הגלגלים הגדולים מספקת תחושת ביטחון ושליטה מצוינת ויכולת ספיגת שיבושים מדהימה, שגם בקורקינטים רגילים עם שיכוך מלא לא ראינו משהו שמתקרב אליה. בנוסף, בלימה פתאומית (ואפילו סטופי) קלה במיוחד עם בלמי דיסק בקוטר 160 מ"מ, שעושים את עבודתם נאמנה. ניר ועידן הפצירו אז באנו לרכוב על ה־G16 גם בשטח ובקצרה נספר שלא ריחמנו עליו כלל: עליות, ירידות, סינגלים, סלעים, הכל עבר בצורה שלא חשבנו שקורקינט מסוגל לה. השיכוך הקדמי והאחורי עובדים מעולה ועם מעט כיוון והתאמה אישית ה־G16 מאפשר לרוכב לטייל איתו בכל מקום – דרכי עפר או סינגלים קטנים, כשמהמורות בדרך הופכות לפעמים לקפיצה שובבה באוויר. וכשרוכבים בשטח, לפעמים נתקלים בסלע גדול, עץ שנפל או גדר שחוסמים את הדרך, במקרים כאלו משקלו הקל של ה־G16 – סה"כ 23 ק"ג – מאפשר להרים אותו בקלות מעל המכשול. קורקינט אקסטרים?

כלי המבחן מגיע עם מנוע 12 אינץ' המחובר לבקר שמוריד אליו 17 אמפר פריקה, מסוללת 48V עם קיבולת של 10 אמפר\שעה. הסוללה ניתנת לשדרוג בהתאם לעומק הכיס של הרוכב וכך גם איכות מכלולי השיכוך הקדמי והאחורי. המנוע חזק מספיק כדי להאיץ בזריזות למהירות מירבית של 25 קמ"ש, כמוגדר בחוק, כשהוא אוכל עליות, גם בדרכים לא סלולות, בלי שום גמגום או בעיה. ללא ההגבלה שמכתיב המחוקק, ה־G16 מסוגל להגיע גם למהירות של 35 קמ"ש.

מבחינת היעילות, סוללת ה־10aH לטעמנו בעלת קיבולת קטנה מידי לכלי שמסוגל לספק הנאה בשעות הפנאי ולא רק רכיבה יומיומית, שכן לניצול ראוי של יכולותיו כמעט חייבים לשדרג את הסוללה לאחת בעלת קיבולת גבוהה יותר. במהלך המבחן הצלחנו להגיע לטווח של 22 ק"מ לערך הודות למנוע חסכוני, וזה מבלי שריחמנו עליו, ועם עליות ירידות ושלל החוויות שאנחנו מעבירים כלי מבחן בדרך כלל. בנוסף, מימדיו הפיזיים המעניקים לו את היציבות והביטחון שכל כך אהבנו, באים לרעתו כשרוצים להיכנס איתו לשוק שרונה או לאוטובוס, מקומות המחייבים לקפל אותו. הוא מעט מגושם במצב המקופל ולא קליל ואלגנטי כמו קורקינט בתצורה סטנדרטית – אבל זה מחיר הנוחות, הבטיחות והביצועים.

אם כל השימוש שלכם בקורקינט הוא ל־2-3 ק"מ מהרכבת למשרד, לא בטוח שהיינו ממליצים עליו, מעבר לעליית המדרגה הבטיחותית, יש כאן את נושא הקיפול והפתיחה באופן יומיומי, כמו גם כניסה למעליות יחד עם אנשים – בעיקר כאלו איתם אתם עובדים, שיתמהו למה הכנסתם אופנוע קטן למעלית, מה שיכול ליצור אי נעימויות ולחשושים במטבחון.
מצד שני, לא מצאנו קורקינט עם יכולות כאלו וכזו בטיחות גבוהה ביחס להיצע הקיים. מי שמחפש את הפינוק של יכולת שיכוך גבוהה, ביצועים מגוונים ואקסטרה בסעיף הבטיחות ימצא ב־G16 חבר נאמן לדרך עם אופציה לשימוש מהנה בשעות הפנאי, בשטח, עם קורקינט – לא תאמינו איזה מבטים תקבלו.

ה־G16 הוא גם ממש לא כלי זול, גרסת האב-טיפוס שבחנו עולה 6,900 ₪, כשהדגם הבסיסי לרכישה מאיזיבייק מגיע בתצורה משודרגת יותר ועלותו 7,200 ₪, אבל עם סוללה גדולה יותר. במחיר הזה ה־G16 ניצב מול יריבים ראויים – כמו נאמי, דואלטרון ואינוקים אוקס, בגרסת 60V 21AH, שמחזיק בכתר כבר הרבה זמן. אבל ה־G16 מגיע עם גישה ייחודית, מול התחרות ששונה ממנו מהותית, ואמירה בטיחותית – עם הגלגל הקדמי הגדול, המתלים, הכידון, הבנייה הקשוחה ומנגנון הקיפול, הוא זן חדש לחלוטין של קורקינט, אם ממש חייבים להגדיר אותו ככזה.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

     

     

     

     

    3 תגובות ל סיבוב בעיר: קורקינט חשמלי איזיבייק G16 במבחן

    1. אמרת אופניים…. מה שקובע את היציבות זו זוית הראש…. כמה היא?

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    קוב מגדל kove