fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

האופנוע, המצלמה וה'שקט מצלמים'

האופנוע, המצלמה וה'שקט מצלמים'

כתב: אסף לביא | צילום: דניאל קדם

את ווילי פרץ אני מכיר כבר שנים, עוד כשהייתי כתב צעיר במערכת מוטו הישנה ביצחק שדה שמעתי מנח אבגר הלוי, שהיה אז עורך אתר מוטובייק, השם שהיה נשמע כמו כינוי חברי למישהו שיודע להרים את הגלגל הקדמי, התברר כשמו האמיתי – אם כי הוא יודע גם את רזי ניתוק הגלגל מהקרקע. ווילי הוא מבין ותיקי ענף האופנועים, מנהל ובעלים של מוסכים בעברו וכיום המנהל המקצועי של בליץ מוטורס.

ווילי הוא מקגייוור אמיתי, תנו לו ג'בקה ואיזולירבנד והוא יוריד לכם את הירח או יבנה טיל שישמיד אותו. לפני כשנתיים פנה לווילי לקוח עבר איתו שמר על קשר חברי, דניאל קדם, אחד ה-צלמים בה' הידיעה שאחראי על הרבה פרסומת וקמפיינים שאתם רואים וגם כמות נכבדת של סדרות וסרטים בהם צפיתם. דניאל רצה להתייעץ עם ווילי לגבי פרסומת מורכבת שהוא צריך לצלם בתנועה הצפופה בתוך העיר ובשטח, הוא חשב על אופנוע כפתרון מתאים ולכן פנה למי שטיפל שנים באופנוע הישן שלו כדי לבדוק איך ניתן לעשות את זה בצורה הטובה ביותר. אחרי שהבינו יחדיו מה הם צריכים ווילי ודניאל החליטו לשתף פעולה בפרויקט הזה שכלל בניית מתקן למצלמה לאופנוע.

אחרי כמה פגישות ותכנונים, ווילי החל בבנייה, הוא לקח מעופר אבניר הוסקוורנה 701 אנדורו עליו הוא התקין זרוע מנוף למצלמה, המנוף והמצלמה שוקלים יחד בערך 25 ק"ג והחיבורים שווילי תכנן לאופנוע מוסיפים עוד כמה ק"ג בודדים, אחרי כמה בדיקות וכיוונים 'אופנוע הצילום' הראשון היה מוכן לצילומי הפרסומת של 'סובב טורקי'.

ווילי עלה לירושלים עם האופנוע, שם התקיימו הצילומים, כשהוא סיים להכין את האופנוע לפעילות אנשי הצוות נדהמו לראות את הכלי – בשבילם זה עולם חדש של יכולות, עד אז הם היו רגילים לצילומים מארגז של טנדר שעומד פקקים ורחב מכדי להיכנס לשבילים בשטח, גם ההגדרה שלהם ל'שטח' לעומת מה שווילי מגדיר כך רחוקה מאוד – כשהראו לווילי את השטח בו הם הולכים לצלם הוא חשב שהם רוצים שיעלה איזו מסלעה שנראתה לו טיפה מאתגרת עם המתקן, הם מצדם תיקנו והסבירו לו שהם צריכים שירכב על שביל בשדה.

בזמן שווילי רוכב עם האופנוע במקום ובקצב שהוגדרו לו, דניאל יושב בקרבת מקום עם הקונטרול ומכוון את המצלמה לצרכיו, את הפעולה הזאת הם יכולים לעשות גם בהרכבה או עם רכב שנוסע במקביל לאופנוע, זה מאפשר להם לעקוב אחרי אובייקט במקומות שקשה להיכנס עם רכב בגלל תוואי הקרקע או צפיפות. ווילי מקבל מדניאל הוראות באוזניה ולפעמים נותן גם את הזווית שלו כמי שמנווט את המצלמה.

ווילי ודניאל סימנו את ההפקה הזאת כהצלחה ועם ויכולות החדשות שהכניס האופנוע, רצו לייצר משהו ייעודי, זה מה שהביא אותם לבנות את הדור השני, על בסיס האופנוע הישן של דניאל (ב.מ.וו F650GS דקאר), שם ווילי כבר נכנס לקרביו של האופנוע ובנה משהו מורכב יותר, עם אפשרות לחבר את המנוף מקדימה ומאחור. עם האופנוע הזה הם צילמו עוד מספר פרויקטים, אחריהם דניאל חזר לביתו בשוודיה.

ואז הגיעה הקורונה. ווילי בדיוק התחדש בווי-סטרום 1000 וסיים לתכנן את המתקן שלו, הקל ויעיל ביותר עד עכשיו, מכיוון שהשמיים סגורים והפקות רבות עברו לצילומים בארץ, דניאל שהגיע לישראל מצא כאן הרבה הזדמנויות להפעיל את ווילי והדור השלישי של אופנוע הצילום, עם לא מעט עבודות – פרסומות, סדרות, סרטונים, הפקות קטנות וגדולות, בכולן נכח הווי-סטרום והרוכב שלו. ווילי ודניאל צילמו עם האופנוע כמעט בכל מקום, בשבילים ובכבישים, במהירויות שבין עמידה ל-130 קמ"ש, הכל עובד נהדר – ומתפרק בקלות מהאופנוע שמשמש את ווילי גם ביום יום. הצמד גם נתן לעסק המשותף שם – The Rhino Camera.

על הווי-סטרום מותקנת מצלמת הקולנוע עם מייצב (גימבל) ומנועים ששולטים בעדשה, כשהיו צריכים להתקין אותה על הפרונט זה חייב קצת זמן התרגלות וכמובן הקשחה של הפרונט, אבל ווילי מספר שבשום שלב המתקן לא הפריע לו לרכב, בעיקר כשברוב הצילומים אין צורך להשתולל או לרכב מהר מדי, גם בהשתחלות בתנועה הצפופה אין דרמה או קושי מיוחד. בכל פעם שווילי מגיע עם הווי-סטרום והמצלמה ישנה התלהבות רבה על הסט, באחת הפעמים נאמר לו בחצי בדיחה שחבל שהאופנוע רועש ואם הייתה גרסה חשמלית האופנוע יכל להתאים לעוד הפקות – אז ווילי חזר לעבודה והוציא את הדור הרביעי, או יותר נכון – הדור החשמלי – על בסיס בליץ 6000.

נכון, לא ווילי ולא דניאל המציאו את הפטנט הזה שהוליווד מכירה כבר שנים, אבל הם כן הראשונים שעושים בו שימוש מקצועי כאן בארץ שמאוד רחוקה מקליפורניה – למרות מזג האוויר הדומה – והם כבר באופנוע הרביעי שהם משכללים ומדייקים לייעוד החדש, שזה כבר הישג שגם הקשוחים שבמגיבים לא יכולים לקחת מהם.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל