fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קוב kove מתחת לשורת menu
אודי דגן מתחת לתפריט
דוקאטי באנר חדש
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אלבר טריומף קוביה עליון
קוב 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
שרקו
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

מקטנוע לאופנוע – המטריקס מוצאים את האחד

מקטנוע לאופנוע – המטריקס מוצאים את האחד

דורון וקנין

צילום: Zoobri photo team

הגיעה העת לכתבת הסיכום בפרויקט "מקטנוע לאופנוע" לאחר שהתרשמתי והתנסיתי במספר לא מבוטל של כלים. הגיעה גם העת לספר על האחד שלי שנבחר להיות זה שארכב על גבו בקביעות ואכריז עליו: "זה האופנוע שלי".
אך ראשית, הרשו לי לתאר בפניכם פרמטרים נוספים שנתתי עליהם את הדעת ושלא קשורים רק לכלי אלא במי שמייבא אותו ועתיד להעניק לי שירות עליו.

ציוני דרך במסע
כמעט שנה חלפה מהיום בו יצאתי לדרך למסע בסדרת הכתבות "מקטנוע לאופנוע". הכול החל איי שם בשיחת "מסדרון" עם אריק רוזנבלום מנהל האתר שבה הצגתי בפניו את הרעיון והדרך בה אני רואה את הסדרה. אריק כהרגלו הנהן בראש בהתלהבות ספק אלי ספק לעצמו וסינן "אחלה גדול" לך על זה. אמר והלך בעצמו. מה לך על זה? עם מי אלך על זה? שאלתי ללא מענה.
כעבור יומיים קיבלתי את כל התשובות במייל קצרצר אבל חלומי לכל רוכב דו-גלגלי: "גש ליבואנים ספר על הפרויקט, תציע  להם להשתתף ו..קח אופנוע לסוף שבוע".

כמובן שאחרי המייל הזה נתקפתי במחשבות ולבטים. איזה כלים לבחור? עם איזה יבואן להתחיל? איזה נפח מנוע? איזה הספק? (מסכן שכמותי, ממש  לרחם עלי).
ההחלטה שגמלה בליבי הייתה ראשית לחקור וללמוד מהבית. התחלתי לבחור את הכלים מתוך ההיצע באתרי היבואנים, להיוועץ וללמוד מניסיונם רב השנים של שני חבריי הטובים ניסים ברדה וסטפן אבנדיצ'י ורק לאחר מכן להגיע לסוכנויות המכירות כשאני החלטי על הדגמים בהם ארצה להתנסות. (בשבועות הקרובים גם אחשוף בפניכם כיצד סילוף קל "ותמים" מצידי של אות אחת בהמלצה לדגם אופנוע שקיבלתי מניסים ברדה סידרה לי סופ"ש עם מפלצת בעלת הספק של 175 כ"ס במקום הכלי שיועד לי)

ראשית ערכתי רשימה סובייקטיבית למשפחות הכלים כאשר אופנועי הדו"ש, התיור, וכמובן הספורט תיור שקיבלו הגדרת "IN" ולעומתם הספורטיביים, הקאסטומים, והצ'ופרים למיניהם זכו להגדרת OUT"".
לאחר מכן נעשתה פנייה לארבעת מהיבואנים הגדולים בענף: 'עופר אבניר' יבואנית סוזוקי ואפרילייה, 'מאיר' יבואנית  הונדה, 'מטרו מוטור' יבואנית קאוואסאקי וימאהה, ו'קמור' יבואנית BMW. (הפנייה אליהם נעשתה בטרם רכישתם על ידי חברת דלק מוטורס).
החברות 'מאיר' ו'עופר אבניר' נרתמו מייד לפרויקט והציעו את כליהם למבחן. לעומתם 'מטרו' התמהמהו מלהצטרף משיקולי ביטוח בסופי שבוע ו'קמור' הציבו תנאים שלטעמי האישי לא היו ראויים ולכן שניהם נשארו מחוץ לפרויקט.

בעין בוחנת
מאחר ועמדו לרשותי מספר רב של כלים והזדמנויות לבקר בסוכנויות קיבלתי החלטה מראש לתהות על קנקנם של היבואנים על מנת לאסוף כמה שיותר מל"מ (מודיעין לצרכי מבצע) על פעילותם ואופן התנהלותם.
היו גם לא מעט מקרים בהם הגעתי "סתם לשתות קפה" אך מטרת ביקורי האמיתית הייתה לצפות באנשי המכירות בטרם במהלך סגירת עסקה ולאחריה ועל הדרך לצפות ברמת השירות ויחס המכונאים במוסך היבואן. סביר להניח שברגע זה כאשר אותם אנשי מכירות קוראים שורות אלו הם מגרדים את מצחם ומבינים מדוע ביקשתי ולעיתים אף התעקשתי במספר מקרים להשאיר את הכלי האישי שלי במהלך המבחנים במוסך החברה ולא באולם התצוגה כפי שהציעו לי.

"המזימה" הייתה פשוטה: רציתי גישה חופשית למוסך השירות ב-07:30 בבוקר וזאת בשעה שהלקוחות מביאים את הכלים שלהם לטיפולים שוטפים. מפגש הקפה הזה הניב עבורי מידע וחוות דעת מפי הלקוחות על היבואן ורמת השירות במוסך.פרמטר נוסף שהיה מאוד חשוב עבורי היה האופן בו אופנוע המבחן נמסר לי, דהיינו האם הוא נשטף ונוקה, תודלק ושומן ועבר ביקורת בלמים ושרשרת בטרם הגעתי.
נושא נוסף שאותו לקחתי בחשבון ונתתי עליו את הדעת היה נושא התיאומים שלפני המבחן, בדקתי את גמישות היבואן לבקשותיי ואף שלעיתים היו בהתראה קצרה. קשרי העבודה מול אותו יבואן היו יחסי גומלין והגינות הדדית כשתמיד שעה לפני המועד שהתחייבתי להשיב את הכלי הוא נחת בחזרה אצל היבואן כאשר הוא שטוף, נקי, ומוכן לנסיעת מבחן ולפעילות השוטפת בסוכנות.

היבואן במבחן
רגע לפני שאחשוף בפניכם את שם היבואן שבו בחרתי כספק "לאחד" שלי ארצה לציין ולפרט אילו פרמטרים הכריעו את הכף לטובתו וגרמו לבחירתו. תשומת הלב שניתנה דווקא למרכיב של היבואן במכלול הבחירה נובעת מסיבה פשוטה: לא בכל יום רוכשים כלי חדש וגם כשרוכשים אחד כזה צריך להביא בחשבון את המכלול הכללי של שביעות הרצון מהשירות לפני ואחרי המכירה.
בחנתי נושאים רבים ומגוונים אך בחרתי להעלות על הכתב את העיקריים שבהם מאחר ומנקודת ראותי הם החשובים באמת לכל רוכש אופנוע פוטנציאלי.

אנשי המכירות: שזכו לציון גבוה על מקצועיותם והכרת כל בורג בכלים שניצבו בתצוגה, על יכולתם ללבן את צרכי הלקוח ולהתאים כלי לרוכב על פי צרכיו, תרבות הפנאי שלו, ניסיון הרכיבה שלו וכמובן על פי תקציבו. שמחתי לגלות שלקוחות וותיקים מדברים בחום ובהערכה על איש המכירות שאיתו ביצעו עסקה בעבר.
זה המקום להודות להתוודות ואולי אף להתנצל בפני היבואן על שני מקרים בהם שלחתי לקוח סמוי מטעמי על מנת להיות בטוח שהמצג החיובי אותו אני חווה בביקוריי בסוכנות אינו מצג שווא אלא דרך התנהלות עסקית קבועה ונכונה.

בנימה אישית אני מודה לאנשי המכירות בסוכנות שלעיתים כשהגעתי מלא אנרגיות לנסות כלי מסוים באסרטיביות הסיטו אותי ממנו והמליצו לי על כלי אחר שמתאים יותר לכישורי הרכיבה שלי ו/או לתוואי הדרך אותה התעתדתי לרכוב.
התרשמתי לטובה גם מתהליך מסירת כלי חדש לרוכש על ידי אנשי המכירות שהתעקשו ווידאו  כי הרוכש טרי מבין, יודע ומכיר את הכלי בטרם שחררו אותו לדרכו. נושא נוסף שמשך את תשומת ליבי הוא שמעולם לא שמעתי ביקורת או "לכלוכים" על כלי מתחרה משום גורם החל מפקידת הקבלה ועד למנכ"ל החברה.

המוסך המרכזי: כאן המלאכה הייתה הכי קלה בעולם מאחר ואני חסיד נלהב של סטטיסטיקת "השניים שמונה" בה לקוח מרוצה מספר ומשתף שני אנשים ולעומתו לקוח מאוכזב משתף שמונה. חיפשתי להיות אחד מאותם שמונה אך לשמחתי כלקוח עתידי ולצערי ככתב לא שמעתי ולו תלונה אחת מהותית על היחס במוסך. כשצפיתי מספר פעמים בתהליך קליטת אופנוע לטיפול ההתנהלות הייתה מהירה מקצועית ויעילה.

והזוכה הוא
לאחר ששקלתי ושקללתי את הציון לכל הפרמטרים שציינתי בכתבה זו וכמובן את הכלים שהתחברתי אליהם היטב מתוך היצע היבואן אני שמח להכריז על "מאיר חברה למכוניות" יבואנית הונדה כבחירה שלי בתור היבואנית של "האחד שלי".
בשבוע הבא אציג בפניכם את האחד שלי ואספר על הסיבות לבחירתו. החל מרגע נסיעת המבחן עליו, דרך לידתו מתוך הקרטון במחסן החברה  ועד למסירתו אלי.

" סילוף קל "ותמים" מצידי של אות אחת בהמלצה לדגם אופנוע שקיבלתי מניסים ברדה סידרה לי סופ"ש עם מפלצת בעלת הספק של 175 כ"ס במקום הכלי שיועד לי "

 רק עם אופנוע – חלק א'

רק עם אופנוע – חלק ב'

רק עם אופנוע – חלק ג'

רק עם אופנוע – חלק ד'

עוד כתבות מקטנוע לאופנוע:

הונדה ווראדרו

הונדה VFR1200

סוזוקי בנדיט 1200

הונדה טראנסאלפ

אפריליה דורסודורו 750

הונדה קרוסראנר

הונדה קרוסטורר

40 תגובות ל מקטנוע לאופנוע – המטריקס מוצאים את האחד

  1. לדעתי סוזוקי בנדיט, הכי התחברתי לסיכום שלך: " נראיתי במבט ראשון תמים, מתוק ולא מזיק אך אז כמו היום הכול השתנה והפתיע בעוצמה עד ש"פתחתי מצערת"
    נכון ?

  2. סחטיין עליך דורון. יש לי חשד שמעכשיו אני ארכוש / אתנהל בצעדיך החכמים והמחושבים.

  3. מזמן לא התרשמתי ממקצועיות יתר ומ"תחקיר" שכזה. נעים לדעת שיש אתר שיש בו כל כך הרבה ידע וכשרונות שונים.

  4. הי דורון
    שנפגשנו בערד והיית עם הVFR היית כולך נפעם ונרגש מהנסיעה שם עליו – האם זאת בחירתך?

  5. אני עוקב אחריך כמעט שנה והנה הייתי בטוח שהיום אדע במה בחרת
    אתה לעומת זה בחרת להשאיר אותי במתח שבוע נוסף.
    שיהיה בהצלחה. 🙂

  6. הונדה הבנתי.
    אבל איזה כלי?
    אני מנחש שזה הקרוסטורר ע"פ הכתבה שקראתי עליו.
    האומנם?

  7. "כולכם יפים, כולכם חכמים, כולכם מוכשרים .
    אבל רק אחד זוכה!!!!

  8. לדעתי הוא ממשיך להנות בכלים של כולם.. למה לא לבחור זוכה? הכי טוב ככה.

  9. אופנועים יפים וקלאסים. רק אני חושב שסעיף מוסך .. לא יעלה עם הבקשות שלך מהאופנוע. טוב ייאלה תפרסם כבר – מי זכה ? הבנדיט בגלל המחיר ?

  10. זה כ"כ שקוף מה בחרת, הרי בחרת בהונדה והכלי היחידי שלהם עם הספק של 175 כ"ס הוא הCBR1000
    לדעתי מגיע לי פרס מכם

  11. שלחת ליבואנים לקוחות סמויים ע"מ ללמוד איך הם מתנהלים ללקוחות רגילים?
    אחי אתה שועל אבל עם ביצים של בת יענה, זכית היום במעריץ

  12. אצלנו בעיר בסוכנות של הונדה יש רק חאפרים שלא יודעים שום דבר על אופנועים ורק רוצים לדחוף לך אופנוע, העיקר שתקנה…
    לדעתי כדאי לציין באיזה סניף ומוסך היה השירות הטוב…

  13. כאחד ששמע על זה "טיפה" מקרוב אני גאה בך ומאושר ולא רק בגלל כל הרעיון של הפרויקט שהצריך המון השקעה,אלא איך הכל השפיע ותרם לידע והניסיון, להגשמה עצמית והאהבה לאופנועים,לראות מהצד מטרה נשגבת שבסופה הצלחה . מעורר השראה!

  14. פרסומת אחרונה:
    "אל תורידו אותנו על 4"
    הבחירה היא בנדיט – נכון ?

  15. הייתי כ"כ שמחה לראות איך ממבחן למבחן אתה משפר את הרכיבה שלך והידע שלך, איך עם כל אופנוע עברת חוויה מטורפת ושמחה שבקרוב נוכל לרכב ביחד, שיהיה המון בהצלחה ותשמרו אחד על השני זה הכי חשוב 🙂

  16. כל הכבוד לך על האמינות והמקצועיות, ממתין במתח לראות באיזה דגם בחרת

  17. מזה 2 עשורים שאני רוכב הונדה
    הכלים בה הידיעה.
    ואנשי מכירות 10
    [סניף דרך השלום]

  18. מה עם הבנת הנקרא? לא ידעתי שיבואן הונדה מביא בנדיט.

  19. הוקסמתי מרמת הירידה לפרטים שלך וסגירת כל הפינות.
    שאפו גדול גם להונדה שעמדו בכל הקריטריונים שהצבת ומכאן בחירתך בהם.

  20. מה הייתה הדרישה של BMW שלא הייתה ראויה בעינך?
    ומה זאת אומרת למטרו הייתה בעייה ביטוחית בסופי שבוע?
    מה הכלים שלהם מבוטחים בימים א-ה ?

  21. דורון
    האם תוכל להמליץ בבקשה על חומרי ניקיון שימור וטיפוח לאופנוע?
    אני מאמין שאם ליבואנים נכנסת לגרון בירידה לפרטים אני בטוח שיש לך גם מידע על חומרי ניקוי.

  22. אני בכל זאת הייתי בודק עוד כמה כלים, אבל גם יותר מידי עושה סלט בראש. יפה מאוד, בהצלחה

  23. לקחת בחשבון את יוקר הטיפולים במוסך המרכזי שלהם?
    טיפול בינוני (12אלף )אצלם עולה כמעט כמו טיפול גדול (24אלף)אצל המתחרים.

  24. באיזה חברה מתחרה אתה עובד? אני מטפל שם וחייב להגיד לך שמלפני שנה שהתחלף מנהל המוסך זה עולם אחר, גם המחיר של הטיפולים זול משמעותית מהמתחרים.

  25. אני קניתי אופנוע בסניף המרכזי שלהם בדרך השלום, הם הפתיעו אותי לאורך כל הדרך גם לאחר מסירת האופנוע וגם במוסך. תמשיכו כך אתם מקצועניים אמיתיים

  26. המעבר מקטנוע לאופנוע לא פשוט. מי שעובר הוא אחד שהחליט שהוא רוצה "להתקדם" בתחום הדו גלגלי לרמה שונה מרכיבה מהבית לעבודה וחזרה. הוא רוצה לחוות הנאה ברמה אחרת מרכיבה.
    כשהגעת אלינו לדוג"רי והתחלת "במסע" ההתנדבות שלך לא חשבתי שתתמיד ובטח שלא תסקר לנו "מעבר מקטנוע לאופנוע". אני חושב שלקחת את הדברים בצורה מקצועית. התמדת בקורסים והגעת לכל קורס שערכנו בערד ומשם גם קיבלת את המיומנות והיכולת להתרשם ולכתוב.
    אני שמח שהחלטת "להתקדם" לאופנוע ולעבור לסוג הנאה אחרת לגמרי.
    נתת כאן אחלה כתבות שבאות מבפנים.
    רק אל תשכח תמיד "סע עם מחשבה של מה יקרה אם…." ותיהנה לך עוד הרבה שנים על דו גלגלי.
    בהצלחה חברי היקר.

  27. לאיפו נעלמו כתבים בוגרים עם יכולת הערכה כזו של הסתכלות על העסקה מכל הכיוונים.ממתין לקרוא את ההמשך.כל הכבוד לעבודה

  28. גם כששאלתי אותך היום בערד היום בקורס מה בחרת שלחת אותי לקרוא באתר.
    אז הנה עכשיו אני באתר קראתי כל הסדרה "רק עם אופנוע", קראתי גם את כל הסדרה של "מקטנוע לאופנוע".
    נו עכשיו בחייאת …. שחרר איזה רמז :-).

  29. כל התקדמות בדו גלגלי צריכה להיות עם מחשבה . וגם בצעדים מדודים. ניהנתי מהכתבות.

  30. שחרר כבר.. מהדרך והיוסדיות שבה את בוחר את המוצר/ במקרה זה האופנוע, עשית לי יותר מחצי עבודה, לפי הסדר הזה:
    1. שכנעת אותי עם איזו חברה אצור קשר.
    2. סבירות גבוהה שאלך על האופנוע שבו תבחר (גם אם יהיה יד שניה).
    שאפו על היוזמה והכתיבה המשובחת.
    3. בהזדמנות זו תודה על הקורס בארד – לסופן, אולג ניסים ברדה ,תומר ואריק ולכל מי שפיספתי, הייתה חוויה צרופה ומאד מאד מקצועית- יישר כח.
    דוד

  31. ראו בפייסבוק מה הוא העלה.
    רשם "אמממממ" ותמונה של VFR1200
    במה אני זוכה?

  32. מוסך הונדה השלום שקוף, שרות מעולה. מי אמר שדורון בחר אופנוע? אם אף אחד לא יודע חוץ ממנו, אז שום בחירה עדיין לא סופית. אבל מה טעם להמליץ, הבלונדית (קרוסתורר) יודעת לעשות את העובה כמו שצריך, ואני סומך עליה בעניין זה. אצלנו בשכונה קוראים לזאת femme fatale. תתחדש.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל