fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן

KOOKOOריקו: אופנוע מדהים עם הנעה קדמית

KOOKOOריקו: אופנוע מדהים עם הנעה קדמית

טל סולומון

צילום: PrtSc


בשנת 1935, ארבע שנים לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, בנו חמישה מהנדסים גרמניים את ה'קילינג'ר אנד פרונד' – אופנוע בעל הנעה קדמית, מעוצב בקווים זורמים ומנוע 600 סמ"ק שלושה צילינדרים. שלוש שנים לקח להם לסיים את תכנונו ובנייתו של האופנוע. הזרימה של הקווים נועדה כדי לספק אווירודינמיקה טובה. האופנוע תוכנן להיות קל במיוחד ומשקל הגלגל הקדמי בו הותקן המנוע היה 50 קילוגרמים בלבד ומשקלו הכללי של האופנוע היה נמוך יותר מזה של אופנוע בנפח 100 סמ"ק מאותה התקופה – רק 135 קילוגרמים. במקור תכננו לייצר אותו עבור שימוש אזרחי, אך עם פרוץ המלחמה תכנית זזו לא יצאה לפועל. לאחר השתלטות בעלות הברית על גרמניה הנאצית, באביב של שנת 1945, חייל אמריקני גילה באחד מבסיסי הצבא הגרמני קילינג'ר, אך לא ידוע אם האופנוע גרסת האב-טיפוס המקורית שנבנתה על ידי חמשת המהנדסים , או שיוצרו עוד אופפנועים כאלה לשימוש צבאי. מקומו של האופנוע שנמצא על ידי אותו חייל לא ידוע.




3 תגובות ל KOOKOOריקו: אופנוע מדהים עם הנעה קדמית

  1. מוסתר אצל אספן. יש תמונות עדכניות שלו:
    http://www.motohistory.net/news2010/news-apr10.html
    "… It is still in the United States, and Motohistory was given the opportunity to photograph it, provided we would not disclose its location or who currently has custody of it. These facts are know by a few people in the antique motorcycling community, but they are not talking for the same reason we agreed to safeguard the information."

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל