fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קוב kove מתחת לשורת menu
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
קוב 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
שרקו

מוטוקפה- לא רק דיבורים

מוטוקפה- לא רק דיבורים
השורה התחתונה: התחדשתי באופנוע 200 KTM DUKE שעלה לכביש ב 10/12, יד ראשונה, 6,300 ק"מ. כלי בונבון שקיבל את ברכתו של סטפן..:-)

ועכשיו אתחיל מההתחלה.
בעבר הרחוק ולמשך שנה רכבתי על סוזוקי 250 GN, ומאז לא עליתי על דו גלגלי.

אני נשוי + 3 (כולל תינוקת דנדשה בת כמה ימים). אנו גרים באזור השרון ולאחרונה התחלתי לעבוד בגבעתיים. ברשותנו מכונית משפחתית אחת.

מן המפורסמות הוא שלהגיע מהשרון בבוקר ולהחזור אליה בערב במכונית- זו משימה השמורה לבעלי סבלנות אין קץ ועצבי ברזל מגולוון. כמו כן, לא יכולתי לנטרל את הבית מכלי רכב כל יום.
משכך ובעצה אחת עם אשתי שתחיה (AS IF… אני הולך לשלם על זה כל כך ביוקר…), הסכמנו שארכוש כלי רכב דו גלגלי ואעשה בו את הקו היומי בית גבעתיים בית.
כלומר, אני זקוק לכלי רכב דו גלגלי פרקטי, נוח, זול לאחזקה וסחיר – מה שאומר קטנוע חדיש ובטיחותי בנפח של עד 250 סמ"ק (זאת משיקולי ביטוח, הואיל ומעל נפח זה קופץ הביטוח בכ 1,000 ₪) בתקציב של כ 15,000 ₪.
שמח וטוב לב התיישבתי על המחשב על מנת לחפש מבחני דרכים, המלצות וחוות דעת על קטנוע שיענה על צרכיי. לאחר שבוע שלם של ימים כלילות מול המחשב נוכחתי לדעת שללא הדרכה, הכוונה וייעוץ מאנשים מתוך תחום הדו-גלגלי,לא אצליח לקבל החלטה מושכלת באשר לדו-גלגלי שיתאים לי, וחשוב מכך- שאין תחליף לנסיעות מבחן ולהרגשה הבלתי אמצעית והסובייקטיבית שלי ביחס לכלי לאחר שאני רוכב עליו.
וכך, במהלך שבוע זה גם עשיתי שתי נסיעות מבחן על קטנועים 250 סמ"ק חדשים: ג'וימקס 250 של SYM ו- silverblade 250 של KEEWAY, כאשר את שתי נסיעות המבחן שרדתי בקושי- למרות שמדובר בשני כלים ראויים, זאת מחמת שיעמום טוטלי וחווית נהיגה לא קיימת…
לכן, ההתקדמות היחידה שהצלחתי לעשות היתה על דרך האלימינציה- קרי לוותר על האופציה הנוחה, הפרקטית והמושלמת בשבילי – קטנוע – ולהתמקד במציאת אופנוע בנפח של עד 250 סמ"ק אשר יענה לי על הצורך להגיע
מהבית לעבודה וחזרה, אבל גם יגרום לי להנות מהדרך.
ואם חשבתי שבכך עשיתי התקדמות ניכרת, הרי שגם כאן התברר לי במהרה שללא יד מכוונת בסבך המידע והנתונים הקיים היום, רכישת האופנוע הנכון תהיה חוויה קשה ומתסכלת עד מעוד.
וכך נתקלתי באתר דו"גרי ובהצעה המפתה שלו של שירות מוטו-קפה: יעוץ אובייקטיבי ונטול פניות ממומחים (אבל באמת, לא כאלו הנחשבים כך רק בעיני עצמם) כניסים ברדה, סטפן "הבודק" ואריק רוזנבלום, המיועד לכאלה כמוני המחפשים לרכוש דו גלגלי, תוך מתן עזרה בזיהוי צרכיהם של המבקשים ויעוץ המבוסס על הידע הבלתי נגמר שלהם, גם בהמלצה על כלי מתאים- אך גם במתן טיפים באשר לנהיגה נכונה, מיגון נדרש וליווי כל התהליך, עד רכישת הכלי- ואף לאחריו.

וכך שמתי נפשי בכפי ופניתי במייל למערכת האתר. מייד למחרת נעניתי כי מועד פגישה ייקבע בהקדם, וכך היה: לאחר מס' ימים הוזמנתי לפגישה בביתו של ניסים ברדה, בה נכחו חוץ ממני ומשני מתייעצים נוספים שהוזמנו מקרב קוראי האתר דוגרי, סטפן הידוע כסטפן בודק האופנועים, אריק רוזנבלום ממערכת אתר דוגרי וניסים ברדה ואשתו אשר אירחו את כולנו ביד רחבה.

וכך, במשך כשעתיים, ללא כל תמורה ו/או כוונת רווח, קיבלנו "שלושת המוסקטרים המתייעצים" הכוונה, המלצות וטיפים מהאורים והתומים של הענף. למותר לציין שמפגישה זו יצאתי ממוקד הרבה יותר בכלים המתאימים לדרישותיי, יכולותיי הכספיות ואופיי.
יתרה מכך, הואיל ואף מרחוק ניתן היה לזהות כי אני רוכב "ירוק" וחסר ניסיון מעשי רציני, לא חסכו החברים בטיפים באשר לרכיבה נכונה, בלימה נכונה, חשיבות בדיקת לחץ אוויר ועוד ועוד עצות וטיפים פרי ניסיון רכיבה מצרפי של עשרות (מאות?…) שנים.
כמו כן, אף נאמר לי שכל אופנוע בו אתעניין אוכל להביא לסטפן לבדיקה ראשונית ללא עלות, וכן הפצירו בי החברים לבית דוגרי שלא להסס וליצור קשר בכל שאלה ועניין.

וכך אכן היה. במשך השבועיים שלאחר הפגישה בחנתי מס' אופנועים אשר עלה בפגישה כי תואמים את צרכיי (לדוג' CBR 250, YBR 250, CBF 250) אולם לא מצאתי את האחד אשר ידבר אל ליבי ויתאם את אופיי (כמו למשל CBR 250 עליו נסעתי נסיעת מבחן, כלי יפהפה בן שנתיים, 21,000 ק"מ, אולם יד רביעית הראשונה ממורה לנהיגה הפוגעת בסחירותו ובמחיר אשר לטעמי לא שקלל במלואה את ירידת הערך שלו) ושכשמצאתי כבר- מדובר היה בכלים ישנים, "שחוטים" במצב מעורר רחמים (YBR 250, CBF 250).

ואז, רגע לפני שהייאוש השתלט וכמעט שהחלטתי לרדת מכל העניין, נתקלתי בכתבה של אנאבל ברוס עטאר בה היא סיקרה את רכיבתה בראש השנה 2014 למצדה על גבי ה KTM DUKE 200.
רק בשלב זה נחשפתי לראשונה למונח אופנועי "סופר מוטו" ולהיצע הדגמים המצומצם אך האטרקטיבי הקיים בארץ (לדוג' KTM DUKE על נפחיהם השונים, DRZ 400 הידועים אך השחוטים, (CRF250 .
משכך לא התביישתי, והרמתי טלפון לסטפן ולאריק לקבל חוות דעתם על הבחירה. לאחר השיחות עימם ותמיכתם בתהליך שעברתי ובמסקנתי שייתכן ודווקא כלי "סופר מוטו" בנפח של עד 250 יכול להיות הפתרון בשבילי, התחלתי לכתת רגליי במשך שבוע ימים, יום יום, בסוכנויות התיווך בדרום תל אביב, זאת כהחלטה עקרונית הואיל וזה אופנוע ראשון לאחר שנים רבות, בשל קוצר זמן ובגלל שאין לי מושג ירוק במכניקה של אופנועים, מסיבות אלו, החלטתי כי רכישה מסוכנות תיווך שמהווה כתובת ונותנת מעין בטחון מינימלי שיש "אבא ואמא" לכלי, ולא מאנשים פרטיים- היא היא הדבר הנכון בשבילי.
מראש נמנעתי מכניסה לסוכנויות הקטנות שם סברתי שייתכן ויש סיכוי למציאות, אבל מאידך הסיכון גבוה בהרבה למישהו כמוני שלא מבין.
כפועל יוצא מעבודת הדוקטורט שעשיתי עד אותו מועד, החלטתי כי אין מנוס מלהגדיל את התקציב על מנת לקנות כלי טוב וסחיר מתוך מחשבה שיכול להיות שכל ההרפתקה הזו לא תתאים לי ואוכל למכור במחיר גבוה ולהחזיר חלק גדול מההשקעה.
בנוסף, סוף סוף עשיתי חישוב אמיתי של כל ההוצאות הנלוות (ביטוח, ציוד, טיפולים) והתחשק לי לבכות… עדיף לעבור לקורקינט..:-)
למרות השבוע האינטנסיבי שהעברתי בדרום תל אביב לא הצלחתי למצוא את הכלי "האחד". לכן, התחלתי לחפש גם במודעות היד השניה וכך נתקלתי במודעה של אופנוע KTM DUKE 200, 10/2012, יד 1 עם 6,000 ק"מ. מייד יצרתי קשר עם הבחור אשר היה קואופרטיבי ביותר ואיפשר לי לעשות על הכלי נסיעה של כעשרים דקות במהלכה נשביתי בקסמי האופנוע.
מייד יצרתי קשר עם סטפן וסיכמנו כי אביא אליו את האופנוע לבדיקה ראשונית (ללא עלות כמובן), לאחריה ועל פי חוות דעתו על הכלי אוכל להחליט באופן מושכל באם לרוכשו.
לאחר נסיעה של כ 20 דקות שביצע סטפן על האופנוע ובחינה ויזואלית שלו, נתן סטפן את ברכתו, ולאחר שיחה נוספת עם אריק בה דנו על סחירות הכלי הספציפי למקרה שאחליט למוכרו בעתיד- סיכמתי עם המוכר את הסכום לתשלום, והבעלות הועברה אחר כבד על שמי…
וכך תם, אך לא נשלם כלל, חלקו הראשון של הרומן המחודש שלי עם ענף כלי הרכב הדו גלגלי.
באשר להיקף הביטוחי לרכישה לאופנוע (חובה, חובה עם השתתפות, צד ג' רגיל, צד ג' עם השתתפות, חובה לבד, חובה + צד ג', מקיף מלא, מקיף מצומצם וכל הקומבינציות האפשריות בין הביטוחים הללו) הרי שזאת סוגיה שעל כל אחד להכריע לבדו בהתאם לשיקול דעתו, יכולותיו הכספיות ואמונתו בבורא עולם שיציב שמירה 24/7 על האופנוע שלו.
אני באופן אישי לא באמונה בבורא, ואליה צירפתי שרשרת 12' עם מנעול רב בריח, מנעול דיסק, כיסוי וסידור תפילות…
וכעת, אמצע הלילה, ואני יושב וקורא בפורומים השונים המלצות על ציוד לרכיבה: כפפות קיץ, כפפות חורף, מעילי קיץ, מעילי חורף, מעילים רב עונתיים, מגיני ברך, חליפות סערה ועוד ועוד.
עולם שלם ובלתי נגמר של ידע, דעות ונתונים. כנראה שמצפים לי לילות לבנים לא מעטים גם בעתיד הקרוב, ולא בגלל התינוקת החדשה שנולדה לנו …
אז תודה גדולה לצוות האתר דו"גרי, לאריק רוזנבלום, לסטפן ולניסים ברדה, אשר אהבתם לענף הדו גלגלי ניכרת לא רק באתר האינטרנט המושקע ובהפיכת התחביב למקצוע, אלא אף ברצון הכן והאמיתי שלהם לתרום מניסיונם לאלו הזקוקים לו, זאת ללא כל תמורה ותוך השקעת זמן לא מבוטל והכל בשם האהבה לענף הדו גלגלי והדאגה לרוכבי הכלים הדו גלגליים.

11 תגובות ל מוטוקפה- לא רק דיבורים

  1. נתינה בלי גבולות.
    הצלחה וסע בזהירות.

  2. וא שזו הפעם היחידה שהם עשות את המיזם?

  3. אחלה של עזרה. ובטח שהיא אובייקטיבית כמו שכתבת.
    עברתי אצלם קורס בערד וגם אני הרגשתי שהכל בא מהלב נטו.

  4. דבר כזה יכול לעזור לכל מי קרוצה להיכנס לתחום הדו גלגלי ולעזור להרבה אנשים בכלל.

  5. תתחדש ורכיבות טובות.

  6. חיים.
    מניח ששוחחתם גם על שכדאי לעשות קורס רכיבה בסיסי.
    וולקאם לעולם המרתק שלנו.

  7. אני באותה סוגיה כשלך…
    רווק צעיר (30) ועם רצון עז מגיל קטן לרכב על אופנוע.
    האם פניה למומחה מוטו קפה תתאים לי?

  8. תודה לכל המגיבים
    גידי, למרות שכרווק יהיה לך קל יותר לקנות בהעדר התנגדויות, אני חושב שיש יתרון בלהיות רוכב שהוא גם אבא לילדים – בכל רכיבה הם ברקע ומשמשים כ"מנתקי הצתה" כשקצת מתפלקת המצערת, ובכלל גורמים לך להיות מחודד יותר ברכיבה

  9. אחלה בחירה, מוזמן להצטרף לקבוצה של רוכבי ktm בפייסבוק, israel ktm road riders

  10. אצל היבואנים השונים, גדולים כקטנים, קיימות מחלקות טרייד-אין ממש טובות. תקבלו שם גם אחריות. את הבדיקה(שגם היא כוללת אחריות), תעשו אצל בוחן חיצוני, סטפן, מוטי-וארנון, ויש עוד, תדרשו לקבל מהבוחן את תוצאות הבדיקה בכתב כולל אחריות, ואז תיגשו לסוכנות היבואן לניהול משא ומתן לקביעת המחיר הסופי. הרבה יותר קל נחמד ובטוח מחיפוש בשוק הפרטי. אל תחששו להגיע גם ליבואנים הקטנים. ממטרו הייתי מתרחק. בהצלחה!

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2 CBR650R