fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

הבחירה שלי: הונדה CB1000R

הבחירה שלי: הונדה CB1000R
צילום: שירי פאר

קצת על עצמי: שמי רואי גרשון, בן 43, בעלים של רשת Roy שוקולד, רוכב על אופנועים קרוב ל- 30 שנה. רוכב לעבודה, מסתובב בין המפעל לסניפים, לפגישות ומפעם לפעם מטייל בסופ"ש.

את הרומן שלי עם דו"גים התחלתי בגיל 15 כשחבר לקח אותי לסיבוב על הסוזוקי X50 שלו, סיבוב שלאחריו הכל היה לי ברור. אם אתם לא מכירים את האופנוע המיתולוגי הזה, כנראה שהתבגרתם הרבה אחרי שנות ה- 80… מאז ה- 50 סמ"ק הראשון שלי בגיל 16, אני על דו"ג קרוב ל- 30 שנה כמעט ברצף. ברשותי היו החל מטוסטוסים וקטנועים, דרך אופנועים קטנים כמו סוזוקי GN 250, אופנועים בינוניים כמו GS500, ויותר גדולים כמו סוזוקי VX800. האופנוע האחרון שלי, מעל 5 שנים, היה סוזוקי ויסטרום 650.
אפשר להבין כרגע 2 דברים:
1. אני בהחלט אופנוהוליסט מכור!
2. כל האופנועים שהיו ברשותי היו פחות או יותר פרקטיים וסולידיים.
את הפרסום של שירות מוטו-קפה פגשתי בדיוק בתקופה שהחלטתי להחליף אופנוע ולא היססתי לנצל את ההזדמנות לפגוש כמה מאושיות האופנוענות הישראלית ולהיוועץ בהם.
השאלות הראשונות שנשאלו היו כמובן מה הם הצרכים שלי, הרצונות שלי, החלום שלי והתקציב. לי היה ברור שאני רוצה משהו אחר מכל מה שרכבתי עליו עד היום. משהו שירגש אותי, שיבעט בי… אבל! מצד שני מה עם הפרקטיקה? אני מרכיב את אשתי, אני מסתובב בעיר, אני מסתובב עם תיק ועוד קסדה… אני צריך אופנוע ספורט עם פינוקים של קטנוע מנהלים, עם הרבה מומנט, עם הרבה הספק, עם תנוחת ישיבה של דו"ש…  קיים בכלל דבר כה? החיים מלאי פשרות ואיפשהו נצטרך להתפשר… 
התקציב שלי עמד על אזור ה- 70,000 ₪, שזה מה שציפיתי לקבל על הויסטרום שלי + 30,000 ₪. העדפה שלי הייתה אופנוע יד שניה הכי קרוב לחדש, במצב טוב עם קילומטראז' נמוך.
האופנועים שעלו בפגישה מצדי ומצד המומחים היו סוזוקי GSR750, יאמהה M09, קוואסאקיZ800  ו- Z750, דוקאטי, אפריליה טואנו, הונדה CB1000R… כל הדגמים היו מאותו כיוון של ספורט נייקד / סטריט פייטר. הרעיון של אופנוע ספורט עם מנוע גדול, הרבה מומנט ותנוחת ישיבה שפויה בהחלט קסם לי.
עיקרון אחד שהיה לי חשוב ולא הסכמתי לוותר עליו היה שאני לא קונה אופנוע ללא נסיעת מבחן! אני חושב שיבואני האופנועים צריכים להחזיק אופנועי מבחן מתוך אינטרס שיווקי שלהם, אבל זו כמובן דעתי הפרטית. העיקרון הזה כבר סינן לי את אופנועי דוקאטי למיניהם (אם תתחייב לקנות אולי תקבל נסיעת מבחן ובכל מקרה אין לנו את כל הדגמים…), את ה- GSR750 (אין לנו כרגע במלאי) ואת ה-MT09  (קודם תזמין, עוד כמה חודשים יגיע מחו"ל. נסיעת מה?…). את הקוואסקי Z800 לקחתי לנסיעת מבחן ומאוד נהניתי מהרכיבה, מלבד בעיה אחת של זווית צידוד מחרידה. גם את ה- CB1000R לקחתי לרכיבת מבחן ובהחלט נהניתי. אפריליה טואנו ירד מהרשימה מכיוון שהתקציב אפשר רק ישנים מדי. מכל האופנועים שחשבתי עליהם, היחיד שמשום מה לא העליתי על דעתי ועלה מצד המומחים היה ההונדה CB1000R, והוא זה שבסופו של דבר "זכה"… אוקיינוס אינסופי של מומנט, תנוחת ישיבה נוחה, אופי ספורטיבי קרבי-  אבל לא סופר-ספורט, זווית צידוד מעולה, נראה מעולה, נשמע מעולה, אמין… חסרים שני דברים לפרקטיקה, שהם ארגז ומשקף למהירויות גבוהות (תיאורטיות לחלוטין כמובן…), אבל ניתן לפתרון…
פירסמתי את האופנוע שלי למכירה ביד 2 וגם דרך כמה קבוצות בפייסבוק. חשבתי שאמכור אותו מאוד מהר (יד ראשונה, 2009, 32,000 ק"מ…). בסופו של דבר לקח לי חודשיים וקיבלתי עבורו פחות או יותר את המחיר לו ציפיתי, איפשהו בין המחירון הבסיסי למחירון המשוקלל, שהיה הרבה מעל הבסיסי. בתקציב שנשאר לי חיפשתי CB1000R 2012 עם קילומטראז' נמוך. היו מעט מאוד כאלה. השוק החורפי דישדש, אין הרבה קונים ואין הרבה מוכרים… בסוף מצאתי CB  שנת 2009 עם 45,000 ק"מ. לקחתי אותו לבדיקה אצל סטפן והאופנוע יצא עם ציון מצוין. קניתי אותו בכמה אלפי שקלים מתחת למחירון וכך יצא שבסך הכל הוספתי 2000 ₪ כדי לעבור מויסטרום 650 2009, ל- CB1000R 2009. לא רע בכלל… חלק מהכסף שנותר לי ממה שתכננתי להשקיע השקעתי חזרה באופנוע: זוג צמיגי מישלן חדשים, ארגז נשלף 47 ליטר (כן, כן ארגז!) עם סבל אלגנטי מקורות יפות (לא הצינורות העגולים המכוערים של השליחים…), משקף puig שהפתיע ביעילותו, טיפול גדול, מיגון (חליפת עור 2 חלקים, מגיני ברכיים, קסדה חדשה, מגפי רכיבה)… יחד עם הצבע האדום היפה שלו ועם אגזוז ה- two brothers שהיה עליו, הפכתי את האופנוע ממה שהיה במקור, לאופנוע ספורט-טורינג-עירוני-טיולי-פרקטי גדול מנוע, עתיר מומנט עם סאונד ממכר, בדיוק מה שחיפשתי… אפילו אשתי אישרה אותו בסופו של דבר, אבל רק אחרי שהרכבתי את הארגז והוספתי משענת שלא תעוף עם כל זינוק…


מר שוקולד עם ההונדה CB1000R – והארגז.. טוב בפנים יש שוקולד הכי טעים שיש.. 

לסיום, קינחתי ביום הדרכה על רכיבה נכונה ממדריך מקצועי שהומלץ ע"י סטפן. החלק הראשון בהדרכה התבצע במגרש והחלק השני באזור נס הרים. למרות שאני רוכב מאוד ותיק, לא היססתי להשתתף בהדרכה כזו. תרגלנו בלימות שונות, פניות, מצבי חירום, תנוחת ישיבה וגוף, מבטים ועוד. חלק מהדברים שעברנו עליהם היו דברים שיישמתי כבר במהלך השנים מניסיוני וחלק היו דברים שלא הייתי מודע אליהם ויידרשו ממני מאמץ יומיומי מתמשך לשנות הרגלים של שנים. עדיף מאוחר מלעולם לא… מאוד מומלץ לכל רוכב, ותיק כחדש!

תודה לאנשים עם לב גדול – סטפן אבנדיצ'י, נסים ברדה ואריק רוזנבלום על שירות מוטו-קפה

!

פעמיים הוזמנתי אליהם לקפה וישבתי איתם ארוכות. הם ייעצו ועזרו וסייעו לא רק עד הרכישה עצמה אלא גם אחרי עם אינסוף עצות…
לא טריויאלי בכלל!


שלכם,
רואי גרשון.

20 תגובות ל הבחירה שלי: הונדה CB1000R

  1. אם כך הדברים לא נותר אלא להוריד בפני החברה האלו את הכובע.
    כל הכבוד.

  2. Lose the ugly box!
    גם מקלקל את התנהגות האופנוע וגם מכוער.
    רוצה לסחוב דברים קח תרמיל ותשאיר את הארגזים לשליחים.

  3. עזרא – ציוד רכיבה כוונתך לחליפה, קסדה ומגפיים שקניתי? עלה 5000 ש"ח בגרמניה (ציוד ברמה גבוהה!). תקנה כרטיס הלוך ןשוב + לילה במלון, יעלה לך פחות מבארץ…
    בקשר לארגז – אכן מוריד מהיופי… החיים מלאי פשרות 🙂 לא רציתי דו"ש, אלא ספורט והארגז יורד בקליק. אני נהנה מכל העולמות! אז כן, יצא לי אופנוע מיוחד…
    רכיבות בטוחות ומהנות לכולם.

  4. פופאי – אם יש לך למבורגיני עם גגון, אתה נוהג על למבורגיני ולא רואה את הגגון…
    רואי שם גז ומסתכל קדימה. הוא מקסימום מסתכל עלייך במראה רואה את הארגז שלו הרחק מאחור…

  5. אח יקר תיתחדש על החבר החדש ,אבל לדעתי עשית טעות אין על z800

  6. איך אפשר עם שם כמו "לי" להתייחס לתגובה שלך.
    את בטח כוסית שאפילו לא מגיע עם הרגלים לריצפה.
    אז יאללה תתקדמי.
    תתחיל לרכב על 125 ואח"כ תביעי דעה.
    בחירה מעולה .
    אחד האופנועים הטובים היה לי כזה לפני כמה שנים ננתי לו בראש כמו שצריך. ללא תקלות ווילי יפים וארוכים התנהלות כביש מעולה טיפולים זולים.
    בקיצור עשית בחירה מעולה.
    וש"לי" תשאר במטבח.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל