מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
כמה סוגר?
טל שביט
משכמו ומעלה: ג'ילרה GP800, מלך המהירות. צילום: נתי מורל
במרוצת השנה האחרונה עברו תחת ידינו מרבית הקטנועים הנמכרים בישראל (לא כולל קטנועים סיניים, בינתיים). במסגרת המבחנים שביצענו גם נמדדו מהירויות מירביות לכל הכלים, תמיד עם אותו רוכב, ובאמצעות GPS. המהירויות המוצגות כאן הן אלו שנמדדו בישיבה רגילה על הקטנוע ללא התכופפות (בניגוד למה שאתם רואים בתמונה הראשית כאן…) – כמעט בכל הקטנועים אפשר להגיע למהירויות גבוהות יותר כאשר הרוכב מתכופף כדי להקטין את התנגדות הרוח. בהקשר זה יש להביא בחשבון שבמקרה של המדידות שלנו מדובר ברוכב גבוה משמעותית מהממוצע, כך שרוכבים קטנים יותר ישיגו, קרוב לודאי, מהירויות גבוהות יותר.
במידת האפשר נבדקו הקטנועים על אותו קטע כביש בשני הכיוונים, על מנת לנטרל השפעות של שיפוע הכביש או רוח. כך קרה ברוב המקרים אך לא בכולם. השפעת שיפוע הכביש משמעותית יותר ככל שהכלי חלש יותר ומגיע למהירות נמוכה יותר.
כל הקטנועים נבדקו עם אותו מכשיר, שעון-GPS דגם X10 מתוצרת Suunto (משמאל).
יש להביא בחשבון שהכלים נבדקו בעונות-שנה שונות, מה שעשוי ליצור הבדלים קלים במהירויות המירביות (בטמפרטורות הנמוכות של החורף המנועים חזקים יותר).
לפניכם, אם כן, כל המהירויות שמדדנו. לנוחותכם מוצגת גם המהירות שהראה הספידומטר באותו מצב. כדי למנוע ספק, כ-ל הספידומטרים שבדקנו אופטימיים במידה זו או אחרת ומזייפים כלפי מעלה.
מעל 300 סמ"ק
|
|||
דגם
|
GPS
|
ספידומטר
|
זיוף
|
ג'ילרה GP800
|
188 קמ"ש
|
210
|
11.7%
|
הונדה סילוור-ווינג 600
|
166 קמ"ש
|
178
|
7.2%
|
ימאהה T-מקס
|
160 קמ"ש
|
170
|
6.3%
|
הונדה SW-T400
|
152 קמ"ש
|
160
|
5.5%
|
ימאהה מג'סטי 400
|
145 קמ"ש
|
160
|
10.3%
|
סוזוקי בורגמן 400 ABS
|
145 קמ"ש
|
159
|
9.7%
|
פיאג'ו X-אבו 400
|
145 קמ"ש
|
165
|
13.4%
|
גי'לרה פואוקו
|
144 קמ"ש
|
162
|
12.5%
|
פיאג'ו MP3 400
|
142 קמ"ש
|
162
|
14.1%
|
126-300 סמ"ק
|
|||
דגם
|
GPS
|
ספידומטר
|
זיוף
|
קימקו דאונטאון 300
|
135 קמ"ש
|
143
|
6.0%
|
הונדה SH300
|
133 קמ"ש
|
141
|
6.0%
|
קימקו אקסייטינג 300R
|
132 קמ"ש
|
148
|
12.1%
|
פיאג'ו X-אבו 250
|
128 קמ"ש
|
141
|
10.2%
|
ג'ילרה נקסוס 300
|
127 קמ"ש
|
142
|
11.8%
|
ימאהה X-מקס 250
|
126 קמ"ש
|
140
|
11.1%
|
סאניאנג ג'וימקס 250
|
125 קמ"ש
|
140
|
17 תגובות ל כמה סוגר?תגובותעוד כתבות מעניינותהאזנה נעימה: פלייליסט רכיבה לשבוע #60קרא עודהדרקון השני שלי: HJC מציגה RPHA 12 Light Furyקרא עודוידאו: לילה מטורף במוזיאון KTMקרא עודחוגגים בהיי סייד אופנועיםקרא עודהאזנה נעימה: פלייליסט רכיבה לשבוע #59קרא עודחדש בישראל: CFMOTO 450MT אדוונצ'רקרא עודווספה פותחת את הקיץ עם מסיבה איטלקיתקרא עודחדש בישראל: ב.מ.וו F900GS ו־F800GSקרא עוד |
השעון לא מיועד למדוד גופים נעים במהירות, כמו רכב או אופנוע, אלא רק הולכי רגל (אולי גם רוכב אופניים, לא בטוח)
שעוני GPS אינם מיועדים למדידת מהירויות של גופים הנעים במהירות נסיעה.
הם מיועדים למדידת מהירות של ריצה או מקסימום רכיבת אופניים.
הדגם הספציפי הזה אפילו לא תומך במהירויות של אופניים, ובוודאי לא של אופ
או שהשעון שלך חרוף ביותר, או שזה יותר גרוע מזה, כאילו פיאג'יו לא הגזימו כאן בכלל..
מה אתה חושב למה זה ככה? מה הדעה שלך, למה זה לא להיפך כאילו שהספידו היה מראה פחות מהמהירות באמת? זה לא מסובך כל כך
תמיד הטייפון היה מזייף מהירות בצורה חסרת תקדים, ועכשיו אנחנו רואים שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ.
אמרו לו לסובב את יד ימין לכוון שלו עד הסוף ?
נראה לי שפיספסו את הנקודה הזאת …
מצב הצמיגים, רצועת הוריאטור ועוד חלקים מתכלים באזור התמסורת משפיעים על המהירות הסופית – קטנוע בעל רכיבים חדשים (צמיגים חדשים, ורצועה חדשה) יהיה יותר מהיר מקטנוע לקראת טיפול וריאטור ו/או החלפת צמיגים.
צריך להגיש תביעה יצוגית נגד היבואנים שכן הם יודעים שהם מרמים !!!
אל תתקמצן על וידאו.
מישהו יודע מה המוטיבציה שגורמת לכל היצרנים לזייף בכיוון אחד (כלפי מעלה)? ניחוש שלי (קונספירטיוי): משמעות מהירות שנראית גבוהה באותו פרק זמן של נסיעה גורמת למונה הק"מ לזייף כלפי מעלה. מה שגורם לטיפולים
אם זה נכון זו אכן שערוריה!
ואל תשכחו שהמהירות גבוהה יותר, שעון הקילומטר רץ מהר יותר וכך גם הטיפולים באים מהר יותר…
מד המהירות מזייף מעלה גם במכוניות כ 7-10%
אבל הק"מ המצטבר לא מזייף
ולכן טיפולים יגיעו בזמן
הסיבה לזיוף היא הגנה מתביעות של היצרן
המובי שלי סוגר 110בספידמוטר
תמדדו אותולרשימה גם!
לדוגמא ניו דינק סוגר על המד מהירות 134 קמ"ש.
ג'וי רייד סוגר 130 ויש המון אי דיוקים.