מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
סטפן
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
פרפקט קוביה שמאל
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
הארלי שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מקטנוע לאופנוע – הונדה קרוסראנר

מקטנוע לאופנוע – הונדה קרוסראנר

דורון וקנין

צילום: עומר רגב

ב-1982 יצא לאקרנים סרט מדע בדיוני בשם "בלייד ראנר" המספר על אנדרואידים דמויי אדם שתפקידם לבצע את העבודות הקשות והמסוכנות במושבות החלל. הסרט בכיכובו של הריסון פורד, הגברבר של סרטי אינדיאנה ג'ונס, אבל נו באמת! הרי מה שבאמת זכור מהסרט הזה היא דריל האנה. ואני מדבר על הפצצה המעלפת של שנות השמונים ולא על הקציצה הרופסת של 2012.
2010 בתערוכת מילאנו הונדה שמה CROSS על הבלייד וחושפת לעולם את הקרוסראנר, אופנוע קרוסאובר מבוסס על ה-VFR800, סיפור ההצלחה הבלתי נגמר של הונדה.


בשעה 06:15 בבוקר הגיע הטלפון מעומר רגב הצלם שלי לכתבת המבחן על ההונדה קרוסראנר. "תגיד גם אצלך יורד מבול כמו אצלי?"
"מה פתאום!" היתממתי, "על איזה גשם אתה מדבר?" השבתי בלי להניד עפעף למרות שהמרחק האווירי בין ביתנו עומד על פחות מעשרה קילומטרים. "יאללה תגיע זריז יש לנו יום ארוך" סיננתי ורצתי להכין את חליפת הגשם.

כאשר מהנדסי הונדה יצרו את הקרוסראנר הם יצרו כלי בהגדרת "קרוסאובר" המתאים לתיור, רכיבה ספורטיבית ולשימוש יומיומי. ויזואלית האופנוע מאוד מרשים ובולט לעין ובמיוחד בצביעה האדומה אפורה של אופנוע המבחן. מפלט יחיד ומעוצב המותקן כמעט ברצפת הכלי משתלב היטב עם עיצוב זנב האופנוע הקרבי והספורטיבי. בתוך כל היופי הזה שתלו מהנדסי הונדה את מנוע ה-V4 שמקורו ב-VFR800 הפורש ומפיק במהדורתו הנוכחית הספק נאה של 103 כ"ס.

למען גילוי נאות, אציין שטעמי האישי באופנועים הוא "כמה שיותר גדול ויזואלית כך ייטב". בעקבות זאת מראהו ,רוחבו ועיצוב של הקרוסראנר בהחלט קלע לטעמי ודיבר אלי.
לוח השעונים קריא וברור למעט מד הסל"ד שבהחלט גרם לי לשיקול פנייה מחודשת לאופטיקאי שלי. מנופי התפעול והשליטה בכידון נוחים והגעתי בקלות לכל אחד מהם מבלי לנטוש את ידית האחיזה. טיפסתי על מושב הראנר שמתנשא לגובה של 82 ס"מ שהרגיש נעים וקשיח במינון האופטימאלי. תנוחת הישיבה זקופה, נוחה ובהחלט תואמת להגדרה של אופנוע תיור או אפילו אעיז ואומר דו שימושי. אולם, מיקום הרגליות המשוך לאחור (זיקה ספורטיבית זוכרים?) התגלה מהר מאוד כמעיק ופגע בחדוות הישיבה. לא אגזים ואומר כי תנוחת הרגלים המשוכות לאחור דיי הזכיר לי תנוחה עוברית.

הונדה, כמו הונדה, גם הפעם סחטה את מירב הנקודות בגזרת המצמד ותיבת ההילוכים על דיוק, קלות, ונוחות תפעול. בתוך העיר הראנר בהחלט התנהג כמו קטנוע חביב קליל ונוח אך בכביש המהיר "השתחררה החיה" מתוכו והוא בהחלט מעניק תחושת כוח משחררת. מאחר ובחיים אין טוב בלי רע את בהנאה מהספק וגמישות המנוע פגם מיגון הרוח הזערורי והלא רלוונטי המותקן בו. להזכירכם אני מתנשא לגובה של 185 ס"מ והתחושה שלי במהירות של 140 קמ"ש הייתה כי האופנוע מנסה לתלוש אותי ממנו וחבל! מבירור עם היבואן הסתבר כי ניתן להזמין את הכלי עם מיגון רוח גבוה יותר מהסטנדרט.

פאוזה: זה בהחלט זמן מתאים לפנות לכלל היבואנים בקריאה/עצה לספק כלים למבחנים עם מיגון רוח המתאים למימדי הרוכב, אישית אני מעדיף מיגון רוח יעיל במהלך כל המבחן, ומחשבות על התוספת במחיר (אם בכלל) רק בשלב סגירת העסקה. ובטח שלא להילחם כל היום ברוח ובהשבת האופנוע לשמוע "כי ניתן להזמין מיגון רוח גבוה יותר בתוספת קטנה".

בכבישים מתפתלים
למרות אי שביעות רצוני ממיגון הרוח והרגליים המוטות לאחור מצאתי בקרוסראנר יתרונות והנאות רבות שהופכים את הרכיבה לכייפית ומאתגרת. ראשית, הכלי נסך בי ביטחון רב בזכות מערכת בלימה משולבת יחד עם מערכת ABS . בעת בלימה פראית ומבוקרת מצידי זכה הכלי לציון גבוה כשנשך בחוזקה את הדיסקים ושמר על יציבות ראויה. במהלך הטיפוס מצומת שמשון לבר גיורא פקד אותנו גשם זלעפות שאילץ אותי להעביר את הכלי למפת הצתה במצב YBNLK (יאללה בוא נברח לשתות קפה) ושם זכה הכלי למחמאות ומבטים מפרגנים בקרב יושבי בית הקפה.
בהפוגת הגשם יצאנו ברכיבה לכיוון בית שמש דרך עמק האלה לסדרת צילומים נוספת ברכיבה זהירה על הכביש הרטוב ואחיזת הכביש הייתה מצוינת ומרגיעה מאוד לטעמי. 
אם הייתי זקוק לחיזוקים נוספים לגבי מראהו של הכלי קיבלתי אותם למכביר על ידי הצלם שלי שאילץ אותי לבצע הפסקות רבות בנופים שונים לצורך תיעוד חלקים שונים בכלי על פני רקע הנוף הפתוח והמוריק בעונה זו באזור.

את יום המחרת הקדשתי לרכיבה דרומה במסגרת השתלמות הרכיבה לחודש מרץ של דו"גרי. הפעם, כשלא בעבר, המרקם העיקרי של הרוכבים היו רוכבי ספורטיביים עם ניסיון וכישורי רכיבה גבוהים משלי. את הדרך לערד עשינו כדבוקה אחת ברכיבה מנהלתית.
בפס הראשון ירדתי מערד לכיוון צומת זוהר עם בן זוג שכישורי הרכיבה שלו בהחלט גבוהים והרשיתי לעצמי לסחוט את הראנר לביצועים גבוהים ומהירים. השילוב של רוכב ספורט לפני והראנר מתחתי שבהחלט אפשר לי "לתת בגז" +רצון להעלות את רף הביצועים שלי כדי להתקרב לבן זוגי גרמו לי לרכיבה מהירה,חסרת אחריות ומעבר לרף הרכיבה שלי, ועל כך נאמר מוֹדֶה וְעֹזֵב יְרֻחָם (משלי כח יג).
בפס השני חזרתי לרכוב בצורה אחראית ובאופן פלא הנאתי גברה והתחברות לראנר הייתה טובה וחלקה.

סיכום
הקרוס ראנר היה עוד אחד מהכלים שהותירו בי רושם עז והנאה צרופה מהרכיבה עליו וקושי נפשי להשיב אותו לסוכנות. אני בהחלט מאמין שרוכב בעל זיקה ספורטיבית שמורגל בזוית הרגליים המשוכות לאחור ולא מפונק כמוני שהרוח הנושבת בפניו מטרידה ומציקה לו יפיק הנאה רבה וביצועים גבוהים מהכלי. עיצובו היפיפה של הראנר עם הפלסטיקה המרשימה מחפה על גודלו הפיזי ומהווה פרמטר לכלי שבהחלט יש מקום לשקול את רכישתו. ככלי תיורי נטו הקרוסראנר לא מושלם בגלל מיקום הרגליות ומיגון הרוח אך הוא מספק הנאה בפיתולים שלא אופיינית לכלים תיוריים רופסים.
מחירו של הראנר העומד על 99,900 ש"ח מה שמוצדק אם מניחים שמדובר בשלושה כלים באחד במחיר של אופנוע 600 ספורטיבי. עבור מי שמעוניין באופנוע תיור עם פלפל על הכביש מדובר באופנוע ייחודי ומוצלח.

הונדה קרוסראנר – מפרט טכני

מנוע 4 צילינדרים בתצורת וי, 782 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, תזמון שסתומים משתנה, קירור מים
הספק 103 כ"ס ב-10,000 סל"ד
מומנט 7.5 קג"מ ב-9,500 סל"ד
קדחXמהלך 48X72 מ"מ
יחס דחיסה 11.6:1
הזנת דלק הזרקת דלק, גופי מצערת 36 מ"מ
מתלים קדמי – מזלג טלסקופי 43 מ"מ, מהלך 108 מ"מ
אחורי – מונושוק, מהלך 119 מ"מ
בלמים קדמי – דיסק כפול 296 מ"מ, קליפר 3 בוכנות
אחורי – דיסק 256 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
ABS + מערכת בלימה משולבת
צמיגים קדמי – 120/70-17
אחורי- 180/55-17
בסיס גלגלים 1,464 מ"מ
 גובה מושב 816 מ"מ
מיכל דלק 21.5 ליטר
משקל 240 ק"ג

הונדה קרוסראנר – מחירי טיפולים (המחירים כוללים מע"מ חלפים ועבודה)

טיפול 1,000 555 ש"ח
טיפול 12,000 956 ש"ח
טיפול 24,000 3,835 ש"ח
טיפול 36,000 1,780 ש"ח

תודות:
עומר רגב  – צלם טבע וספורט אתגרי,  www.omerregev.com – על מלאכת הצילום והגלריה המצורפת.
תומר לשר- על "האיפוס" וההכוונה בסדומרד.

36 תגובות ל מקטנוע לאופנוע – הונדה קרוסראנר

  1. דורון אתה איש מוכשר וכתב עם חוש הומור מעולה. אהבתי מאוד את הנושא והשילוב עם הצילומים המקצועיים.מכתבה לכתבה הענין והצילומים עולים רמה ואצלך מורגש מיידי. כל הכבוד ותמשיך כך.
    לצלם עומר – אתה מעלה בכמה רבדים את הענין לצפיה בצילומים והם ברמה מקצועית גהוהה. אהבתי מאוד. שבת שלום.

  2. אחרי כתבה וגלריה כזו, מעדיף את הקרוס ראנר!
    דורון ועומר – שילוב מנצח! כל הכבוד!!

  3. זה לא קלישה, החברה הטובה והגדולה, מרשימה מאז ומעולם.
    ורדאו 40 אלף ק"מ ללא ציקצוק אחד.

  4. אני עוקב בהנאה אחר סדרת הכתבות שלך והפעם הגדלת לעשות עם התמונות שצירפת, אבל……….
    איך זה שעד היום בחנת ארבע הונדות,אפריליה אחת ובאנדיט אחד? קוואסקי, ימהה, BMW חא מספיק טובים?
    וסליחה אם אני נשמע מבקר אבל כקורא הייתי רוצה לקבל את חוות דעתך גם על כלים של יבואנים אחרים. (אלא אם יש לך אינטרס בהונדה וזו זכותך) 🙂

  5. לדעתי שמונים אחוז מהאופנועים הגדולים סובלים מאותה בעיה.

  6. אין צורך להוסיף. אמנם 100 גדולים- אבל מי שאוהב גדול חזק ומהיר- וישיבה זקופה- זה ההההה כלי.

  7. כבר בפעם הראשונה שראיתי אותו בדו"גרי הרגשתי שאני מאוהבת.

  8. בצילום הפרופיל מכיוון צד שמאל אכן רואים את מיקום כפות הרגלים והנעלים. אמנם משיכה גבוהה לאחור וזוית לא טובה. אבל הישיבה הזקופה תפצה על כך.

  9. כל הכבוד. אני מחכה לצילומי שחור/לבן כבר הרבה זמן.

  10. דורון היקר עקב הכירותינו ממועדון בורגמן אעדיף להשאר אנונימי אך בכל זאת להגיב. אהבתי את דרך כתיבתך למרות שלא תצליח לשכנע אותי להפרד מהבורגי שלי אבל אני חייב להודות שגרמת לי לפרץ הערצה על כך שהודית בטעות החמורה שביצעת ברכיבה. לגבי הפכת ברגע זה לכתב הכי אובייקטיבי בעיתונאות הדו"ג. אח שלי אתה אמיתי,נטול פניות,וביעקר נטול אגו ומוכן להודות במשגה ע"מ לחנך ןלהדריך אחרים שלא לשגות.יפה ציטטת "מודה ועוזב ירוחם" תמשיך לרתק אותי בכתיבתך

  11. איך אפשר בלי איזו תמונה קטנה שלה (משנות ה-80). או לפחות של
    היורשת שלה, שרליז תרון.

  12. שלום רב.
    מגיב 8 אלון שדה: ראשית תודה על הפרגון והמחמאה שאתה קורא את כל רשמיי וכתבותיי בהחלט מחזקת ותומכת להמשיך לכתוב וליצור, בתשובה לשאלתך מערכת דו"גרי קיבלה מראש רשימת כלים שאני מבקש לבחון וטיפלה בכולם מול היבואנים, את מבחני הכלים אני עורך בסופי שבוע בלבד ולעיתים תכתיבי הלו"ז (משפחה אתה יודע (-: )שלי אינם מתיישרים עם זמינות הכלים אצל היבואנים, אני יותר מאשמח לכתוב על כלים של מטרו וקמור לכשנצליח לתאם מועד מתאים לכולנו.
    הזכרת את הונדה בפרט ואני חייב לציין שבוצעו ארבעה מבחנים לכלים אלו לאור גמישותם הרבה ונכונותם לשת"פ פורה במיזם זה.
    למגיב 19: תודה רבה לך למרות שהייתי שמח לדעת מי אתה ולו ברמיזה, אני תוהה לעצמי מדוע בחרת להגיב בצורה אנונימית על מחמאה שנתת לי ורק בגלל שאתה ממועדון בורגמן. (לא ידוע לי על הנחייה או הוראה מהנהלת המועדון שלא לדבר או להגיב לכתבות שלי, להיפך אני חושב שאני דיי מוערך ואהוב על ג'קי) 🙂 🙂 🙂

  13. באמת יופי של סיקור ואשמח לראות עוד כתבות על כלים כבדים של חברות שונות.

  14. כל הכבוד על הכתבות שלך דורון, אהבתי גם את תשובתך הכנה. תהנה מהמיזם ומהמשפחה. אני התחברתי לראש שלך בכתבה על הבנדיט, לדעתי זה הכיוון שמתאים לי.

  15. ברכות לכותב המופלא אשר מצליח כל פעם מחדש להעביר תחושות רגשות מהדרך בכבישים אל הדרך ברשת
    תודה רבה

  16. תמונות מרשימות וכתיבה מרעננת, גובה העיניים. תודה

  17. דורון היקר
    איחוליי ותודתי על כתבותייך האובייקטיביות שניכרת בהן העברת תחושת וחוויית הרכיבה בצורה מופלאה.
    כקורא חוויותיך הינם חוויותיי ואני מצפה להמשך.
    "מי יודע" אולי בזכותך אחליף את הבימר הישן והטוב שלי.
    בברכת חג שמח.
    יורם יוסף

  18. הכתבות שלך לא שיגרתיות. קלות לקריאה ונותנות הרגשה של כאילו אני רוכב ממש כרגע על הכלי. חייב לציין לטובה גם את הצילומים. אחלה.

  19. אם הבנתי נכון. במחיר של כלי אחד מקבלים שלושה…..האופנוע יפה בטרוף. תמונות שהונדה צריכה לקנות מהצלם בכסף.

  20. ועובדה שכבר שנים המנוע מצליח ורק משתבח.

  21. ממש דוגמן. קבל חיזוק לכתבה. ותן קומפלימנט גם לצלם. כל הכבוד.

  22. הם מוכרים כאן אופנוע שנראה מליון דולר, ושנותן גם רכיבה ספורטיבית…גם יפה ובמחיר זול מה-VFR…מה יחליט הלקוח..?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל