fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

מבחן דרכים: לקסוס IS300 F Sport

מבחן דרכים: לקסוס IS300 F Sport

כתב: רון לב | בחנו: רון לב, אריק רוזנבלום | צילם: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: רכב מנהלים, הנעה אחורית, טורבו בנזין – וקצת אחר ממה שהכרתם.

את סוכנות לקסוס לא ביקרנו הרבה זמן… הייתה הקורונה, היו אופנועים, הרבה מבחנים וכמובן האטרף של החיים, אבל ציפינו רבות למבחן הזה. מאז שהדור השלישי של ה-IS הגיע לארצנו הקטנה והחמה ב-2013 הוא נקלט באופן טוב ונמכר בהצלחה. הישראלים אהבו את הרעיון של רכב יוקרה שמגיע עם הוצאות לא גבוהות בתחנת הדלק וכמוהם גם האירופאים – שתמיד מאחרים להצטרף לטרנדים שאנחנו בישראל תמיד מובילים ומשווקים לשאר העולם. לאחרונה הודיעה לקסוס על הפסקת שיווקם של הדגמים CT, IS, ו-RC בשוק האירופאי על מנת להתמקד בקטגוריית ה-SUV שנמכרת יותר.

אז מה עכשיו אתם שואלים? בלקסוס ישראל החליטו להמשיך לייבא את ה-IS (יש!), עם תקינה אמריקאית, ומי שהייתה מוכרת לכולנו בעיקר בשם IS300H – כשהאות H מיוחסת למילה Hybrid- ובגרסת ה-2.5 ליטר ההיברידית, מגיעה הפעם בצורה די אחרת. בדרכי לסוכנות, תוך הרהורים בנהיגה, חשבתי על השינוי שעושות כל המכוניות החדשות לכיוון החשמלי: EV ,PHEV, HYBRID התארים האלו שנכנסו באופן די פתאומי והתמקמו בנוחות בחיינו והריצה הזו – שהתחילה במשבר הכלכלי של 2008 – אחרי צריכת הדלק והחיסכון, זאת כמובן עד ששוק הרכב יבצע את המעבר המלא לחשמל – ואז אולי יצוצו בעיות חדשות. אם גוללים את הסיפור אחורה, רואים שלקסוס הייתה בין החלוצות בנושא ודאגה כל השנים לטפח את התדמית הירוקה הזו – רכב 'למביני עניין', בחירה נבונה, אקסקלוסיבי, מהוגן – ללקוחות שרוצים את כל היתרונות של רכב יוקרה – העיצוב, הכוח, הנוחות והאיכות – מבלי לוותר על האפשרות לצמצם את הוצאות הדלק ולצד זאת לקבל רכב שהוא די מיוחד בנוף הישראלי. אז באווירת הפסח שעבר עלינו לטובה שאלנו – "מה נשתנה הלילה הזה?"

את פנינו בסוכנות מקבלת המכונה המרשימה, צבועה בשחור מבריק (מדי, אפילו, כמעט מראה) שלדעתנו נראה מצוין – אבל אולי הכי פחות יפה מבין הצביעות המוצעות. יש לה גריל קדמי ענק שבצדדיו פנסי LED שמייצרים מראה חייתי ועצבני. תשלבו את זה עם קימורים חדים, חישוקים גדולים, ספוילר קטן מאחור ומושבים בצבע אדום ותקבלו מראה של רכב ספורט יפייפה ואקזוטי, אולי הכי ספורטיבי שיש עם מרכב 4 דלתות.
יש פה משהו מיוחד וכמעט סימבולי, הרכב הזה הגיע עד היום בגרסה היברידית כמעט מנומנת, אבל עם החלפת האות H בשם הדגם ויבוא הדגם האמריקאי, הסוללה מפנה את מקומה לטורבו מרנין והצימוד החדש לדגם, F ו-Sport, עושה עם הרכב חסד. לא מדובר במחליף ל-LC או בממשיך דרכה של ה-LFA, אבל כן מתחבא פה רכב מרענן ומהנה.

הכניסה לרכב קצת מצננת את ההתלהבות, אם בחוץ הכל חד וצעיר, בפנים יצא רכב הסלון סלוני במיוחד, הוא כמעט משעמם, כבר מוכר משאר דגמי לקסוס ולא עבר שינויים חדים – אבל כן השתפר מעט. אין פה אפשרות לשנות את תאורת האווירה ל-16 מיליון גוונים וגם לא תמצאו כאן שליטה אבסולוטית ממסך המולטימדיה. כל כפתור די עושה את מה שהוא מיועד אליו – בלי שטיקים. אנחנו אהבנו. תא הנוסעים פשוט ונעים עם איכות חומרים יותר ממצוינת וללא יומרות מיותרות. זה לא שאין פה טכנולוגיה וחדשנות, בקרת האקלים נשלטת בהחלקה של האצבע על סליידר לשליטה בטמפרטורה, האבזור כולל רשימה ארוכה ומפורטת ובמסך המולטימדיה ניתן לשלוט גם בטאץ' וגם במשטח מגע שנמצא ליד ידית ההילוכים. מסך השליטה ומשטח המגע היו אמנם פחות ידידותיים והמערכת מעט מיושנת אך ה-IS מפצה על כך בחווית נסיעה יוקרתית ומוקפדת.
אם בחוויה עסקינן, נציין שה-IS יוצאת דופן – מושבי הספורט מהנוחים והטובים שפגשנו, משלבים אופי ספורטיבי וחובקים עם נוחות ומרווח מספקים. ברמת גימור 'ספורט +' שנבחנת כאן ( הבכירה מתוך 2) תקבלו גם מערכת שמע תוצרת מארק לוינסון עם לא פחות מ-17 רמקולים שגורמים לספוטיפיי הצנוע שלנו להישמע כמו הופעה בהיכל מנורה, פשוט כיף, ככה צריכה להראות סביבת נהג. כרגיל, בצד האבזור והבטיחות הרשימה לא נגמרת ותוכלו למצוא בה את כל התכונות שמגיעות ברכב סטנדרטי ומעלה כיום: Apple CarPlay ו-Andriod Auto, גג פנורמי, התרעות שטח מת, בלימה אוטומטית בזיהוי אובייקט, בקרת שיוט אדפטיבית עם עקיפה אוטומטית והפחתת מהירות בפנייה, זכרונות בכיסא נהג, מתלים אדפטיביים ועוד הרבה.

עכשיו אחרי שחיכיתם וחיכיתם – הגענו לחלק המעניין. בניגוד להיברידית החמודה שהכרתם משנים קודמות כאן מונח לו מקדימה מנוע טורבו 2 ליטר עם הספק של 241 כ"ס ו-35 קג"מ שמאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות ומגיע למהירות סופית של כ-230 קמ"ש. הנתונים לא נשמעים מרהיבים, בטח ביחס למה שמכתיב המראה של ה-IS החדשה, אך חשוב לנו להדגיש את הפרטים הקטנים והמאוד חשובים. נתחיל בכך שהמנוע משודך לתיבה בעלת 8 הילוכים שעובדת מצוין, מתפקדת לרצון הנהג, גם בזמני עומס וגם בשיוט נינוח, מבלי היסוסים או השהיות מעצבנות. ההגה נופל לידיים ונותן תחושה שכבר כמעט שכחנו ולא הרגשנו הרבה זמן, מעלה זכרונות מתוקים מרכבי נהיגה יפנים טהורים, הוא זריז ונענה לכל פקודה בחיוב מתמיד, במיוחד כשרוצים לתקוף את העיקול הבא או להוציא את הזנב לטיול. אה כן, ובואו לא נשכח – ה-IS היא פאקינג הנעה אחורית. אחרי סיבוב מהיר על ה-IS אנחנו חושבים לעצמנו למה לא הפסיקו את השיווק של הגרסה האירופאית קודם לכן, האמריקאית כל-כך יותר מדברת אלינו. כמה שניות לאחר מכן אנחנו עונים לעצמנו שאנחנו כנראה מבין הבודדים שעוד נהנים מחווית הנהיגה הדינמית והלא-כל-כך כלכלית לייצור. אנחנו מבינים לחלוטין את ההחלטה של לקסוס להתמקד ברכבי SUV היברידיים באירופה – כי לשם העולם הולך וזה מה שהרוב רוצים. מצד שני, אנחנו מתחברים ואוהבים מאוד את הכיוון שלקסוס ישראל הולכת אליו עם הייבוא מאמריקה והמשך השיווק – שכן החלטה על קניית רכב כזה מונעת בעיקר מרגש ולא משיקול כלכלי\הגיוני\"ליסינגי".

יציאה מהעיר ונסיעה לצפון הירוק ה-IS הזו משדרת משהו אחר, בנסיעה מעיקול לעיקול עם המתלים האדפטיביים וסאונד המנוע הבשרני שמגיע בחלקו ממערכת השמע. אנחנו מתמסרים לחוויה ואפילו לא מחפשים עוד אחיזה ועוד גז. ההיגוי, המתלים ואפילו – סליחה מכל חולי ההגה – בקרת השיוט, נותנים לנו סוג של שקט נפשי ואנחנו פשוט נהנים מהנסיעה, בלי לחפש אקשן מטורף, בלי למשוך וללחוץ, למרות שהם נמצאים שם בהישג יד. אנחנו מאוד מעריכים את ההחלטה של היבואן להביא ארצה רכב מוכוון נהיגה רגע לפני שכל הכיף הזה נגמר ומכניסים את כולנו למהפכה חשמלית ואפורה – ויש לנו כבוד גדול לנועזות לשמור על חדוות הנהיגה שכל העולם די מדכא כרגע.

ובמעבר חד, קליק קטן בבורר מצבי הנהיגה ואנחנו בספורט +, מצב הנהיגה הקשוח ביותר.
אנחנו מתפנים לנהיגה ומכבים לרגע את המוזיקה, לומדים את ה-IS מפנייה אחת לשניה ואל עבר השלישית. השילוב של השלדה וההנעה האחורית אוהב את משחקי העברת המשקל האלה, הבלמים מייצרים הרבה רגש, עם נשיכה טובה ואנחנו כל-כך נהנים, וואווווו אחחח אויי. המושבים האלה אוחזים את הגוף כמו שהצמיגים אוחזים את האספלט, כניסה לסיבוב, יציאה ממנו לישורת, פותחים גז, גז, גז, משחררים. אולי כן חסר פה כוח, עם השלדה הזאת קל לשכוח שנמצאים ברכב מנהלים ולא ברכב ספורט קיצוני, אבל עם נתון האצה של 6.9 שניות ל-100 קמ"ש, לא תמצאו פה מכונת שיגור שתעלה את ארוחת הבוקר שהרגע אכלתם וגם לא חיית מסלול. אם היה פה מנוע 4.5 ליטר מטורף עם טורבו ענק אולי היינו נהנים יותר, בעצם מה זה אולי – בטוח. אבל תכלס, לאן אנחנו ממהרים? במציאות הישראלית אנחנו חיים מפקק לפקק, מהריסה ובניה של כבישים משובשים וכנראה שלא צריך יותר מזה. בחישוב תצרוכת הדלק הופתענו לראות 12 ק"מ לליטר אחרי יום כזה, שכן ברכב קיצוני יותר היינו מקבלים חום רק מלהביט במספרים שרצים במשאבת הדלק.

בדרך חזרה מהצפון עוצרים לקצת שופינג, תא המטען בנפח 450 ליטר מספק אחסון של הרבה קניות, אך לא גדול במיוחד לקטגוריה. בדרך חזרה הביתה מערכת בקרת השיוט עבדה רוב הדרך, המערכת מיוחדת במינה, עם עקיפה אוטומטית ויכולת בלימה לפני פנייה ופתיחת גז אחריה. למי שהממון מצוי בכיסו, במחיר של 294,900 ש"ח לגרסה הנבחנת כאן מקבלים את ה-IS300 החדשה בצורה באמת דינאמית יותר, מעוצבת יותר, מאובזרת יותר ובעיקר מספקת חווית נהיגה ברמה גבוהה, וכל זה מבלי לפגוע באיכות הנסיעה והפאסון של הדגם ההיברידי היוצא. למי שנהנה מנהיגה ומעוניין לרכוש משהו שונה שגם יודע להיות נוח ופרקטי, זה הרכב בשבילו.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל