fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

שברולט ספארק במבחן דרכים – ניצוץ של תקווה

שברולט ספארק במבחן דרכים – ניצוץ של תקווה

יובל לוי

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מנוע חזק, עיצוב משופר ומערכות בטיחות מקוריות. הספארק החדשה עלתה כמה כיתות בהשוואה לדגם היוצא.

UMI, יבואנית שברולט לישראל, תולה הרבה תקוות בספארק החדשה. האם העיצוב החדש ומערכות הבטיחות המשופרות הם מה שהיה חסר לה כדי להפוך ללהיט מכירות? יצאנו לבדוק.

Outside
הספארק החדשה מעוצבת בצורה הרמונית ומעודנת משמעותית מהדגמים הקודמים. לא עוד גריל של משאית ופנסים של טנדר כמו בעבר. לפני שאתם מפתחים תקוות נציין כי העיצוב הוא פונקציונאלי ולא מדובר בעיצוב פורץ דרך. אם הדגמים הקודמים נראו מסוכנים לנסיעה על כביש החוף ברוחות צד חזקות, הספארק החדשה נראית מאסיבית משמעותית ומוכנה לנסיעה המאתגרת. ידיות הדלתות האחוריות חבויות בחלון הצד לטובת מראה "3 דלתות ספורטיבי" – קצת מיותר לטעמנו. בכל זאת, אין סיבה לנסות להיות מה שאתה לא.

Inside
לספארק החדשה אנחנו נכנסים ללא מפתח (Key less). כבר נקודת זכות לרכב שעולה 82,990 ש"ח. לחיוב נציין את מערכת המולטימדיה שתומכת באנדרואיד ובאפל אך מנגד נציין כי אין בה אפליקציות מובנות. ההגה עטוף עור והמושבים עטופים בד דמוי עור –מה דעתנו? ראה ערך "ידיות לדלתות האחוריות" לעיל. לעומת המושבים וההגה, שאר סביבת הנהג מורכבת מפלסטיק קשה ולא מזמין. אהבנו את תא האכסון מעל תא הכפפות אך הרגשנו בחסרונו של תא אכסון בין המושבים. במקומו יש משענת יד רק עבור הנהג המחוברת למשענת המושב וזזה יחד עימו. ישיבה זקופה יחסית תציב את משענת היד בזווית לא נוחה הפונה כלפי מטה. מערכת המיזוג כוללת פקדים ברורים ונוחים לשימוש אך תאורת הפנים חלשה לטעמנו ואינה מגיעה אל היושבים מאחור. המרווח לנוסעים מאחור סביר והם ירגישו בחסרונן של ידיות אחיזה בגג הרכב. נפח תא המטען גדול יחסית ועומד על 313 ליטר. הפריעה לנו העובדה כי המגש האחורי לא עולה יחד עם פתיחת תא המטען. חוט של כמה שקלים היה פותר את הבעיה. חבל.

Road Trip
בהמשך לכניסה ללא מפתח אנו מניעים את הספארק באמצעות כפתור התנעה ולא בסיבוב מפתח. עוד נקודת זכות קטנה בתחום האבזור. לספארק מנוע וגיר לא שגרתיים בנוף רכבי המיני המציפים את ארצנו. לא מדובר במנוע בנפח ליטר עם שלושה צילינדרים ומגדש טורבו ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית. לספארק מנוע בנפח 1.4 ליטר הנושם עצמאית וגיר רציף. המנוע מפיק 98 כוחות סוס, מה שהופך את הספארק לאחד הרכבים החזקים בקטגוריה. לפני שאתם נוסעים לנס הרים, נציין שהספארק אינה מיועדת לתקיפת פניות וכי נוחות הנסיעה בה סבירה. מכיוון שלמנוע אין מגדש טורבו, שיא המומנט (13.1 קג"מ) נמצא גבוה יחסית (4,400 סל"ד) וצריך לסחוט את הדוושה הימנית כדי ליהנות ממנו.

אחד מהיתרונות של הגיר הרציף הוא נסיעה חלקה ויתרון זה מורגש גם בספארק. נציין כי הגיר בספארק "מסרס" לטעמנו את כח המנוע. בנוסף, לגיר אין יחסי העברה קבועים (מדומים) עם אפשרות לעבור ביניהם (כפי שהיה בהונדה ג'אז למשל) עבור מי שמתעקש להעביר את ההילוכים באופן סמי-ידני. כן יש מצב "Low" לטובת זמינות כח או לחילופין לטובת בלימת מנוע בנסיעה בירידות ארוכות. יחס ההעברה הסופי ממקם את מחט הסל"ד על 2,000 סיבובים לדקה במאה קמ"ש. חסכוני. ואם כבר שיוט – לספארק מערכת בקרת שיוט. אמריקה.

Safety first

הספארק מצויידת בכל המערכות הבטיחות הנדרשות על פי חוק ולכן אינה מצויידת במערכת מצפצפת בהתקנה מקומית. בנוסף כוללת הספארק מערכת סופר חשובה הבולמת באופן אוטונומי את גלגלי המכונית בעת הצורך. מערכת זו אינה מותקנת בדרך כלל ברכבים ברמת המחיר בה נמכרת הספארק. עוד נציין לחיוב את החיווי על גבי השמשה הקדמית במקרה של אי שמירת מרחק.

To Summarize
הופתענו לטובה מהספארק החדשה. הדגם החדש כולל מנוע חזק, עיצוב משופר משמעותית ומערכות בטיחות מקוריות המוגשים יחד במחיר אטרקטיבי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל