fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
MV קוביה

חדש בישראל: פיאט 500e החשמלית

חדש בישראל: פיאט 500e החשמלית

עמית משיח

צילום: יצרן

סמלת, יבואנית פיאט, משיקה בישראל את הגרסה החשמלית של הפיאט 500 האייקונית, ה-500e, לראשונה בעולם מחוץ לאירופה, עם טווח נסיעה שנע בין 190 ל-320 ק"מ, הספק בין 95 ל-118 כ"ס ו-3 גרסאות מרכב – האצ'בק, קבריולט ו-3+1 המוסיפה דלת הנפתחת לאחור בצד ימין לגישה קלה יותר לשורת המושבים האחורית.

הדור המקורי של הפיאט 500 הגיח לאוויר העולם בשנת 1957 (ב-4.7 אם נדייק) ומכר כ-4 מיליון יחידות עד שהופסק ייצורו בשנת 1975. את האינטרפטציה המודרנית לדגם האייקוני הציגה פיאט בשנת 2007, בדיוק ב-4.7, כאות להמשך השושלת וכל הנוסטלגיה הכרוכה בכך. הפיאט 500 המודרני הפך ללהיט במכירות ולתוספת נחמדה ואלגנטית לרחובות הערים, וזכה להצלחה יפה במכירות באירופה ובעולם כולו. ייצור הדגם הופסק השנה ומכירת האחרונים שבפריטים ממנו מובילה אל העתיד של הדגם – זה החשמלי שכבר נמכר בימים אלו באיטליה, זוכה להצלחה עירונית ביותר מעשר מדינות ביבשת האירופית עד כה ושכעת מתחיל להימכר גם בשאר העולם – וישראל היא כאמור השוק הראשון מחוץ לאירופה בו הוא יתחיל להימכר. מדובר בפלטפורמה חדשה לגמרי – לא רק המנוע החשמלי 100% חדש, גם המרכב והעיצוב חדשים לגמרי ויש כאן שפע גדול של מערכות מתקדמות; בטיחות אקטיבית ומולטימדיה.

את ההשקה בישראל בחרו בפיאט (ובסמלת) לקיים בתאריך הנזכר מעלה וב-4.7.2021 התכנסו עיתונאי הרכב כדי לחזות בפלא הקטן, גם באולם התצוגה החדש ביגאל אלון, ולמשש את העור הסינטטי האיכותי ולהתרשם מקונספט 3+1 שאומר שבאוטו הקטנטן אפשר להכניס מאחור גם שני כסאות בטיחות לילדים (לזוג ההיפסטרי שגדל לכדי משפחה), עם דלת אחורית קטנה שנפתחת לכיוון ההפוך.

הפלטפורמה החדשה עושה כבוד למורשת ול-DNA של ה-500 המקורית ומעוצבת בקווים עגולים, זורמים ונקיים, עם המון פינות מזכרת קטנות לדגמי העבר כגון פנסי החזית והבלימה, צורת הדלתות והגג הנפתח בדגמי הקבריולט. העיצוב הפנימי משדר אומנות איטלקית ומסך 10.5″ הכולל מערכת מולטימדיה איכותית ומערכות Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיות, בהמשך לרוח התקופה וכמפגן של רוח החברה בימים אלו – נעשה הרבה שימוש בחומרים ירוקים וידידותיים לסביבה כגון פלסטיק העשוי ממחזור של פסולת הפלסטיק שנמשתה מהים – המשמש בפיאט 500 החדשה בסיבי הריפוד וגם ל'אל-מפתח', עור טבעוני, וכמובן – מנוע 100% חשמלי – עם אפס גזי פליטה.

לפי רמת הגימור והאבזור משתנה גם כוח המנוע בטווח הנע מ-95 ועד ל-118 כ"ס, כשלכל המנועים מומנט של 22.4 קג"מ המניבים תאוצה מ-0 ל-50 קמ"ש ב-3.1 שניות ומ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות. טווח הנסיעה משתנה גם הוא עם רמת האבזור והוא עומד על 190 ק"מ לגרסת הבסיס ומעפיל עד ל-320 ק"מ בגרסאות הבכירות.

האחריות על הרכב כולו היא ל-3 שנים או 100,000 ק"מ ועל הסוללות תקבלו אחריות של 8 שנים או 150,000 ק"מ. יש פה גם בלימה רגנרטיבית, רמה 2 של נהיגה אוטונומית; כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על נתיב, חיישני חניה עם תצוגת 360 ומצלמת נסיעה לאחור, ניטור הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית וכל הטוב שחזית הטכנולוגיה יודעת לייצר, חישוקי אלומיניום (15″,16″ ו-17″ בהתאם לרמת האבזור), 9 צבעים לבחירה (חלקם בגוונים מטאליים וחלקם פסטליים) ומערכת שמשמיעה צלילים מהונדסים אל תוך חלל תא הנוסעים – בכדי להעלים את רחש האוושה החשמלית של מנוע הרובוט הזה.

גרסת ה-Action מציעה מרכב האצ'בק, טווח נסיעה עד 190 ק"מ, הספק של 95 כ"ס, תאורת LED, בלימה אוטונומית, זיהוי כלי רכב, דו-גלגלי והולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב, מערכת לניטור עייפות, לוח מחוונים דיגיטלי  בגודל 7″, מסך מולטימדיה 7″, משטח טעינה אלחוטי, Apple CarPlay ו-Andorid Auto אלחוטי, Keyless, בלם חניה חשמלי ופנל קדמי שחור; מחיר הפיאט 500e בגרסת Action עומד על 99,900 ₪.

גרסת ה-Passion עם מרכב האצ'בק, טווח נסיעה עד 320 ק"מ, הספק של 118 כ"ס, חישוקי סגסוגת 15″, מסך מולטימדיה 10.25″, משענת גב מפוצלת וחיישני חניה; מחיר גרסת Passion עומד על 119,900 ₪.

גרסת ה-Icon מוצעת במרכב 3+1 או קבריולט, טווח נסיעה עד 320 ק"מ, הספק של 118 כ"ס, חישוקי סגסוגת 16″, מסך מולטימדיה 10.25″, משטח טעינה אלחוטי, כניסה והתנעה ללא מפתח, פנל קדמי בצבע הרכב, הגה בציפוי עור טבעוני, מושבי בד מהודרים, משענת גב מפוצלת, חיישני חניה וחיישני גשם; מחיר גרסת ה-3+1 עומד על 129,900 ₪ מחיר גרסת הקבריולט עומד על 134,900 ₪.

גרסת ה-La Prima עם מרכב קבריולט, טווח נסיעה עד 320 ק"מ, הספק של 118 כ"ס, חישוקי סגסוגת 17″, ניטור שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על נתיב, מסך מולטימדיה 10.25″, משטח טעינה אלחוטי, כניסה והתנעה ללא מפתח, פנל קדמי עם סבכה, הגה בציפוי עור טבעוני דו-גווני, ריפודי עור טבעוני בגוון בז', גג מיוחד בהדפס Fiat, משענת גב מפוצלת, חיישני חניה וחיישני גשם; מחיר גרסת La Prima עומד על 154,900 ₪.

בסמלת צופים לדגם הצלחה מסחרית בארץ ומקווים לראות נתוני מכירות גבוהים במיוחד. סביר להניח שקהל היעד יעשה את המעבר ממזהם לחשמלי די בקלות – לפחות במרחב האורבני/פרברי קרוב לעבודה (ותלוי באפשרות החניה והטעינה, כמובן), אנחנו אישית מחכים לנסיעת המבחן – כדי להתרשם באמת מהיצירה החדשה מבית פיאט. ובשקט בשקט נודה ולא נבוש – חלק מאתנו מצפים בכיליון עיניים לבחון גם את הדוקאטו החשמלי שצפוי לצאת בקרוב.

רמת גימור מחיר
Fiat 500e Action 99,900₪
Fiat 500e Passion 119,900₪
Fiat 500e Icon 3+1 129,900₪
Fiat 500e Icon Cabariolet 134,900₪
Fiat 500e La Prima Cabariolet 154,900₪

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל