fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70

יגואר I-Pace, רכב הפנאי החשמלי בישראל

יגואר I-Pace, רכב הפנאי החשמלי בישראל

יובל לוי

צילום: מערכת מוטו

ההשקה התקיימה השבוע בסוכנות יגואר בהרצליה פיתוח, בה נחשף ה-SUV החדש מבית יגואר לעיתונאי הרכב. ה-I-Pace הינו רכב במרכב SUV בעל צללית קופה וכולל שני מנועים חשמליים, בעלי הספק של 200 כוחות סוס כל אחד (400 כוחות סוס ו-69.8 קג"מ סך הכל). המנועים מחוברים לארבעת גלגלי הרכב דרך שני הצירים, מנוע לכל ציר ומאיצים אותו ל- 100 קמ"ש תוך 4.8 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 200 קמ"ש (לטובת טווח נסיעה ארוך).

שתי הבעיות הגדולות כיום ברכבים חשמליים הן טווח נסיעה וזמן טעינה. על פי הנתונים שנמסרו, בעיות אלו אינן מהוות מכשול משום של-I-Pace טווח נסיעה של 470 קילומטרים וזמן טעינה של שעה אחת בלבד (מטען עתידי בתחנות יעודיות לכך- ככל הנראה בתחנות דלק – שיספק 100 אמפר-שעה, DC). נציגי יגואר בישראל בדקו את נתוני היצרן בשטח ונסעו ממרכז הארץ לאילת כאשר מחשב הרכב הציג טווח נסיעה נותר של 90 קילומטרים בסוף הנסיעה. חשוב לציין כי הטענה משקע החשמל הביתי (ולא מעמדת טעינה ייעודית) תימשך 13 שעות, כאשר 80% מהסוללה יוטענו כעבור 10 שעות.

מרכז הכובד של היגואר החשמלית נמוך הודות לסוללות, הפרוסות ברצפת הרכב. סוללות אלו נטענות בבלימה ומאריכות את טווח הנסיעה. הרצפה אגב, שטוחה לחלוטין מכיוון ששני המנועים מחוברים בנפרד לכל סרן ולכן אין גל הינע העובר לגלגלים האחוריים. אורך הרכב, אגב, הוא 4.67 מטרים, עם מפסק גלגלים ענק של 2.99.

 

לטובת הנהגים שמתקשים להיפרד ממנוע הבנזין, התקינו מהנדסי יגואר מערכת המפיקה צליל מנוע בנזין בפנים הרכב, על פי דרישה. צליל נוסף הבוקע מהרכב נוגע לבטיחות הולכי רגל – היגואר משמיעה צליל אלקטרוני בנסיעה של עד 20 קמ"ש – על מנת להתריע. ולמי שבאמת רוצה להרגיש נוסטלגי ו'אולד-סקול' נספר שהנעה חסרת זיהום אומרת גם רכב ללא גיר, הילוכים, תיבה או מוט… תתרגלו.

עלות טעינה מלאה של הסוללה מרשת החשמל הביתית עומדת על כ-55 שקלים והטיפולים הנדרשים הם אחת לשנתיים. ביגואר מספקים שלוש שנות אחריות המוגבלות ל-100 אלף ק"מ. האחריות על הסוללה עומדת על 8 שנים ומוגבלת ל-160 אלף ק"מ.

היגואר הזה הינו כאמור ה-SUV היוקרתי החשמלי הראשון בישראל. המתחרים הישירים שלו הם הטסלה X שאינו מיובא לישראל, האודי E-TRON שנמצא כרגע בבדיקות ויהיה זמין רק בעוד כ-6 חודשים והמרצדס MB שיהיה זמין ככל הנראה בסוף 2019.

לדברי יגואר נרשמו עד היום 15 הזמנות ל I-Pace והמסירות הראשונות צפויות להתבצע בחודש פברואר 2019, עם תחזית מכירות של 50-100 רכבים בשנת 2019.
מחירו ההתחלתי של ה- I-Pace בגרסת SE עומד על 454 אלפי ש"ח. גרסת ה-HSE המאובזרת יותר תמכר ב- 508 אלפי ש"ח.

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל