fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

יונדאי קונה במבחן – ג'יפון על סטרואידים

יונדאי קונה במבחן – ג'יפון על סטרואידים

יובל לוי

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: עיצוב פנים אנמי העטוף בעיצוב חיצוני ייחודי. שלל מערכות בטיחות מקוריות אך שאר האבזור בסיסי.
החבילה הייחודית הזו מתנהגת על הכביש באופן מצויין ומאיצה מהר קדימה באמצעות מנוע הטורבו החזק המותקן בה.

 

נראות
למראה החיצוני של הקונה אי אפשר להשאר אדישים. במיוחד בצבע ירוק-זרחן-עמבה שקיבלנו בו את רכב המבחן. הקונה אינו חדש בנוף הישראלי אך עדיין עיצובו יוצא הדופן מסובב מבטים מכל עבר. החל מהחלק הקדמי הכולל ארבע יחידות תאורה נפרדות, ממשיך בקשתות הגלגלים הבולטות והצבועות בצבע שונה מצבע המרכב לטובת מראה מנופח ושרירי, ונגמר בחלק האחורי שגם הוא כולל… ארבע יחידות תאורה נפרדות.

בפנים מדובר באופרה אחרת. דמיינו מה עולה במוחכם כשאומרים לכם 'עיצוב פנים של יונדאי' וזה מה שתקבלו פחות או יותר. פלסטיקה פשוטה ולא מזמינה במיוחד, צבעים כהים ועיצוב פונקציונאלי שאינו מגרה במיוחד. לקונה אין הרבה פיצ'רים לחובבי הגאדג'טים: בלם היד – ידני, המפתח – רגיל, הנורות בסוככי השמש נדלקות באופן ידני, מתגי החלונות – בסיסיים (רק חלון הנהג יורד אוטומטית), מערכת בקרת האקלים – אינה מפוצלת, נורות החזית הן רגילות ולא לד, ליושבים מאחור – אין פתחי מזגן ובקיצור, אבזור די בסיסי לרכב שחוצה את רף 130 אלף השקלים. כן נציין לחיוב את מסך המגע הנוח שכולל אפליקציות ניווט וחניה, רדיו אינטרנטי, הגה מעור נעים למגע ומשענת יד עם תא גדול לאכסון. נציין כי למבחן שלנו קיבלנו את הקונה הבסיסית בגרסת ה-Premium העולה 135,900 ש"ח וכי קיימות עוד שתי רמות גימור כאשר הבכירה עולה 142,900 ש"ח וכוללת משטח טעינה אלחוטי לנייד, גג בצבע שונה וכניסה והתנעה ללא מפתח. עוד מילה קטנה על פרקטיות – מאחור ישבו בנוחות שני מבוגרים עם מרווח רגליים וראש מספק. תא המטען לעומת זאת, קטן יחסית בעקבות משטח הטענה גבוה, ונפחו עומד על 361 ליטרים בלבד.

דינאמיות
לאן נותב כל הכסף שנחסך באבזור הפנים אתם שואלים? בתוך תוכו של הקנקן המוחצן הזה שוכן מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו המחובר לארבעת הגללים באמצעות תיבה רובוטית עם מצמד ושבעה יחסי העברה. מכלולי ההנעה האלו עובדים מצויין והקונה הוגדרה על ידינו כרכב מאד "דינאמי". עם שיא מומנט של 27 קג"מ המגיע כבר ב-1,500 סל"ד ו-177 כוחות סוס המגיעים ב-5,500 סל"ד מדובר במנוע חזק על הנייר. על הכביש התחושות מצויינות והמנוע מרגיש אף יותר חזק מאשר על הנייר. כיול המתלים של היונדאי הוא על הצד הקשה מה שמאפשר לתקוף פניות במהירות עם זוויות גלגול נמוכות אך פחות נעים בכבישים משובשים. במהירויות גבוהות שמענו רעשי רוח וכביש ב-120 קמ"ש אך לא דרמטיים מידי. הגיר עובד נפלא ומעביר הילוכים באופן חלק באמצעות שילוב עדין של הקלאץ' באמצעות הרובוט. מצב 'ספורט' ימשוך את הסל"ד וידאג לשמור על הילוך נמוך לטובת כח זמין. המהדרין יוכלו לשלוט ידנית בהעברת ההילוכים על ידי הידית. ברכב דינאמי שכזה חסרו לנו משוטים מאחורי ההגה לטובת העברת ההילוכים. ההנעה הכפולה עובדת באופן נפלא ומעבירה את כח המנוע לכביש. גם בכיכרות ובסיבובים הדוקים – לחיצה על הדוושה הימנית לא תרחיב מיידית את קו הפניה כמקובל ברכב הנעה קדמית חזק. הכח העובר לגלגלים האחוריים מהדק את קו הפניה והעסק עובד באופן מצויין. שאפו.

חובבי השטח יוכלו למצוא, בנוסף למערכת ההנעה הכפולה, גם נעילת דיפרנציאל מרכזי ומערכת בקרה לירידה במדרון. הרבה מעבר לרכב הפנאי בעל ההנעה הקדמית של השכן ממול. כעדות ליכולות השטח, ציידו את מערכת המולטימדיה של הקונה באפליקציית 'עמוד ענן' בנוסף ל- Waze ולאפליקציות החניה המוכרות. נציין כי יכולות השטח של הקונה מוגבלות עקב חוסר בהילוך כח ובעבירות בינונית אך בהחלט ניתן לצלוח עם הג'יפון הזה שבילים מאתגרים בקלות יחסית.

בטיחות
כבר הזכרנו את הדגש ששמה יונדאי במערכות בטיחות מקוריות בסיקור שעשינו לפני מספר שבועות. גם בקונה ניתן למצוא שלל מערכות בטיחות וביניהן: 6 כריות אוויר, התראה על רכב בשטח המת על גבי המראות, התראה על תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית, תיקון הגה במקרה של סטייה מנתיב (שעובד נפלא) ועוד. לא מפתיע שהקונה קיבל 5 כוכבי בטיחות.

לסיכום
העיצוב החיצוני של הקונה מיוחד ובולט, עיצוב הפנים שמרני והאבזור בסיסי. עם זאת, הצד הדינאמי הפתיע לטובה. אחיזה גבוהה בפניות הדוקות והמון כח המספק תאוצות מרשימות. הקונה הזו מתאימה יותר לחובבי נהיגה מאשר לחובבי האופנה.

סוג מנוע: טורבו, בנזין

נפח מנוע: 1,591 סמ"ק

הספק מרבי: 177 כ"ס

סל"ד להספק מרבי: 5,500 סל"ד

מומנט מרבי: 27 קג"מ

סל"ד למומנט מרבי: 1,500 סל"ד

הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים

מספר הילוכים: 7

הנעה: כפולה, קבועה

תאוצה 0-100: 7.9 שניות

מהירות מרבית: 205 קמ"ש

אורך: 4.17 מטרים

רוחב: 1.8 מטר

גובה: 1.56 מטר

בסיס גלגלים: 2.6 מטר

נפח תא מטען: 361 ליטר

משקל עצמי: 1,450 ק"ג

צמיגים: 215-55-17

נפח מיכל דלק: 50 ליטר

מחיר לגרסה הנבחנת: 135,900 ש"ח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל