fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

מבחן דרכים: טויוטה יאריס החדשה

מבחן דרכים: טויוטה יאריס החדשה

רון לב

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: טויוטה הפכה את רבת המכר שלה בדור החדש שלה לטובה יותר, כמעט מושלמת וכעת גם נראית מצוין.

את הייאריס המפורסמת כולנו מכירים, ולא סתם היא הרכב הנמכר ביותר בקטגוריית הסופר מיני לשנת 2019 וזוכה בתארי רכב השנה, כשהיא עושה חיים קלים לסוכני המכירות של טויוטה. זהו הדור הרביעי של הייאריס במספר והוא חדש לחלוטין ומשפר את הסופר מיני המוכרת בכל האספקטים.

וזה לא סוד שנהגי הייאריס לא רכשו את הרכב מסיבות אמוציונאליות או בחיפוש אחרי ריגושים, אם כל רכב היה מסתובב בעולם כשמילה אחת המתארת אותו מוקרנת על השמשה האחורית הייאריס על הייאריס היה כתוב יעילות. הייאריס הקטנה מספקת אמינות, פרקטיות, וסחירות גבוהה בשוק. אין בה משהו מרגש במיוחד. לא ביכולות ולא במראה – למרות שיפור משמעותי בדגם החדש. מי שחיפש רכב מיני עם קצת אופי כנראה לא מצא את מבוקשו בייאריס והמשיך בחיפושיו לרכב הבא. בטויוטה כנראה הבינו זאת והחליטו לצאת ביציאה שאנחנו רואים כאן לנגד עינינו, צבעים נועזים יותר, עיצוב צעיר יותר, פרש לגמרי. בתור הכתב הצעיר במערכת יכולתי לקבוע זאת בלי יותר מידי ויכוחים. הרכב נראה מעולה לכל הדעות, באופן קבוע טויוטה שמרו על הקווים העיצוביים הסולידיים ולפתע הבינו שהדרך הנכונה יכולה להיות שינוי כיוון. החל מהחלק הקדמי שנהפך קרבי במיוחד, דרך הכנפיים המנופחות וכלה בסכמת הצביעה הדו-גונית שנראית מצוין לטעמנו כשהעיצוב נמשך עד לחלק האחורי עם פנסי ה-LED החדים והאגרסיביים יותר משאי פעם ראינו בייאריס.

בחלקו הקדמי של תא הנוסעים כעת העיצוב ספורטיבי יותר ומעוגל. איכות החומרים השתפרה, לוח המחוונים מציג את המידע בקלות וביעילות והמושבים נוחים ביחס לקטגוריה. מאחור העיצוב נשאר די סולידי ולטעמנו מרווח הרגליים הדוק למדי ותא הנוסעים צר מדי מכדי להכיל שלושה מבוגרים בנוחות. לטובה נציין את מרווח הראש שהיה מצוין ביחס לקטגוריה הדי-צפופה. אם בשורה האחורית תרצו להכניס שלושה ילדים כל אלו לא יפריעו והורים צעירים ישמחו לדעת שיש נקודות איזופיקס לחיבור כסאות ילדים בצורה מאובטחת. גם בצד הטכנולוגי לא חסר, הייאריס החדשה מגיעה עם המערכות Apple CarPlay ו-Andriod Auto, מסך מגע 8″ (7″ בדגם ה-SOL) ומקרן נתוני נסיעה על גבי השמשה בגרסת הפרימייר אדישן. ברמת הגימור שקיבלנו (פרימייר) ניתן להתפנק גם בכניסה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, צביעה דו-גונית וכיאה לטויוטה – מערך בטיחות עשיר הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, עמעום תאורה, בקרת שיוט אדפטיבית, שמונה כריות אוויר ועוד.

בצד ההנעה הייאריס החדשה מגיעה עם 116 כ"ס שמתקבלים משילוב של מנוע בנזין משולש צילינדרים בנפח 1.5 ליטר אשר מספק 92 כ"ס ומנוע חשמלי אשר מספק 79 כ"ס. איך זה מרגיש? מ-צ-ו-י-ן הייאריס החדשה מספקת תחושת זריזות במהירויות עירוניות הודות להנעה החשמלית וההאצה מתקבלת באופן מידי כיאה להנעה כזו. כשמשתלב מנוע הבנזין התאוצה כבר פחות מספקת אך עדיין לא נצרך מהנהג להדביק את הדוושה לשטיח ולקבל האצה מינימלית ורעש של גנרטור אשר מתקבלים בכמה ממתחרותיה בקטגוריה. הנתונים על הנייר כמובן לא חוצים גבולות וניתן לראות בדף המפרט נתון של 9.7 שניות ל-100 ומהירות סופית של 175 קמ"ש.

ואיך לא דיברנו על יעילות ברכב שכזה? אז ככה, את היתרון הגדול של שילוב המנועים תגלו בתחנת דלק, כאשר הייאריס החדשה מציגה צריכה ממוצעת של 20 קמ"ל בימי המבחן ובנסיעה בין עירונית אפשר לראות גם 23 קמ"ל ואף יותר. נוחות הנסיעה בעיר ומחוץ לה מעולה והנהיגה די דינמית בזכות הגה בעל תגובות זריזות וקוטר סיבוב טוב. בידוד הרעשים עדיין לא מושלם אך הרבה יותר טוב מבעבר ובזכות שיפור זה אין בעיה לשייט במהירות ולאורך זמן כשגם תיבת ההילוכים תורמת לעניין בהיותה נעימה ולא מורגשת בצורה קיצונית. סעיף היעילות מסתיים בתא המטען שאינו הדובדבן שבקצפת במבחן הזה ועם נפח של 286 ליטרים הוא לא גדול במיוחד אך סביר בקטגוריית המיני.

אז יש לנו כאן רכב שכבר היה רב מכר בישראל וכעת מקבל שדרוג ומתיחת פנים עם עיצוב צעיר יותר יחידת הנעה חסכונית יותר וחבילה שלמה יותר. נכון שבימים אלו יש מרגשות יותר ויש קטנות יותר אך אל מול המתחרות הישירות לקוחות הייאריס יודעים בדיוק מה הם מקבלים כאן וללא הפתעות. גם במוצר המוגמר וגם בבעלות עליו. לטעמנו עם החבילה הנוכחית – כשהיא יותר בטיחותית, יותר מאובזרת ויותר מודרנית, הייאריס החדשה יכולה בקלות לחזור לראש טבלת המכירות כבעבר.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל