fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

מבחן דרכים: סקייוול ET5

מבחן דרכים: סקייוול ET5

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: עמית אגרונוב, תומר פדר

שורה תחתונה: ה־ET5 לא חף מטעויות, אבל בסה"כ מהווה חבילה טובה ומרווחת במיוחד שבמצב השוק הנוכחי ניתן להגדיר גם כעסקה טובה.

כבר בשניה הראשונה עם הסקייוול ברור לנו תמונות של איזה רכבים נתלו מעל שולחן העבודה של מהנדסי ה־ET5, או יותר נכון – מה ארץ מוצאם. בסקייוול כיוונו וגם הצליחו במידה רבה לייצר רכב עם תחושות רבות של רכב אמריקאי, אם זה הנדנוד הקל על המתלים, המימדים העצומים או העיצוב ותא הנהג, הכל פוגע במטרה. זאת כמובן האינטרפרטציה של הסינים למה הוא רכב אמריקאי ולא העתק נאמן למקור אחד לאחד, אבל הם קולעים ברוב הדברים החשובים.

בואו נניח כמה יסודות חשובים למבחן לפני שנמשיך למה שאהבנו ופחות אהבנו ב־ET5. סקייוול הוא למעשה מותג ששייך לקונצרן הענק הסיני SkyWorth שמייצר מוצרים רבים, ביניהם לא מעט אלקטרוניקה ובעיקר טלוויזיות, כשה־ET5 הוא הרכב הפרטי הראשון של המותג שמייצר כבר רכבים מסחריים ובכוונת היצרן להציג בקרוב צמד דגמי 6 ו־7 מקומות על אותו הבסיס, כמו גם דגם חדש לחלוטין. הרכב מיובא לישראל ע"י קבוצת כדורי, שהיא חברה ותיקה ומוכרת בתחום הרכב שעוסקת בין היתר גם ביבוא חלפים ובליסינג. במדינות מסוימות ה־ET5 נמכר תחת שם המותג Imperium במקום Skywell.

ה־ET5 הוא רכב מאובזר במיוחד המצויד ברשימת אביזרים ארוכה הכוללת תאורת LED ותאורת לייזר לאור הגבוה – כן, כמו אאודי. כמו גם חיישני אורות וגשם, פנסי ערפל, תאורה עוקבת פניה, חיישני לחץ אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית והתראה על התנגשות, מערכת שמירה על נתיב, סיוע בחניה, בקרת ירידה במדרון, חיישני חניה קדימה ואחורה, מצלמת רוורס, שני מצבי נהיגה, משטח טעינה אלחוטי, מושבי נהג ונוסע מחוממים, מאווררים ומתכווננים חשמלית כולל זיכרונות, כניסה קלה ואפילו מצב שינה, מסך מולטימדיה ענק בגודל 12.3 אינץ', שפע שקעי טעינה, תא מטען נפתח חשמלית עם דוושה וירטואלית, מושבים אחוריים מתכווננים, פתחי מיזוג אחוריים ושקע 220V מאחור. הוא משווק כאן בארץ בשלוש רמות גימור שונות, כשהבסיסית (Comfort) עולה 175,000 ₪ ונבדלת מרמת הגימור האמצעית (Luxury) העולה 185,000 ₪ – אותה אנחנו בוחנים – בעיקר בהיעדרו של גג שמש פנורמי ועוד כמה פיצ'רים אלקטרוניים, כשרמת הגימור הבכירה (Premium) שעולה 195,000 ₪ מוסיפה לכך גם מצלמת 360 עם תצוגת מעוף ציפור, זיהוי רכבים בשטח מת ומושבי עור אמיתי (ולא סינטטי כמו בשתי הגרסאות האחרות).

את ה־ET5 מזיז מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס – המייצר 32.6 קג"מ, תאוצה של 7.9 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש ומהירות מרבית של 160 קמ"ש – וסוללת 72kWh, המביאים אותו לטווח מוצהר של 400 ק"מ, וזאת בהנעה קדמית, שלא כמו חלק ממתחריו המציעים הנעה אחורית או כפולה. ה־ET5 תומך בטעינת AC ביתית בקצב של עד 6.6kW – כלומר כ־11 שעות מ־0 ל־100% סוללה, או טעינת DC מהירה בקצב מרשים של עד 145kW.

במשקל של כמעט 2 טון ובאורך של כ־4.7 מטר ה־ET5 הוא רכב גדול ומלא נוכחות, ומכיוון שהוא נמכר עם שתי שורות מושבים בלבד אז הוא גם מרווח, מאוד אפילו, גם לנהג ולנוסע ובעיקר בשורת המושבים האחורית. מושבי הנהג והנוסע נוחים מאוד ומתכווננים חשמלית, כשבמושב הנוסע ישנם שני פקדים, אחד כנהוג בצידו הימני למטה והשני על המשענת בצד שמאל, בצורה שמאפשרת לנהג ולנוסעי הרכב לשלוט בכיסא, במבחן זה היה בעיקר מקור להצקות בין בוחנים, אבל נמצא גם כשימושי בחלק מהמקרים. לקונסולה המרכזית ישנם מספר כפתורים המאפשרים לשלוט על אספקטים מסוימים של בקרת האקלים, כשהשליטה המלאה נמצאת במערכת המולטימדיה, הכוללת הרבה מאוד אפשרויות – חלקן, כמו מצב מסיבה, מצב שינה ומצב עישון נעות בין מיותרות למוזרות – ונוחה מאוד לשימוש. הסאונד של מערכת המולטימדיה נהדר והתלונות היחידות שלנו לתא הנהג נמצאות במיקום משטח הטעינה האלחוטי וגישה לשקעי ה־USB שנמצאים מתחת לקונסולה המרכזית, בתא לא נגיש במיוחד. עיצוב הפנים לא יוצא מגדר הרגיל ואיכות הגימור והבניה טובות למדי.

כשפותחים את הדלתות האחוריות מתגלה אחת מנקודות החוזקה הגדולות של ה־ET5, בשורת המושבים האחוריים יש המון, אבל באמת המון, מקום ומרווח גם לרגליים וגם לראש, יש גם אפשרות לכוונן את המושבים לשכיבה, יש פתחי אוורור, שפע מקומות אחסון, מחזיקי כוסות ושקעי טעינה ובשילוב הגג הפנורמי הגדול שנמתח עד לקצה שורת המושבים האחורית, חווית הנסיעה מאחור טובה במיוחד. ל־ET5 יש גם תא מטען גדול מאוד, במיוחד ביחס לרכבים חשמליים אחרים, הכולל גם תא נסתר לכבל טעינה וערכת פנצ'רים, כמו גם דלת חשמלית עם דוושה וירטואלית.

בתנועה הנוחות הזאת נשמרת, עם רכב גדול וכבד שמתנדנד בנעימות על המתלים וסופג בצורה טובה את רוב תחלואי הדרך, המתלים הרכים ומשקלו מרמזים כבר בתחילת הנסיעה של־ET5 אין אף יומרה ספורטיבית, הוא נעים ונוח לנהיגה, לא מהנה בשום צורה אם מנסים לדחוק בו בקצב גבוה. גם הבלמים מצטרפים להצהרת הכוונות נגד נהיגה אגרסיבית ועושים עבודה טובה כל עוד לא מחפשים לבחון את הגבולות.

מהסוללה סחטנו 380 ק"מ, גיב אור טייק 20 ק"מ בערך, וזאת בתנאי נהיגה סבירים, מבלי להפריז בבזבוז או בחסכנות. הוא רכב כבד וגדול ולכן צורך מעט יותר אנרגיה כדי לנוע, המנוע שדומה בהספקו לרכבים חשמליים אחרים עובד מעט יותר קשה כדי להזיז את הרכב הגדול ומניב תאוצות סבירות בסה"כ.

ה־ET5 מתאים בעיקר למשפחות גדולות ולמי שצריך רכב מרווח. בזכות מעטפת הביצועים הטובה, רמת האבזור הגבוהה, הנוחות והתחושה המאוד 'אמריקאית' הזאת, הסקייוול ET5 הוא לא רק רכב טוב – הוא גם עסקה טובה למדי.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובה אחת ל מבחן דרכים: סקייוול ET5

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל