fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

מבחן דרכים: קאדילק XT6

מבחן דרכים: קאדילק XT6

כתב: רון לב | בחנו: אריק רוזנבלום, רון לב, שניר ג. | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מיני אסקלייד, נוח ומהנה לנהיגה עם אותה היוקרה והפינוק של מתחריו, היקרים ממנו בלפחות 50%.

את סמל המגן הכסוף של קאדילק רובנו מכירים – מסרטים וסדרות אמריקאיות, ובעיקר סרטי אקשן בהם מתקיים מרדף של הרשות ללוחמה בסמים או ה־FBI בקאדילק אסקלייד אחרי הפושעים. סמל שאפשר להגיד שמייצג את החלום האמריקאי בעיני רבים או לפחות חלק ממנו וכזה הטבוע בתרבות האמריקאית מזה שנים.
ג'נרל מוטורס מתגאה במותג היוקרה שלה – קאדילק – ומצליחה לשמור על ערכו במשך זמן רב בשוק כל-כך תחרותי ואגרסיבי. מה הסוד שהיא מחביאה מאחורי המגן?

ה־XT6 אותה אנחנו בוחנים הפעם נוצרה כדי למלא את המשבצת שהייתה חסרה לקאדילק בין ה־XT5 לאסקלייד האייקונית שלצערנו לא נמכרת בישראל. ה־XT5 הוצגה בשנת 2015 כמחליפה של ה־SRX ומאז כלל רכבי הפנאי של המותג מתחילים בצמד האותיות XT, כלומר Crossover Touring, כשה־XT6 היא למעשה גרסה מאורכת של ה־5 ובעלת שורת מושבים נוספת. האחות הגדולה הגיעה לישראל באיחור, אחרי עיכובים עולמים בעקבות מגיפת הקורונה, והשלימה ליבואנית את הסדרה שכבר כללה את ה־XT4, ה־XT5. ה־XT6 מיוצרת עם יחידת הנעה אחת – מנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.6 ליטר, בעל הספק של 310 כ"ס ו־37.5 קג"מ ב־5,000 סל"ד המשודך לתיבה פלנטרית עם 9 הילוכים, שמתהדר בנתון האצה של 6.9 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש.

ל־XT6 יש לא מעט מתחרים בשוק התובעני הזה של רכבי פנאי יוקרה גדולים והיא מתמודדת בין היתר מול ב.מ.וו X7, אאודי Q8, מרצדס GLE ועוד רבים וטובים. ובכדי לבלוט בין ההיצע המרשים הזה, ה־XT6 שומרת על רמת אבזור גבוהה כבר בגרסת הבסיס, מראה מרשים ותג מחיר שנמוך ממתחרותיה היוקרתיות בכ־50%. מחיר רמת הגימור פרימיום לקצ'ורי הבסיסית עומד על 414,990 ₪ והספורט, שמוסיפה מערכת מתלים אלקטרוניים והבדלי עיצוב וצביעה, שעולה 439,990 ₪. עוד במבט ראשון מזהים שה־XT6 באה מאמריקה, ואי אפשר להתבלבל ולחשוב שמדובר ביצרנית אחרת – עם חזית גדולה בעלת נוכחות המשלבת גריל ענק עם לוגו המגן ופנסי LED בעיצוב חדשני וחד.

ה־XT6 הוא רכב גדול, מאוד אפילו, באורך של קצת יותר מ־5 מטרים, כלומר אפילו ארוך יותר מכמה מיניוואנים שמיועדים להסעת נוסעים, ומשקלו 2,107 ק"ג, כולל 83 ליטרים של דלק. רוחבו עומד על קצת פחות מ־2 מטרים ובסיס הגלגלים באורך 2.8 מטר. עם מרווח גחון של 17 ס"מ אין לכם מה לחשוב על אתגרי שטח וצליחת מעברי מים, מקסימום טיפוס על מדרכה גבוהה מזדמנת. כשכל המושבים פתוחים תא המטען בנפח צנוע יחסית של 357 ליטר, אבל קיפול של שורת המושבים השלישית יביא אותו לנפח עצום של 1,220 ליטר. כבר בגרסה אותה בחנו ה־XT6 מצוידת בכל טוב וסלון הרכב נראה אלגנטי ומדויק עם פסי כרום שנמתחים לכל אורך הדשבורד ומתחבאים בין תפירות העור, ההגה יוקרתי והאמריקאי עם משוטי העברת הילוכים, כמו גם 'מראה' מרכזית עם מסך המקרין את המצלמה האחורית, הגה ומושבים חשמליים עם מספר זכרונות, חישוקים יצוקים בקוטר 20 אינץ', תצוגת לוח שעונים על השמשה, מערכת מולטימדיה הכוללת צג בגודל 8″, אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו ו־14 רמקולים של BOSE, שיודעת לבודד רעשים באופן אקטיבי, והתנעה ללא מפתח כולל התנעה מרחוק. גם רשימת מערכות הבטיחות ארוכה וכוללת התראה מפני התנגשות חזיתית, זיהוי הולכי רגל, מעבר נתיב, שטח מת ותנועה חוצה, מערכת שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות חניה 360, בלימת חירום אוטונומית, כמו גם חיישני חניה קדימה ואחורה, סיוע בחניה ו־7 כריות אוויר.

את ה־XT6 אנחנו בוחנים אחרי כמעט שנתיים מוצלחות של הדגם בישראל, בהן הפך לרכב 7 המקומות הנמכר ביותר בארץ, וזאת עם תג מחיר של מעל ל־400,000 ש"ח, נתון שקצת קשה לעקל לפני שפוגשים את הרכב פנים מול פנים, אבל מאותו רגע וככל שעובר הזמן, הסיבות לנתון הזה הופכות ברורות יותר.

ה־XT6 נראה כמו מיני אסקלייד ובכל הנוגע לעיצובו אנחנו מאמינים שאין צורך להרחיב מעבר לגלריית התמונות, כשהצבע השחור של רכב המבחן רק מדגיש את מעלותיו. מול החזית הענקית הזו מתחיל להתנגן בראשנו שירו של ברוס ספרינגסטין 'Born in the U.S.A' ואנחנו פותחים את הדלת לוודא שזה לא מהמערכת.
אם כבר פתחנו את הדלת, ולא, המוזיקה לא הייתה מהמערכת, אז אנחנו כבר נכנסים, מכוונים את המושב וההגה לקראת נסיעה ובאופן מפתיע, כבר מהרגע הראשון ה־XT6 מרגיש מאוד מוכר, התחושה היא 'כמו בבית', כאילו נהגנו ברכב הזה כבר אלפי ק"מ. זו תחושה שלא שמורה רק לרכב הזה, אם כי משותפת להרבה מכוניות אמריקאיות. מושב הנהג נוח ובעל תמיכה מספקת לגב התחתון, וההגה גדול ומייצר ארגונומיה טבעית. תפעול כל המערכות מאוד קל ונגיש, כל הכפתורים על ההגה ממוקמים נכון וברורים ואפילו בקרת האקלים, למרות כפתורי המגע, קלה לתפעול. מכאן אנחנו קופצים לרגע שורה אחורה, לתא הנוסעים שלא נופל ברמת אבזורו ומימדיו מתא הנהג. גם כאן מושבי העור נוחים מאוד, מרווחים ורמת האבזור גבוהה, עם חימום לכיסאות, כיוונון חשמלי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת ומספר שקעי USB לטעינה. באופן מפתיע, גם שורת המושבים השלישית מרווחת למדי ונוחה, עם פתחי מיזוג שמגיעים גם לשני המושבים האחוריים, והגישה אליה קלה ולא מאתגרת.

חווית הנסיעה טובה מאוד בעיקר בזכות מערכת מתלים שמגהצת כל מה שמתרחש מתחת לצמיגים האלו באותה הרכות שמאפיינת את החוויה האמריקאית לה אנחנו מצפים. בנסיעה עירונית הוא סופג את מהמורות הכביש הישראלי ופסי האטה בצורה חלקה, אך בכבישים משובשים במיוחד הקרקע תורגש, בעיקר בתא הנוסעים. יש ל־XT6 מה שמכנים 'רייד' נהדר, מצד אחד רך וסופג, אך מצד שני גם תומך בנהיגה דינמית יותר, היינו אומרים דינמית מאוד אפילו, ביחס לקטגוריה כמובן. חשוב לזכור שכמו בהרבה רכבים אמריקאים גדולים כמו ה־XT6, כדי לשמור על השלווה הזו ולא להפוך אותו לספינה על ים סוער צריך לנהוג בו בחוכמה, בצורה עגולה וזורמת. עוד פן מפתיע ב־XT6 אנחנו מגלים בדרך לחרמון, כשהרכב עמוס ב־7 נפשות והרבה תיקים, כשגם תחת עומס ה־XT6 ממשיך להתנהג מעבר למצופה, כמעט ללא הבדל ועם אותה תחושת ביטחון.

הדרך צפונה הייתה ההזדמנות לבחון את יכולות הפינוק של הרכב, אז כיוונו את בקרת השיוט, הפעלנו את חימום הכיסאות וגלגל ההגה, ונתנו לצעירי הרכב לבחור את הפלייליסט. עד לאזור ה־140 קמ"ש לא שומעים אף רעש נסיעה, דממה, לא מנוע ולא רעשי רוח או צמיגים, רק את הסאונד הנהדר של המערכת ובחירת השירים הגרועה של הצעירים. מעל המהירות הזו השלווה מופרת עם כניסתם של רעשי הרוח והצמיגים, אך בשביל לשמוע מנוע הוא צריך להגיע לסל"ד באמת גבוה.

מנוע ה־V6 הזה חי ואפקטיבי בזכות תיבת הילוכים עם חלוקה נכונה שמאיצה בקלות וחלקות גם בעיר ומחוץ לה, עם די כוח זמין בכל מצב, מאיץ את המרכב הגדול והכבד הזה מהמקום בקלות ומורגש בעיקר שכל אחד מהסוסים שלו התייצב בבוקר לעבודה אמיתית, סוסים אמריקאים עם ערכי עבודה. בעזרת משוטי ההילוכים על ההגה ניתן להישען על בלימת המנוע בקלות בירידות של חמת גדר, לדוגמה, אך אין צורך להשתמש בהם בשביל עקיפות וכדומה. צריכת הדלק במבחן עמדה על 8.5 קמ"ל תחת עומס מלא ותנאי מבחן, ובנסיעה חסכונית הצלחנו להגיע עד ל־12 קמ"ל נאים במיוחד בהתחשב בגודלו של הרכב. מערכת הבלימה עושה עבודה מצוינת בבלימת המסה הגדולה, עם הרבה רגש ודיוק שלא אופייני לרכב כל כך גדול ותחושת ביטחון מלאה, תחושה שנשמרת גם כשהרכב עמוס.

עם תג מחיר של 414,990 ש"ח מציעה הקאדילק חבילה שלמה, מפנקת וטכנולוגית, עם איכות גימור גבוהה מאוד, ה־XT6 היא מכונית שתגרום לכם לרצות לנסוע עד קצוות הארץ. למי שרוצה להגשים את החלום האמריקאי, לנהוג ברכב שכולנו רואים בסרטים, ה־XT6 מספקת את כל הסיבות הנכונות להגשמת החלום, ובמחיר תחרותי מאוד לקטגוריה.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובה אחת ל מבחן דרכים: קאדילק XT6

  1. מערכת המולטימדיה ולוח המחוונה זקוקים לרענון מיידי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל