fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר

מטרו תשווק את הרכבים החשמליים של Leapmotor הסינית

מטרו תשווק את הרכבים החשמליים של Leapmotor הסינית

אסף לביא

צילום: יצרן

מטרו מוטור, המוכרת בעיקר כיבואנית הגדולה בשוק הדו-גלגלי, תחל השנה לשווק גם מכוניות, לאחר שכבר הודיעה כי תשווק את מותג Karma האמריקאי המייצר מכוניות ספורטיביות חשמליות והיברידיות, כעת היא מודיעה על מותג נוסף שעתיד להגיע לישראל, Leapmotor הסיני, המייצר דגמי מיני, SUV וסדאן חשמליים.

חברת ליפמוטור הוקמה בשנת 2015 ע"י איש העסקים ג'יאנמינג צו, המתמחה בטכנולוגיות מתקדמות, ומציירת ומפתחת מכוניות חשמליות חכמות עם מערכות נהיגה אוטונומיות וניצולת אנרגיה גבוהה. שלושת הדגמים הראשונים יגיעו לישראל ברבעון האחרון של 2022, במקביל לתחילת שיווק רכבי קארמה, הם הג'יפון C11, המיני T03 וה־C01, דגם סדאן שטרם הושק רשמית.

ה־C11 הוא רכב SUV בינוני עם צמד מנועים חשמליים, הספק של כ־535 כ"ס ומומנט של כ־73 קג"מ, תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־4.8 שניות וטווח נסיעה שבין 510 ל־610 ק"מ. ה־C11 מוצע בשלוש רמות גימור, Deluxe Edition הבסיסית, Premium Edition ו־Performance Edition הבכירה, שבכולן הוא מגיע עם מערכות ה־Smart Cockpit מונעת הבינה המלאכותית ומערכת הנהיגה האוטונומית Leapmotor Pilot 3.0. בתא הנהג מותקנים שלושה מסכים, שניים בגודל 10.25 אינץ' מול הנהג והנוסע, ואחד מרכזי בגודל 12.8 אינץ', מערכת שליטה קולית וחיבור בלוטוס לשני מכשירים במקביל.

ה־T03 הוא רכב מיני עירוני בעל מנוע חשמלי בהספק של כ־107 כ"ס, מומנט של 16 קג"מ, שלושה מצבי נהיגה וטווח נסיעה של כ־400 ק"מ. גם הדגם המיני מצויד במערכות נהיגה חכמות, כגון בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, בלימת חירום אוטונומית, מערכת הגבלת מהירות, התראת ערנות נהג ומערכת חניה אוטומטית. ה־T03 מצוידת בלוח מחוונים עם צג LCD בגודל 8 אינץ' ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.1 אינץ' וחיבור בלוטוס, כמו גם יישומון יעודי עם תצוגת מיקום הרכב, חניה אוטומטית ושליטה בבקרת האקלים.

ה־C01 הוא רכב סדאן גדול, באורך של כ־5 מטרים, העושה שימוש באותם צמד מנועים חשמליים של ה־C11, אך עם סוללה גדולה יותר בקיבולת 90kWh שמגדילה את טווח הנסיעה לכדי 700 ק"מ, ובעל אותן מערכות טכנולוגיות, כולל יכולות הנהיגה האוטונומיות. בנוסף, בזכות מקדם חיכוך נמוך וירידה של 5% במשקל, נתון התאוצה גם הוא משתפר ועומד על פחות מ־4 שניות ל־100 קמ"ש. ה־C01 יושק רשמית במהלך הרבעון השני של 2022.

דגם נוסף שמיוצר ע"י ליפמוטור אך כנראה לא יגיע לישראל הוא ה־S01, רכב קופה עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של כ־165 כ"ס, מומנט של כ־25.5 קג"מ, תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־6.9 שניות וטווח נסיעה של 451 ק"מ. ה־S01 מצויד במערכות זיהוי ביומטרי המאפשרות לפתוח את נעילת הרכב בעזרת טביעת אבצע ולהניע אותו בעזרת זיהוי פנים. ה־S01 מצויד בצמד מסכים בגודל 10.1 אינץ', כשאחד משמש לוח מחוונים והשני מסך מגע המשמש את מערכת המולטימדיה. מערכת נהיגה החכמה כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, בלימת חירום אוטונומית, התראת ערנות נהג, מערכת הגבלת מהירות, התראת שטח מת ומערך מצלמות 360.

השנים הקרובות ליפמוטור תגדיל את מגוון מוצריה, כשבשלוש השנים הבאות בכוונתה להציג דגמים שיתנו מענה לסגמנטים נוספים, ויגיעו גם לישראל. תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור אמר: "ההסכם עם Leapmotors והכניסה לתחום הרכב הוא מנוע צמיחה משמעותי וצעד נוסף בהפיכתה של מטרו לחברה שמציעה פתרונות תחבורה בכל התחומים. מטרו מתכוונת להרחיב את פעילות הרכב בחברה ולהוות שחקן משמעותי גם בתחום זה. בכוונתנו לרכז את כל המשאבים הנדרשים על מנת להיות גורם משמעותי בשוק הרכב בישראל בשנים הקרובות".

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל