fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

נהיגה ראשונה: לנד רובר דיפנדר 110

נהיגה ראשונה: לנד רובר דיפנדר 110

אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: עדיין מבין רכבי השטח הטובים ביותר בעולם.

דיפנדר, אגדת שטח וקרב, את הדגם המקורי הציגה לנד רובר בשנת 1947, 70 שנה אחרי שהוצג הדגם האייקוני ההוא ואחרי שגלגליו המגודלים כבשו כל שביל וחצו כל יבשת, מזוהים כל-כך ומוכרים לעייפה – מימי ה'כלניות' הבריטים ועד לקפה שחור של ג'יפאים מול הסרטבה, עם מיתקון לינה על גג הרכב. טענה רציונלית וצודקת בחלקה היא שהחברה הציגה כבר לפני שנים את סדרת הדיסקברי המתקדמת טכנולוגית ושהדגם אותו נבחן הפעם – הדיפנדר 110 – דומה וקרוב לסדרה זו הרבה יותר מאשר לזה שאת שמו הוא נושא, אלא שבמחלקת השיווק יודעים מה הערך של שמות דגם אייקונים בדעת קהל הצרכנים; הגם שבמקרה הזה מדובר על קפיצת מדרגה בכל הקשור לטכנולוגיה, אלקטרוניקה, חווית נהיגה ונוחות נסיעה – כזו שמצדיקה שימוש בזרקור שכזה.

אז, דיפנדר דור 2.0, בנפח שלושה ליטרים דיזל, 6 צילינדרים טורי אינג'ניום – עם הספק מירבי של 250 כ"ס (קיימת גם גרסה צנועה יותר, עם 200 כ"ס) ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות, תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים מובנים, צמיגי 20″, סביבת נהג מודרנית הכוללת מסך מגע צבעוני "10 בנוסף ללוח מחוונים דיגיטלי – צבעוני, גרפי ועם המון מידע, פאנל שליטה במערכת האקלים, שקעי טעינה, ריפוד מושבים איכותי, משקל של 2.3 טון והמון אלקטרוניקה: מערכת לסיוע ביציבות בעת גרירה, בלימת חירום אוטונומית, בקרת ערנות נהג, שמירת נתיב, ניתור ושליטה בלחצי האוויר בצמיגים, בקרת בלימה בסיבוב, בקרת יציבות אלקטרונית, ABS, בקרת התהפכות, חלוקת כוחות בלימה אלקטרונית, התרעות שטח מת ויציאה מחניה, בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמות 360° המאפשרת הדמיה מלאה של תוואי השטח ומערכות המתאימות את מצב הרכב באופן אופטימלי למכשולים שלפניו – All Terrain Progress Control, בקרת ירידה במדרון, סיוע בזינוק על קרקע חולית, מצבי High/Low בתמסורת ומתלי אוויר מתכווננים. זה המקום לציין שרכב המבחן שלנו הגיע ברמת אבזור SE, המלאה והמפנקת שבין האפשרויות השונות של הפלטפורמה.

ומה שהפסקה עמוסת הפרטים הטכניים אומרת בפועל זה שעל אף שהסיבוב שעשינו עם הדיפנדר 110 היה קצר (ותסלחו לנו שנמאס לנו לבלות בפקקים שלא נגמרים, הרי אנשי דו-גלגלי הארדקור אנחנו, ובחרנו לצאת באמצע היום כי גם בבוקר וגם בסוף היום היינו עומדים על הילוך ראשון ובוכים על מר גורלנו בכביש) – על הכביש ועל עפר, אין ספק שהמיזוג הבלתי נמנע בין שם הדגם האייקוני לטכנולוגיה של הדיסקברי והעת המודרנית עושים את החיים קלים! בדיוק כמו שתופעת ה-SBS שהחליפה את הטרקטורונים עזי הנפש ורוכביהם המיומנים בעדר רייזר'ים ומאווריק'ים שכל מה שצריך לדעת בהם זה לתת בגז – את כל השאר יעשה כבר כלי הרכב… אז למרות שהדיפנדר החדש משתמש בצמיגים קטנים יותר משמעותית מאלו של הדינוזאור המקורי ולמרות שהוא כבר לא מרגיש כמו רכב חקלאי בפאתי כפר ביורקשייר, אלא יותר כמו דילינז'נס מפונפן במרכז לונדון, הוא יודע לשנתו לחצים ולהתאים מצבים וגם אם תתנהגו כמו חסרי הבנה מוחלטים בשטח – המחשב והמכלולים כבר יעברו בשבילכם בכל מקום. ליטרלי – בכל מקום, כולל בולדרים, מדרגות, ביצות וחולות נודדים. מהנהג נדרש רק לתת בגז (בתום סדנה קצרה להסבר על כל המקשים ובעזרת תצוגה שמדמה מכסה מנוע שקוף ומציגה תמונה של תוואי השטח תחתיכם) והכל יהיה בסדר. כמובן שנהגים ותיקים ויודעי דבר יכולים לכייל בעצמם את הלחצים ומצבי ההתערבות הנחוצים להם – ולו רק בשביל לא לאבד את הטאץ'…

על הכביש מדובר ברכב יוקרתי ומפנק, בהתאם לתג מחיר התחלתי של 498,000 ש"ח. המושבים מפנקים, בקרת האקלים המפוצלת עובדת היטב על אף החלל הפנימי הגדול אותו עליה למזג. תפעול חלק ושפע של מידע נוח למציאה וקריאה, מערכת שמע איכותית וסביבת קבינה שקטה יותר מאי פעם (לא שזה חוכמה גדולה שהרי הדגם הקודם היה קומנדקר פינת אביר). התנהגות הכביש טובה ומשרה ביטחון, למרות זוויות הגלגול והנטישה של הג'יפ המגודל שבדרך כלל ברכבים מסוגו מפריעים להנאה על האספלט – גם כאן תורמות המערכות הממוחשבות להתאמה ופיצוי במקומות הנדרשים במידה כזו שהצליחה להוציא מאיתנו כמה חיוכים וכיף (וזה עוד לפני שבדקנו את המנוע החדש של דגם ה-90).

אז למרות שהוויכוח על נאותות השם ומקומו במגוון הדגמים של החברה הבריטית הוותיקה לא יסתיים כנראה לעולם, מדובר פה בתמצית של הקידמה, עם שם מפואר מהעבר.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל