fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

סיאט יוצאים עם הארונה

סיאט יוצאים עם הארונה

יובל לוי, אריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: אהבנו את הסיאט ארונה. אהבנו את המנוע, את הגיר ואת הבטחון שהרכב מספק לנהג גם בנהיגה בכבישים מפותלים. פחות התחברנו לעיצוב החיצוני ולאיכות החומרים אבל במחיר נמוך של 109,000 שקלים סלחנו. בהחלט חבילה אטרקטיבית למי שמחפש קרוס אובר עירוני.

האמת היא שכבר הרבה זמן חשדנו שמשהו לא בסדר. כבר הרבה יצרנים עשו את זה לפני. זה נהיה כבר ממש שכיח. והנה, הגיע הזמן, אחרי כל כך הרבה שנים, שסיאט יצאו עם הארונה. אנחנו מדברים על ייצור ושיווק של רכב קרוס-אובר עירוני. על מה חשבתם?

צילום: יואב זוהר

במבט מבחוץ נראה שיש פה קצת פספוס. למרות הצבע הכתום צעקני, תראו אותי – אני פה, בו קיבלנו את רכב המבחן הוא קצת נבלע בין שאר המכוניות. ציבור רוכשי הקרוס אוברים העירוניים מחפש בדרך כלל יחד עם עוד קצת נפח בתא הנוסעים גם את אלמנט ה"שופוני, אני נוסע בג'יפ" ובארונה לטעמי זה קצת חסר. במיוחד ליצרן כמו סיאט שידוע בתור יצרן המעצב מכוניות בעיצוב צעיר ונאה. פוטנציאל לא ממומש.
בחום כזה של יולי העדפנו ברשותכם לבחון את האוטו בשעות הערב. אז יצאנו לסיבוב לילי קצר, קרוס אובר עירוני, לאן ניסע? קפה קצר או גלידה בתל אביב נשמע כמו אפשרות שפויה. מניעים ונוסעים. השקט מסביב מאפשר לשמוע את מגדש הטורבו דוחף אוויר בכח לתוך מנוע הליטר הצנום בעל שלושת הצילינדרים. הסאונד הזה, יחד עם המומנט (20.3 קג"מ) וההספק (115 כ"ס) הנאים, הביאו אותנו מאד מהר לשנות את החלטתה ולנסוע לכיוון נס הרים.

צילום: יואב זוהר

קרוס אובר עירוני בכבישי נהיגה מפותלים? תתפלאו אבל כן. נהנתי לנהוג על הארונה בכבישים האלו. המתלים מספקים בטחון ויחד עם נוחות טובה יחסית הם מצליחים למנוע זוויות גלגול חריפות כפי שחווינו בקרוס אוברים עירוניים אחרים עליהם נהגנו (כגון מיצובישי ASX). גם הבלמים טובים ולא הראו סימני עייפות לאחר מספר בלימות חזקות שביצעתי. גיר ה- DSG  כבר קיבל מאיתנו סופרלטיבים בעבר והוא ממשיך לקבל גם במבחן הזה. העברות מהירות בין כל שבעת יחסי העברה. בהחלט תענוג.

גם הפעם, כמו באיביזה, מצאנו כי סיאט חסכו קצת באיכות החומרים בפנים הרכב (פלסטיקה וריפודים), במיוחד לעומת שאר אחיותיה מקונצרן פולקסוואגן אאודי ושוב נציין כי סיאט אינה פונה לפלח שוק היוקרה אלא יותר ללקוחות צעירים, כך שהעניין מתקבל בסלחנות מצידנו. כן היינו רוצים הגה מחומר קצת יותר איכותי אבל אולי זה כבר יותר מידי לבקש מקרוס אובר עירוני שעולה רק 109,000 שקלים. בין הפלסטיקה הזולה נציין לחיוב מסך מגע בגודל 8 אינטש ומערכת בקרת אקלים. אמנם הארונה הוא רכב גבוה אך מבחינת נפח פנימי יש לזכור כי מדובר ברכב בעל מימדים צנומים יחסית (אורך של 4.1 מטרים בלבד) והמושב האחורי יאכלס בצפיפות שלושה מבוגרים.


על מערכות העזר והבטיחות מופקדות בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע זינוק בעליה, מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, מערכת להתראה בפני עייפות, מערכת להתראה בפני לחץ אוויר נמוך, מערכת התראה ובלימה במקרה של אי שמירת מרחק, מערכת מובילאיי ועוד.

ומה עם הגלידה אתם שואלים? אל דאגה, בסוף לא ויתרנו עליה.

 

סיאט ארונה נתונים טכניים:
מנוע: טורבו בנזין
נפח: 1 ליטר
מספר: בוכנות 3
הספק: 115 כ"ס
מומנט: 20.3 קג"מ
הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: DSG – אוטומטית כפולת מצמדים
מספר הילוכים: 7
תאוצה 0 – 100: 10 שניות
מהירות מירבית: 182 קמש
כריות אוויר: 6
אורך: 413 ס"מ
רוחב: 178 ס"מ
גובה: 155 ס"מ
בסיס גלגלים: 255 ס"מ
נפח תא מטען: 460 ליטר
משקל עצמי: 1,135 ק"ג
מידות צמיגים: 205-60-16
נפח מיכל דלק: 40 ליטר
מחיר: 109,000 ש"ח

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל