fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

סקודה סלבייה: קוספנט ספיידר על בסיס הסקאלה

סקודה סלבייה: קוספנט ספיידר על בסיס הסקאלה

אסף לביא

צילום: יצרן

דגמי קונספט קונבנציונליים נבנים ע"י מהנדסי ומעצבי החברות הבכירים ומהווים הקדמה – ולפעמים גם בחינת שוק – לדגם סדרתי או רעיון שיגיע לכביש, סקודה Slavia שונה מאוד מהנורמה.

כשאנחנו אומרים שונה מהנורמה זה יכול להתפרש לשני כיוונים, הראשון, והברור ביותר – בעיצוב יוצא הדופן, שמאגד בתוכו הרבה דברים שמעט יוצאים מהקופסה. והשני או הדרך בה נוצר הקונספט, לא מעצבים או מהנדסים מבוגרים ומנוסים, אלא תלמידים צעירים מבית הספר המקצועי של סקודה במלאדה בולסלאב, צ'כיה.

הבסיס לקונספט היא הסקודה סקאלה, ממנה מורידים התלמידים את הגג ומעצבים מחדש את החלק האחורי, כך נוצר מרכב ספיידר ללא גג עם שני "כונסים" ענקיים מאחורי ראשי הנוסעים בתוכם נמצאים רמקולים, ובחלקו האחורי של הרכב ספוילר שממשיך את הקו "הספורטיבי".

למעט הבאקטים ועוד כמה פרטים קטנים כמו ג'אנטים של קודיאק RS או חצאיות שונות, כל מכלולי הרכב נשארים זהים לסקאלה, כולל מנוע ה-TSI בנפח 1.5 ליטר עם הספק של 150 כ"ס. שני פריטים עיצוביים מעניינים, טוב – אחד מעניין והשני מוכר לנהג והשוטר הישראלי, הם כיתוב הסקודה המואר מאחור שמשמש גם כאור בלם ורוורס (שזה כמובן, המעניין) ותאורת הלדים הצבעונית בתחתית הרכב ובקשתות הגלגלים (שזה המוכר).

השם סלבייה מגיע מהעבר הרחוק מאוד של סקודה, מראשית ימיה, והוא שמם של אופניים שיוצרו לפני 125 שנה ע"י מקימי החברה וקלב לורין ווקלב קלמנט, גם עיצוב הרכב שואב השראה מדגם עבר, אבטיפוס של סקודה מ-1957, ה-1100 OHC ספורט.

הסלבייה הוא דגם הקונספט השביעי שנוצר ע"י תלמידי בית הספר מאז 2014 והוא נוצר בשיתוף פעולה של בתלמידים עם בכירי המחלקות שסייעו בתהליך. כמובן שאין ציפייה יצור לרכב הזה והוא נוצר רק כפרויקט של התלמידים, אבל בקונספטים כמו בקונספטים – במקרה הלא סביר שהשוק יראה התעניינות רבה בסקודה סקאלה בגרסת ספיידר, לא מן הנמנע שאחת כזאת תגיע לייצור.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל