fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC

פולקסווגן אמארוק – Tender Loving Care

פולקסווגן אמארוק – Tender Loving Care

יובל לוי, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: אהבנו מאד את האמארוק החדש. לחיוב נציין את המנוע והגיר המעולים, את יכולות השטח ואת העיצוב. חוסר במערכות בטיחות מקוריות ומעט מידי אבזור בתא הנוסעים פוגעים בכל הטוב הזה, אך הם לא מנעו מאיתנו להתאהב בטנדר הפרקטי הזה.

 

כל אחד היה רוצה שיהיה לו טנדר בחניה. ומי שטוען שלא, כנראה לא נהג מעולם על טנדר. טנדר זה אופי. להוריד את הילדים בבית הספר בבוקר ואחר הצהריים להיות האבא המגניב שמביא את הכי הרבה קרשים למדורה. לנסוע לעבודה בבוקר ואחרי זה לעבור ברשת עשה זאת בעצמך ולחזור עם חצי חנות בארגז מאחורה. לנסוע בסופ"ש לאיקאה ולצחוק כששואלים אותך אם אתה צריך משלוח הביתה. להביא לחמותך בחג עץ לגינה, בזמן שהחתנים האחרים שלה מביאים עציץ. טנדר זה אורח חיים.

העיצוב החיצוני של האמארוק מרשים. מאד אהבנו את החלק הקדמי, עם הסמל הגדול, הפנסים הנאים והגריל, עליו מוטבע סמל V6 המסמל שזו לא עוד פולקסווגן עם מנוע בנפח קרטון חלב ושלושה צילינדרים. העיצוב ממשיך עם קשתות תפוחות ומרובעות לגלגלים, המקנות מראה "כוחני" ונגמר קצת פחות טוב עם חלק אחורי בעיצוב אנמי.

העיצוב הפנימי מסגיר במעט את ה"טנדריות" והוא משדר חוסן ופונקציונאליות; שטיחי הפלסטיק (הקלים לניקוי) הם סממן שמראה שלא מדובר בפסאט מוגבהת אלא ברכב עבודה. האמארוק כולל 4 שקעי 12V, תא אכסון מתחת לכל מושב קדמי, מקום ייעודי להניח מסמכים על גבי הדשבורד ושקעים עמוקים להנחת שתי כוסות בין המושבים הקדמיים (ועוד 2 לפועלים העייפים היושבים מאחור). פחות אהבנו את תא הכפפות הקטן ואת התא בין המושבים שגם הוא מאכזב בגודלו, עקב מיקומו של בלם היד שתופס חלק נכבד ממנו. במחיר בו נמכר האמארוק היינו מצפים לעוד קצת פינוק (כגון מושב נהג מתכוונן באופן חשמלי).

 


מתניעים. בטנדר כמו בטנדר, מנוע הדיזל מטרטר מלפנים. כאשר החלונות סגורים הבידוד בתא הנוסעים משביע רצון. לאחר כיוון מהיר של בקרת האקלים המפוצלת (ימין, שמאל) אנו משלבים להילוך אחורי ובאופן אינסטנקטיבי מפנים את המבט לעבר המסך כדי לגלות שהרכב לא צוייד במצלמת רברס (אם כי הוא מצוייד בחיישני חניה מלפנים ומאחור שמסייעים מאד בתמרונים צרים). יוצאים מהחניה; האמארוק מגיעה השנה עם מנוע חדש שמחליף את היחידה הקודמת, בעלת 180 כוחות הסוס. לחיצה על הדוושה הימנית משחררת כמויות אדירות של מומנט וסוסים (56.1 קג"מ ו-224 כ"ס ליתר דיוק) לעבר ארבעת הגלגלים באופן קבוע. המנוע הזה מסוגל להאיץ את כל 2,155 הקילוגרמים ששוקל האמארוק ללא שום בעיה ויחד עם גיר זריז, בעל שמונה יחסי העברה, מתקדם האמארוק בקצב מהיר למדי. בידית ההילוכים יש אפשרות לעבור בצורה ידנית בין יחסי ההעברה השונים ואנו עושים זאת בהנאה. בזכות המנוע החזק ותאוצות הביניים המרשימות, משדר האמארוק ביטחון כאשר אנו נדרשים לצאת לעקיפות ומציג יכולת בלימה מצויינת יחסית למשקלו. תוך כדי שאנחנו שואלים את עצמנו מדוע מהנדסי פולקסווגן לא ציידו את האמארוק במשוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה, סיפקה לנו המהמורה הראשונה את התשובה: "חברים", כך היא אמרה לנו, "אתם נוהגים בטנדר!". באמת שלרגע קצר, עם המנוע והגיר המצויינים שכחנו. המהמורות שבאו אחריה המשיכו לפרט: "עם סרן חי" אמרה השניה, "קפיצי עלים" אמרה השלישית, "ושלדת סולם" אמרה הרביעית כדי לסתום את הגולל. כן כן, הטנדר הזה, במיוחד חלקו האחורי, קשה וקופצני. הסיבה לכך נעוצה, מעבר למבנה התכנוני כמובן, ביכולת ההעמסה על הסרן האחורי המחייבת את המהנדסים לצייד את האמארוק בקפיצים קשים מאד – שיהיו מסוגלים לתמוך במשקל נוסף של 828 קילוגרם (כושר העמסה). אחרי שאמרנו את כל זה, על כל הקטגוריה, האמארוק נוחה ביחס לטנדרים אחרים אותם בחנו בעבר והיא נותנת את ההרגשה הכי קרובה ל"פרייבט" מבחינת התנהגות הכביש, ההיזון החוזר והבטחון.

תוך כדי שאנחנו ממשיכים ומספרים לכם שבנוסף למבנה התכנוני שצועק: "קחו אותי לשטח!", מצוייד האמארוק גם בנעילת דיפרנציאל ובמערכת לבקרת ירידות תלולות, הכניס אותנו האמארוק ללב "מגרש המשחקים" שלנו במרכז הארץ, כדי להעלות קצת אבק. המפרט הזה, הכולל כאמור שלדת סולם, סרן חי, נעילת דיפרנציאל ומרכב גבוה, מתורגם בשטח ליכולות מרשימות למדי. בזכות הנעילה וזווית הגישה המצויינת (30 מעלות), טיפסנו עם האמארוק, בקלות יחסית, עליות עם הצלבות שחלק מהכלים האחרים שבחנו (אפילו כאלו שהיה להם הילוך כח), התקשו לעלות. שאפו.

בצד הבטיחותי אנחנו מוצאים לנכון לציין כי האמארוק לא מצוייד בנורות לד ראשיות להארת הדרך ובמערכות התראה מקוריות כגון סטיה מנתיב, התראה בפני אי שמירת מרחק ובלימה אוטונומית. פשוט חבל.

לא מעט מילים וטרם דיברנו על הארגז מאחור; כל מהותו של האמארוק. זכות הקיום שלו. כשמוסיפים אותו למשוואה הזו, קשה שלא להתאהב באמארוק החדש.

נתונים טכניים:

נפח מנוע: 2,970 סמ"ק

מנוע: טורבו דיזל

הספק: 224 כ"ס

מומנט: 56.1 קג"מ

גיר: אוטומטי

מספר הילוכים: 8

הנעה: כפולה קבועה

0-100 קמ"ש: 11.1 שניות

מהירות מירבית: 179 קמ"ש

אורך: 525 ס"מ

רוחב: 195 ס"מ

גובה: 183 ס"מ

משקל עצמ:י 2,155 ק"ג

נפח מיכל דלק: 80 ליטר

צמיגים: 255-60-18

מרווח גחון: 192 ס"מ

זווית גישה: 30 מעלות

זווית נטישה: 18 מעלות

מחיר 249,900 ש"ח

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל