fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

פולקסווגן באס חוזר בגרסה חשמלית 

פולקסווגן באס חוזר בגרסה חשמלית 

מיקי כהן

צילום: יצרן

פולקסווגן חושפת את ה־ID. Buzz, ממשיך דרכו החשמלי של ה־Bus המיתולוגי שיחל להימכר באירופה בסתיו הקרוב בשתי גרסאות – מיניוואן משפחתי או מסחרי. המנוע החשמלי, שכבר מוכר מדגמים נוספים, מותקן מאחור ומניע את הגלגלים האחוריים – כמו בדגם המקורי.

באמצע המאה הקודמת, בין שנות ה־50 ל־70, אחד מכלי הרכב המפורסמים ביותר של פולקסווגן היה ה־Bus של פולקסווגן, שבכלל נולד כרכב מסחרי משעמם, אך במהרה הפך לסמלה של תקופה ופיסת היסטוריה מבוקשת, כעת פולקסווגן מחזירה לחיים את המיניוואן האייקוני בתצורה מודרנית וחשמלית. שמו של הרכב החדש, Buzz, הוא משחק מילים מתבקש על שמו של הדגם המקורי עם טוויסט חשמלי, כשכמו כל הרכבים החשמליים של פולקסווגן גם הבאז שייך למשפחת דגמי ה־ID.

פולקסווגן לא משחררת הרבה נתונים אולם ממה שפורסם עד עתה, הגרסה הראשונה שתשווק כבר בסתיו הקרוב באירופה ובתחילת השנה הבאה גם בארץ, תימכר בשתי תצורות – מסחרית עם שורת מושבים אחת ושטח הטענה גדול מאחור או מובילת נוסעים עם 5 מושבים ורמת גימור ואבזור גבוה יותר. המנוע כאמור ממוקם מאחור, ממש כמו פעם, ומפיק 204 כ"ס (150kW) ומביא את הבאז למהירות מרבית של 145 קמ"ש, טווח נסיעה עדיין לא פורסם, אך בפולקסווגן מדברים על סוללה בקיבולת של 82kWh, שמותקנת ברצפת הרכב, ונטענת בטעינת AC של 11kW ובעמדות DC מהירות תומכת בטעינה של עד 170kW בעזרת חיבור CCS, שמסוגלת להביא את הרכב מ־5% ל־80% ב־30 דקות טעינה.

בפולקסווגן ניסו להעניק ל־Buzz מראה דומה ככל הניתן לזה של הבאס האייקוני, ולהביא אותו למאה ה־21, כשבפנים תמצאו תא נוסעים מעוצב ונעים, עם שקעי USB C-Type רבים המפוזרים ברחבי הקבינה לטובת ריבוי המוצרים אלקטרוניים בהם אנו משתמשים כיום, כמו גם משטח לטעינה אלחוטית, לוח מחוונים בגודל 5″ מול הנהג ובמרכז הקונסולה מסך גדול יותר לתפעול מערכות המולטימדיה ובקרת האקלים.

בגרסת המיניוואן המשפחתית תמצאו מאחורי שורת המושבים השנייה שטח אחסון ענק בנפח של 1,121 ליטר, שמכפיל את עצמו בקיפול המושבים. בתא הנהג ניתן לבחור בין 2 ל־3 מושבים. גרסת הקרגו יכולה להתפאר בלא פחות מ־3.9 מ"ר של שטח הטענה. בסיס הגלגלים של שתי הגרסאות עומד על 2,988 מ"מ, כשאורכן זהה – 4,712 מ"מ – וגובהן 1,937 מ"מ. ה־Buzz רחב מהטרנספורטר הנוכחי ב־81 מ"מ.

פולקסווגן מתכננת לייצר גרסאות נוספות של ה־Buzz, חלקן בעלות שני מנועים חשמליים והנעה כפולה וכן גרסה בעלת מרכב ארוך יותר מהגרסה הנוכחית המספק מקום ל־7 נוסעים וכמובן גרסת קמפר, אולם אלו מתוכננים לצאת לשוק בשנת 2024.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל