fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

פורד אקספלורר במבחן דרכים – אמריקן קומפורט

פורד אקספלורר במבחן דרכים – אמריקן קומפורט

יובל לוי, אריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מרחב פנים עצום, הרבה כח, סאונד ייחודי של V6 בעולם של מרובעי צילינדרים. צריכת דלק גבוהה במיוחד וחוסר במערכות בטיחות מקוריות הנדרשות על פי חוק. לתפוס אמריקה.

מבחוץ
האקספלורר הוא רכב ענק מימדים. כמה ענק? ובכן, בכדי לבחון את העיצוב של האקספלורר צריך להתרחק על מנת להתרשם מכולו. חנינו את האקספלורר בתל אביב (החלק האחורי פלש לגבעתיים) ותפסנו מונית להרצליה כדי לתפוס את כולו בפריים. האמת? נראה לא רע. הגריל הגדול משתלב בהרמוניה עם הפנסים. קווי החלונות נאים ומשתלבים עם חלון אחורי הנמצא מעבר לקורה C ואשר מאכלס מאחוריו שורת מושבים נוספת, חישוקי הענק בקוטר 20 האינטץ' משתלבים באופן פרופורציונלי עם הגוף הענק. החלק האחורי כולל פס ניקל נאה המחבר בין שני הפנסים האחוריים ובתחתית הפגוש מבצבצים להם שני אגזוזים.

מבפנים
אל האקספלורר צריך לטפס. בתום הטיפוס נחשפו בפנינו מושבי עור מפנקים ודשבורד המשלב בתוכו עץ וניקל. האקספלורר לא מתיימר להיות רכב מפואר כמו הקאדילקים או היצרניות מגרמניה, הוא מתיימר להיות רחב מימדים והוא לא מתבייש להודות בכך. עם אורך של 5 מטרים מומלץ להצטייד במגה-פון, על מנת לתקשר בין הנהג ליושבים בשורה השלישית. הרוחב גם הוא עצום במונחי עולם הרכב ועומד על שני מטרים. כמה זה רחב? כדי להניח את היד על החלון צריך לרכון לכיוונו כי אחרת פשוט לא מגיעים. הקונסולה המרכזית כוללת מסך מגע עם חיבור לאנדרואיד ואפל. למערכת האקלים והשמע יש כפתורים חיצוניים אם כי הנדסת האנוש קצת מבולגנת לטעמנו ומצריכה הסתגלות. מערכת השמע של SONY מיישרת קו עם הלך הרוח – לא הכי איכותית ששמענו אבל בהחלט לא מביישת בעוצמתה. קר לכם? זוג המושבים הקדמיים כולל חימום. חם לכם? אל דאגה, זוג המושבים כולל גם קירור. אלו כמובן מתכווננים חשמלית וכוללים שלושה זכרונות. גם ההגה אגב מתכוונן באופן חשמלי ומיקומו נשמר גם הוא בזכרונות. כיבוי הרכב יסיט את המושבים לאחור ואת ההגה לפנים כדי לספק עוד יותר מרחב (כאילו שהיה חסר) לכניסה ויציאה נוחים.

מבט מעלה יחשוף שני גגות שמש כאשר הקדמי מסוגל גם להפתח. המושבים האחוריים נוחים גם הם וכמעט שלא מדובר בעונש עבור היושבים בהם כמו ברכבי שבעה מושבים אחרים שבחנו. גם תא המטען גדול. קיפול שורת המושבים האחוריים (המתבצע חשמלית!) אל רצפת הרכב יאפשר להכניס ככל הנראה את הפיאט 500 של הבת של השכן פנימה. מערכת בקרת אקלים נפרדת עומדת לרשות הנוסעים מאחור עם פתחי אוורור בגג.

אבל גולת הכותרת לטעמנו היא המסאז'; זוג המושבים הקדמיים כולל אפשרות להפעלת מסאז' לישבן ולגב. הביטוי "Shotgun" מקבל מעתה משמעות אחרת.

נוסעים
מנוע V6. כמה סופרלטיבים כבר קיבלו המנועים האלו. עם צליל מצוין וייחודי וזמינות כח של מנוע עתיר נפח לא תשמעו מאיתנו שום תלונה. במיוחד משום שקיבלנו את הרכב עם דלקן. כמה שותה? 7 קילומטרים לליטר במבחן שלנו שכלל נסיעה משולבת בעיר ומחוצה לה. מערכת ההנעה הכפולה מספקת אחיזה טובה בכביש והמתלים הרכים סופגים באופן מצוין את המהמורות שבדרך. כמעט 2.2 טונות שוקל האקפלורר, בערך טון יותר מרכבים שבהם היינו רוצים לתקוף פניות בכבישים מפותלים. בקו ישר לעומת זאת, משתלט המנוע, המפיק 290 כוחות סוס, על המשקל העצום באופן משביע רצון ומזניק את האקספלורר מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.3 שניות, בדרך למהירות מרבית (מוגבלת אלקטרונית) של 183 קמ"ש. הבלמים גם הם טובים ובכלל האקספלורר, על אף משקלו ומתליו הרכים, מספק ביטחון רב לנהג.

תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית, כלומר "רגילה", שישה יחסי העברה וכפתור קטן על ראש ידית ההילוכים המאפשר מעבר ידני ביניהם. העברת ההילוכים מתבצעת באופן חלק ונעים, מצב ה"ספורט" יעביר את ההילוכים באופן "עצבני" יותר, ישמור על סל"ד גבוה ויוריד הילוכים ביתר קלות כאשר רגל ימין תספק את הפקודה. מערכת ההנעה הכפולה כוללת מספר מצבים – כביש, דיונות, בוץ ושלג. אחת מאפשרויות התצוגה מאפשרת לראות בזמן אמת כמה כח מועבר לכל אחד מארבעת הגלגלים, מעניין. לירידות תלולות בשטח מצוייד האקספלורר במערכת בקרה לירידה במדרון. האקספלורר אינו "חיית" שטח. ללא הילוך כח, לא טרחנו לאתגר אותו יתר על המידה. העבירות טובה ובשבילים מדובר בפרטנר מצויין.


מחנים
לא טעינו, שווה לכתוב פסקה קצרה על החניה. האקספלורר הוא רכב ענק אך אל דאגה, מהנדסי פורד סייעו לנו לחנות אותו (במידה והצלחתם למצוא חניה המסוגלת להכיל אותו). בין המערכות המופקדות על המשימה המאתגרת תשמחו למצוא חיישנים הממוקמים מסביב לרכב (360 מעלות), המתריעים כאשר תתקרבו למכשול (אם כי הנזק ככל הנראה יהיה למכשול עצמו ולא לאקספלורר המפלצתי), מצלמה קדמית ומצלמה אחורית עם קווי הנחיה דינמיים וגולת הכותרת – מערכת לחניה אוטומטית; האקספלורר יודע לחנות באופן אוטומטי גם במאונך וגם במקביל. סיבוב ההגה עליו, שילוב לרוורס והבלימה עליכם. המערכת עבדה במבחן שלנו בהחלט לא רע.

בטיחות
האקספלורר כולל מגוון של מערכות בטיחות: בלימה אוטונומית, נורית אזהרה במראות הצד המתריעה על רכבים בשטח מת, תאורת לד (עם אור גבוה רגיל המתפקד במקרה זה ככוסות רוח למת), התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה מפני תאונה – מוקרנת על גבי השמשה הקדמית ועוד. החל משנת 2019 מצוייד האקספלורר גם בהתראה ותיקון סטייה מנתיב ובבקרת שיוט אדפטיבית שהיו חסרות לנו ברכב המבחן (מודל 2018).


לסיכום

אמריקה. במלוא מובן המילה. השעות הרבות שבילינו במחיצתה גרמו לנו לגמוע קילומטרים בקלות יחסית ובנעימים. עם ישיבה גבוהה ומסאז' לגב, הנהיגה קלה ולא מעייפת. עושה חשק לעזוב את העיר, להשקיע בתעודת סל של הנפט על מנת לגדר את הסיכונים ולעבור לפריפריה.

מנוע: בנזין, 6 צילינדרים, אטמוספרי

נפח מנוע: 3,497 סמ"ק

הספק מרבי: 290 כ"ס

סל"ד להספק מרבי: 6,500 סל"ד

מומנט מרבי: 35.3 קג"מ

סל"ד למומנט מרבי: 4,100 סל"ד

תיבת הילוכים: אוטומטית פלנטרית

מספר יחסי העברה: 6

הנעה: כפולה, קבועה

0-100 קמ"ש: 8.2 שניות

מהירות מרבית: 183 קמ"ש

צריכת דלק (מבחן): 7 ק"מ לליטר

מספר מושבים: 7

אורך: 5.01 מטרים

רוחב: 2.01 מטרים

גובה: 1.80 מטרים

נפח תא מטען: 595 ליטר

משקל עצמי: 2.179 טון

מידות צמיגים: 255-50-20

נפח מיכל דלק: 70 ליטר

מחיר לגרסה נבחנת (פרימיום): 359,000 ש"ח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל