fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

פורד קוגה במבחן דרכים

פורד קוגה במבחן דרכים

כתב: רון לב | בחנו: אסף לביא, אריק רוזנבלום, רון לב | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: איכות טובה בשילוב מנוע וגיר טובים יוצרים רכב פנאי מצוין, עם עיצוב אמריקאי ותחושה יוקרתית.

נקדים את שאלתכם ונתחיל מהסוף, למה הוא לא נראה בכבישי ישראל ומוכר בשוק רכבי הפנאי הקומפקטיים אם הוא כל כך טוב? לא נשאיר אתכם בלחץ כל הכתבה ונענה כבר עכשיו, כשהקוגה הגיע לארץ הוא תומחר במחיר גבוה ולא התאים את עצמו למחירי המתחרות. הייתה זו תקופה בה סגמנט מכוניות הפנאי הקטנות התחיל לתפוס נפח גדול מהמכירות בעולם ונהיה לסגמנט הכי חם שיש בשוק. פורד ראתה, הפנימה את הטעות וחישבה מסלול מחדש. באותו הזמן מתחרותיה בשוק תפסו תאוצה ונהיו השם הכי חם בקטגוריה. ה־CX5 נמכרה כמו שוקו ולחמניות ביום הראשון ללימודים והטוסון כיכבה גם היא בטבלת המכירות של הסגמנט. לאחר שפורד העריכה מחדש את נתח השוק והפוטנציאל הטמון בו, היא חתכה מחירים והנגישה את הקוגה. בגרסה הנוכחית והמחודשת ירד המחיר בהתאם ובמחיר התחלתי של 140,000 ש"ח פורד ממקמת את הקוגה בהתאם לטווח המחירים של המתחרות, עם קצת פחות מ-1,000 ש"ח ביחס לטוסון מבית יונדאי, כן – פורד במחיר זול מיונדאי, לא טעינו.

המראה נשאר דומה לקודמו ועדיין שונה מעדר כלי הרכב ששולטים בכבישי ישראל, הוא משדר בעיקר יציבות וסולידיות בורגנית, לא מאיים או חדשני במיוחד. קהל הלקוחות של פורד יודע מה הוא רוצה כשהוא נכנס לסוכנות. זה רכב שעושה את הנדרש בצורה טובה, בלי פיצ'רים שיעיפו אתכם ממושב הנהג או מצלמות במקום מראות.
כניסה לתא הנוסעים המרווח מגלה מושבים גדולים משולבי עור ובד עם המון מקום לראש ולרגליים, גם מאחור לא שמענו תלונות כשהכנסנו שני מבוגרים ממוצעים. לאחר כמה דקות בתא הנוסעים ואחרי סריקה כוללת מרגישים שאיכות החומרים פה טובה וניתן לראות שפורד הקפידה על הפרטים הקטנים. בדגם היוצא חסרה לנו הנדסת האנוש שלקתה בחסר ובגרסה החדשה נראה שהעניין סודר.

 

בסעיף הבטיחות והטכנולוגיה לא מחסיר הקוגה אף פרט ומספק את המערכות הנדרשות, רמת הגימור הנבחנת כאן היא 'טיטניום' ובצד הטכנולוגי היא ניחנת בשלל האלקטרוניקה שתצטרכו, בלי יותר מידי גאדג'טים.
התראת אי שמירת מרחק, בקרת סטייה מנתיב כולל תיקון, זיהוי הולכי רגל, התראת רכב בשטח מת, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורי מהירות – כל אלו נמנים במערכות הבטיחות של הקוגה. בצד הפינוקים מצאנו שתפעול מערכת המולטימדיה, המיזוג ושלל הפקדים, נעשית בצורה ידידותית וקלה במיוחד ותשומת לב לפרטים הקטנים נראית כאן עם כפתור לפתיחת תא המטען הגדול במיוחד (456 ל') ממושב הנהג וכפתור לפתיחת הגג הפנורמי הכפול אשר ממוקמים בדיוק איפה שהיד מחפשת אותם. בין הטכנולוגיות ניתן למצוא גם מסך 8 אינץ' עם סנכרון מלא למכשירי אפל ואנדרואיד, שקעי טעינה לטלפון, מיזוג בחלק האחורי, מושב נהג עם כיוונון חשמלי, תאורת לד פנימית עם בחירת גוון, מערכת סאונד מצוינת מבית סוני ועוד. הנעה ללא מפתח כלולה כמובן ברמת הגימור, עם חיסרון קל אשר דורש מהנהג להניח את המפתח במקום ייעודי במקום להשאירו בכיס. איכות החומרים מרשימה וגורמת לנו לבחון שוב את אופי מותג פורד כמותג יוקרה, חד משמעית דרגה מעל המתחרים.

הקוגה מצויד ביחידת הנעה מוגדשת בנפח 1.5 ל' אשר מוכרת לנו משאר דגמי פורד ובגרסה הזו מספקת 182 כ"ס ו־24.5 קג"מ המנוצלים היטב ע"י תיבת הילוכים פלנטרית בעלת 6 הילוכים שגורמת לקוגה להגיב בזריזות למרות שהוא נראה מעט כבד בתצורתו. השילוב נהדר בין המנוע לגיר מייצר תחושה נמרצת וזריזה הרבה יותר מהספקו על הנייר והחוויה מהנה גם לחובבי נהיגה וגם לנהגים יוממים שלא מתרגשים מביצועי מנוע. תאוצות, עקיפות, עליות וכיוצא בזאת התבצעו בביטחון מוחלט ויחד עם מתלים נוחים ומעט נוקשים, הקוגה מרגיש יציב מאוד. האצה מהמקום ל-100 קמ"ש עורכת כ-9.9 ש' והקוגה נשאר יציב עד לסופה. השיפור מהאופי האמריקאי והמתנדנד אותו אנחנו מכירים מורגש ונראה שחבילת המתלים-שלדה אופיינה באירופה על מנת לקבל חווית נהיגה שונה. הצמיגים הגדולים עם החתך הנמוך תורמים לחווית הנהיגה רבות ובפניות מצאנו את עצמנו לא פעם מתפעלים מהביטחון שהוא משרה. גם בצד העירוני הקוגה הוא מתמודד ראוי בקטגוריה, הוא מרגיש קטן בסיבובים, בחניה ובפעולות היומיום הכוללות. כשחוצים את גבול ה-115 קמ"ש לערך מורגשים רעשי רקע מהכביש אשר פוגמים מעט באיכות הנסיעה. ירידה לשבילים מתאפשרת בעקבות מרווח גחון של 20 ס"מ, אם כי יכולת שטח אמיתית אין כאן והיינו ממליצים להיזהר משבילים לא לבנים ומבורות לא צפויים – אשר יכולים להפתיע את מרכב הרכב ואת הנהג.

בסוף יום נהיגה ארוך עם הקוגה לא הרגשנו מותשים והגב לא רמז לנו שהתפרענו. נוחות הנסיעה הייתה טובה ורכה בשילוב עם אחיזה טובה בפניות ומספיק כוח לתאוצות הביניים. גם הכיס לא רומז שהתפרענו עם צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר, ממוצע ביחס לקטגוריה. הקוגה לא נראה בנוף הישראלי וזה מה שאהבנו בו, אם אתם אוהבים להיות שונים ולא ללכת עם העדר הקוגה יספק אותם ובתמורה תהנו גם מרכב נוח ונעים עם ניחוחות של יוקרה.

 

Ford Kuga

 

מחיר: 160,000 ₪

 

רמת גימור: טיטניום (בינונית)

 

 

 

מנוע: בנזין, ארבעה צילינדרים, טורבו. הנעה קדמית

 

נפח: 1,498 סמ"ק

 

הספק: 182 כ"ס ב-6,000 סל"ד

 

מומנט: 24.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד

 

תמסורת: אוטומטית, 6 הילוכים

 

תאוצה: 0-100 – 9.9 שניות

מהירות מירבית – 200 קמ"ש

 

מידות כלליות: אורך 452 ס"מ, רוחב 184 ס"מ, גובה 171 ס"מ

 

בסיס גלגלים: 2,690 מ"מ

 

מרווח גחון: 200 מ"מ

 

משקל: 1,615 ק"ג

 

תא מטען: 456 ליטרים

 

מידות צמיגים: 235/50-18

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל