fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

פיאט דוקאטו במבחן דרכים גבוה

פיאט דוקאטו במבחן דרכים גבוה

עמית משיח

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: כלי עבודה חזק, גדול ונוח. מעוצב ובעל בקרות בטיחות יותר מאי פעם ועדיין מצליח למצוא חניה בעיר.

הבניין בו אני גר עומד לעבור תמ"א 38 ב' – מה שנקרא בלשון העם 'פינוי בינוי'.

את הוצאות ההובלה אל הדירה החדשה מכסה הקבלן, כנהוג, אבל מה עם כל הדברים שמאוחסנים במרתף הבניין, אלה שלא נמצא עבורם מקום בדירה החדשה ושממילא יוצאים מהמחסן רק פעם בשנה, או פעם בעשור…
הנה הזדמנות נהדרת לבחון את הפיאט המיומן בתנאי עבודה של אמת. להשלמת תנאי המבחן הצטרף גם מזג אויר חורפי וגשום – סיבה טובה לבוץ שעל הגלגלים… כי הכבודה הזו עוברת למחסן בחצר של אבא, במושב.

נסיעה שכזו, עם אחיינים חסונים ומסורים בקבינה וארגז עמוס מטלטלין מאחור, מהירות חוקית – בלימות ופניות מתוכננות מראש – כדי לא להזיק למטען. בזיכרון עולות נסיעות כאלה מימי כתאורן – אז כל הפקה של סרט/פרסומת/סדרה התחילה והסתיימה בקבינה של דוקאטו, עם ארגז עמוס פנסים, כבלים וחצובות…

אז עם כל המטען הזה אני פוגש בדוקאטו החדש של פיאט – הדגם הגבוה והארוך ביותר של הסדרה.
הוא נראה כמו דוקאטו כבר מרחוק, אבל הקווים אלגנטיים יותר – פנסי לד צרים ואופנתיים בחזית, מעוטרים בריסי לד של אור מעבר. שינויים קטנים בקווים הארוכים של ארגז המטען ועידון הגבנון שבתקרת ארגז המטען המוגבהת – משדר הקפדה ועכשוויות.

הקו הזה נשמר גם כשנכנסים אל הקבינה: סוג של שילוב כל הטוב של העבר עם נגיעות של ההווה הטכנולוגי. נמצא פה ידית אחיזה באמצע ספסל הנוסעים שליד הנהג, מסך TFT שמראה מעבר למצלמת הרוורס, גם תוכנות ניווט ומדיה, מיזוג חזק שמקרר במהירות את הקבינה כולה (למרות תפעול 'כפול' של פעולות על גלגל הפיקוד – מעט מציק, אבל הרגל נלמד) ונוחות! כיסא אוויר – כמו בכל רכב כבד; משאיות ואוטובוסים. פשוט כיף, תענוג לגב הדואב… גם הזווית הישרה מוסיפה לנוחות הישיבה וגם להתמצאות בשטח (בזמן הנהיגה, כמובן), גם הגובה.יש לו שקע 12v ושקע מצית בנוסף, מאפרה קטנה ונשלפת, החלונות שבדלתות נפתחים עד לגובה מספק, אבל לא למלוא שטח המסגרת, הפריע – אבל בעיקר אסתטית, תאי המסמכים והאחסון שלמעלה – גם בקבינה וגם מעל הגג שלה בארגז מאחור – נותרו גדולים ומרווחים כשהיו וכך גם הגישה הנוחה אליהם. יש אפילו קליפס קטן בחזית הדש בורד – כדי לשים דפי רשימות ל'משלוחה'…

חתיך איטלקי הצטרף אלינו לנסיעה? מה זה ואיך הוא?

 

יש כמובן, המון מקום מאחורה. דלת צידית ננעלת, בדלתות מאחור כבר לא צריך ללחוץ על זרוע המנגנון כדי לפתוח אותן לרווחה – יש כפתור ייעודי – אלגנטי, נוח ובטיחותי. מצלמת דרך מאחורה למעלה – מצלמת הכל מגבוה – גם ענפי עצים או מכשולים אחרים שבדרך וגם את הסככה או פתח המחסן אליו נכנסים בנסיעה לאחור. המצלמה והתצוגה שבתא הנהג מאוד מדוייקים – עד לרמת המילימטר, ניתן למצות את כל המרחב הפנוי – מבלי לפגוע או לשרוט. הרבה טבעות עיגון המטען ברצפה ובדפנות, לאורך הארגז כולו. הדפנות מרופדות בבד לבד חזק ואילו רצפת המטען עשויה משטח מתכת משובץ ומרוקע – כמקובל וכנהוג. בטיחותי, מועיל ועמיד לאורך זמן ומטען. ובנוסף – תאורת הארגז חזקה ומספקת, שקע 12v נמצא במשקוף הדלת האחורית.

עם אקסטרה Power, עם אקסטרה גובה ועם אקסטרה אורך, מרגיש הדוקאטו 2.8 מולטיג'ט כמו כל דוקאטו, אבל יותר חד, יותר מנוסה ועם ירידה לפרטים הקטנים: פנסים קטנים יותר, כל החזית אירופאית למראה ומגניבה, יש שישה הילוכים ידניים, עם מלא כוח! (בהילוך שישי, ב-130, גם כשהוא עמוס, אפשר ללחוץ עוד הרבה – אם המטען קשור – הכל בסדר, שום דבר לא יקרה… מהירות מטורפת. יחסית).

ההיגוי שלו זריז ומדויק, הילוכים עוברים חלק והראות מצויינת. יש אמנם בור של נפילת כח בין ההילוך השני לשלישי אבל זה נסבל ונעלם מהר ב'קצת סחיבה' של דוושת התאוצה. ואילו הבלמים טובים ומספקים הן רגש והן עבודה.

מילה, ברשותכם/ן, על צפצופים ובקרות – יש בדוקאטו חיישני קרבה לצדדים, קרבה קדימה ו-ASR. טוב שיש כי הם חשובים. אבל, למרות שהם לא מתערבים בנהיגה עצמה, הם מרבים לצפצף ולא בטוח שהם מוסיפים לשלווה של הנהג. צלילי ההתראה ניתנים אמנם לניתוק על ידי כפתור – אבל אז נחטיא את המטרה כולה. מערכת נוספת שמטרתה בטיחות ועירנות הנהג היא מד קרבה לרכב שלפנינו וכן תצוגה של מהירות הנסיעה (בירוק אם תקינה ובאדום אם חורגת מהמותר) של מובילאיי – בצד שמאל של הדש בורד, בצמוד לקורה השמאלית; נוח ומשתלב היטב במבט הכללי קדימה בעת הנהיגה.

מהירות טובה והתנהגות כביש טובה, מעבר ליכולת שינוע משאות, מעמידה את הדוקאטו המוגדל בקו אחד עם הגדולים והרציניים שבמתחרים – כולל את המרצדס או את האיווקו המקבילים – שקצת גבוהים וקצת ארוכים ממנו, פה הייחוד והיתרון האמיתי שלו – הוא יותר עירוני, יותר משתחל – עד כמה שאפשר ברכבים האלה… ואם כבר נגענו בנקודה (אופנוען במבחן, מאחורי הגה של רכב מסחרי) אז, ברגע שנוהגים בפיאט הזה, לא משנה אם הוא עמוס או לא, בטח כשהוא ריק, אתה יושב בכיסא שבתא הנהג ויש לך הילוכים והגה ביד, תאוצה יפה ומנוע שמושך… הוא מרגיש קליל ואתה לא זוכר שיש לך זנב כזה ארוך. אתה יושב ב'קוקפיט' ולוחץ – הדוקאטו נותן הכל.

את מעבר הבייסמנט לרגל התמ"א עשינו איתו בקלות ואפילו נהננו על הדרך.

פיאט דוקאטו נתונים טכניים:

מחיר: 290,160 ש"ח
נפח מנוע: 2,287
הספק: 180 כ"ס ב-3,500 סל"ד
מומנט: 40 קג"מ ב-1,500 סל"ד
הזנת דלק מסילה משותפת, שליטה אלקטרונית הזרקה ישירה ומגדש טורבו
הילוכים: 6 הילוכים, ידנית
הנעה: קדמית
ABS
צמיגים: 75R16C/225

מידות כללי:

אורך 5,998 מ"מ
רוחב (ללא מראות) 2,050 מ"מ
גובה 2,522 מ"מ
בסיס גלגלים 4,035 מ"מ

מידות ארגז המטען:

אורך: 3,705 מ"מ
רוחב: 1,870 מ"מ
רוחב: בין בתי גלגלים 1,422 מ"מ
גובה: העמסה מקסימלי 1,932 מ"מ
משקל מירבי לגרירה עם בלמים: 2,500 ק"ג
משקל מירבי לגרירה בלי בלמים: 750 ק"ג
משקל עצמי: 2,135 ק"ג
משקל העמסה מורשה: 1,860 ק"ג
משקל מירבי כולל: 3,995 ק"ג
מיכל דלק: 90 ליטר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל