fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC

פיג'ו 308 GTI במבחן – האם ה-GTI חזרה?

פיג'ו 308 GTI במבחן – האם ה-GTI חזרה?

  1. כתב: יובל לוי | בחנו: אריק רוזנבלום, יובל לוי | צילום: אדם בלנגה, אריק רוזנבלום, יובל לוי

שורה תחתונה: תשכחו מזה – זו לא ה-GTI המקורית, לטוב ולרע. למרות זאת – ה-308 GTI חדה, מהירה ומדוייקת, מספקת חבילה שכוללת פרקטיות באמצע השבוע וריגוש בסופו, ומתאימה מאוד לאקלים המוטורי של ימינו.

את העיצוב החיצוני הנאה של ה-308 אנחנו כבר מכירים. זהו רכב שלא רואים הרבה על כבישי ארצנו ולכן עיצובו לא מאוס כמו חלק מהרכבים מהקטגוריה. לדגם ה-GTI נוספו חישוקי 19" שלתוכם פיג'ו ספורט דחסו ברקסים קדמיים ענקיים בגודל 380 מ"מ. לשם השוואה, מדובר בדיסק בגודל של 15 אינץ' שהם בעצם קוטר החישוק ברכבים משפחתיים סטנדרטיים.  להשלמת המראה הקרבי, פיג'ו עטפו את ה-GTI בחצאיות צד, בתגיות GTI על הכנפיים הקדמיות ומאחור, בגריל שונה ובצמד מפלטים המבצבצים מבעד לדיפיוזר אחורי נאה למדי. עיצוב מאופק יחסית ולא בטוח שהשכנים יזהו שהרכב שלכם מסוגל להאיץ בדרך למכולת ל-100 קמ"ש תוך 6 שניות.

רכב המבחן משמש גם את נהג המרוצים דקל נער בתחרויות

כאשר מתיישבים הגב והישבן נעטפים במושבים איכותיים ותומכים המשלבים עור ואלקנטרה מבית פיג'ו ספורט. הידים יאחזו בהגה קטן מאד והעיניים יציצו על לוח השעונים מעל גלגל ההגה כמקובל בדגמי פיג'ו מהדור האחרון. רוב החומרים והדיפונים מספקים תחושה איכותית (פרט לחלקה התחתון של הקונסולה המרכזית), אך העיצוב, פרט למושבים הנאים למדי, אינו משדר אווירה ספורטיבית מידי או לחילופין "שיק" אירופאי. בקיצור, קצת אנמי וחבל. זוג נוסעים מאחור יוכל לשבת בנוח ויהנה מידית בין המושבים וחיבור לשקע חשמל.

חיפוש קרובי משפחה בממלכת הראלי

יציאה מהחניה וכבר בבלימה הראשונה אנחנו מבינים שהבלמים פה הם ככל הנראה בין הטובים שפגשנו. לחיצה קלה על דוושת הבלם והרכב נשתל באגרסיביות במקום. את הרגישות מפתחים במהרה אך לאחר מכן, כאשר עולים על רכב אחר, התחושה היא שצריך ללחוץ עם שתי הרגליים על דוושת הבלם כדי לייצר בלימה סבירה.

גם בהמשך הנסיעה הבלמים יוכיחו את עצמם ויראו כושר עמידות גבוה מאד בבלימות ממושכות ממהירויות גבוהות. תכונה חשובה מאד לאור הספק המנוע העומד על 270 כוחות סוס (הספק מרשים ממנוע בנפח 1,600 סמ"ק בלבד). המנוע מושך חזק קדימה ומספק כח זמין בכל הילוך. אחד החסרונות הידועים של הנעה קדמית הוא הקושי להוריד את הכח לכביש. כאשר הרכב מאיץ, המשקל עובר לאחור ולכן אחיזתם של הגלגלים הקדמיים נפגעת. במיוחד כשמדובר בהאצה שמקורה במנוע שמספק 270 כוחות סוס.

חבילה ספורטיבית שלא גורעת מהיכולות היומיומיות

על אספלט חלק (רובם המוחלט של כבישי ארצינו) הגלגלים הרחבים (235 מ"מ) לא יצליחו להעביר את כל כח המנוע לכביש בהילוך הראשון והשני ומערכת בקרת האחיזה תתערב באופן אגרסיבי (עד כדי רעשי פריקת טורבו גם כאשר דוושת התאוצה לחוצה עד הסוף). בהילוך השלישי זוג הגלגלים הקדמיים כבר יאחוז באספלט והתאוצה החזקה תורגש פתאום בתא הנוסעים. הסל"ד ממשיך לעלות, קו אדום, ממשיכים לטפס בזריזות ל-6,500 סל"ד (במד הסל"ד שעולה באופן תמוה כנגד כיוון השעון – דורש הסתגלות ארוכה) ומעלים בזריזות לרביעי. השילוב, אם יעשה מספיק מהר על מנת לשמור על הגדישה, יספק בעיטה בגב גם בהילוך הרביעי והפיג'ו הספורטיבית תמשיך להאיץ בחוזקה. שילוב ההילוכים אגב מדוייק ובורר ההילוכים נוח מאד ונעים לתפעול. ההילוך השישי קצר יחסית ומד הסל"ד יצביע על 3,000 סל"ד כאשר מד המהירות יעמוד על 115 קמ"ש. היתרון הוא כמובן זמינות מנוע גבוהה בכל מהירות בזכות ששת יחסי ההעברה הקצרים יחסית.

בעמק יפה בין כרמים ושדות. עומד לו רכב מירוץ בן חמש דלתות.

כיול המתלים הוא על הצד הקשה וחתך הצמיגים הנמוך מוסיף גם הוא קשיחות. כבישים שבורים יורגשו היטב בתא הנוסעים אך אכות ההרכבה טובה והרכב לא ירגיש  כאילו הוא "מתרסק" על שברי הכביש. הכיול הקשה מספק הרבה הנאה בפניות מכיוון שזוויות הגלגול מתונות יחסית. עוד גילינו בפניות את הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה המעביר את הכח לגלגל בעל האחיזה הגבוהה יותר. הדיפרנציאל הזה, בתוספת מערכת בקרת האחיזה, יספק לנהג בטחון רב בפניות חדות בהילוכים הנמוכים. לחיצה על דוושת התאוצה תוך כדי פניה לא תגרום להרחבת קו הפניה או ללוחמת הגה כמקובל ברכבי הנעה קדמית חזקים, אלא תייצר באופן מפתיע הידוק של קו הפניה ותשרה הרבה מאד בטחון לנהג. לנוסעים המבוהלים שלא יחושו בטחון, הפיג'ו מציעה מסאז' להרגעת המצב בלחיצת כפתור.

בהילוכים נמוכים בקרת האחיזה עובדת שעות נוספות על כל קרקע שאינה אספלט מהרמה הגבוהה ביותר

סידור הדוושות מעולה ויאפשר גז ביניים תוך כדי בלימה (כמה כיף שיש גיר ידני!). מצב ספורט יקשיח את ההגה, יקצין את תגובת המצערת, יאיר את לוח השעונים באדום (מה שיגרום לנו לאבד את מיקומו של הקו האדום), יציג בלוח השעונים נתוני גדישה (2.5 באר!), הספק, מומנט, מד כוחות G ו… ישמיע בתא הנוסעים, באמצעות הרמקולים, רעשי מנוע בהתאם למצב המצערת והסל"ד. קראתם נכון. לקח לנו זמן להבין כי הצליל בוקע מהרמקולים אך באופן מפתיע הוא בהחלט תורם לאווירה הספורטיבית. היינו מעדיפים את הדבר האמיתי אבל עדיף כך מאשר בכלל לא.

ג'אנטים מעוצבים בהיקף גדול. מבפנים מבצבצים קליפרים גדול ואדומים

בידוד הרעשים והאטימה טובים מאד. פתיחת חלון תחדיר לתא הנוסעים את רעש פריקת הטורבו האהוב. וכך, מצאנו עצמנו נוסעים בחום של 38 מעלות עם חלונות פתוחים כדי לשמוע את רעש פריקת הטורבו בכל עזיבת דוושת הגז. רעש שלא חודר לתא הנוסעים מבעד לחלונות הסגורים. מי בכלל רוצה להתבגר?

כפתור כיבוי הדלקה ומצב ספורט קרובים מדי. כפתור ספורט מיצר צליל מנוע בשרני – אך דרך הרמקולים

לסיכום – יש לה את זה. הפיג'ו השובבה מסוגלת לספק פרקטיות לצד המון חיוכים וזה הרי מה שמחפשים הלקוחות הפוטנציאליים. הגיר הידני, שלא מוצע בחלק מהמתחרות, הוא בונוס גדול מבחינתנו. גם אם זה אומר שהרכב יהיה קצת יותר איטי על המסלול או במיאוץ ל-100 קמ"ש, מה שחשוב ברכבים האלו הרי זו התחושה הכוללת. גיר ידני מערב אותנו בנהיגה ונותן כבונוס גם תחושת סיפוק אדירה בכל הורדת הילוך מדוייקת עם גז ביניים. במיוחד היום בעולם שהתיבות הידניות כמעט נעלמו לחלוטין. כל זאת, בתוספת המחיר שישאיר לנו עודף מכובד מ-200 אלף שקלים, מייצרים חבילה תחרותית ואטרקטיבית.

 

מנוע: טורבו, בנזין, 4 צילינדרים

 

נפח: 1,598 סמ"ק

 

הספק: 270 כ"ס ב-6,000 סל"ד

 

תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים

 

יחידת הנעה:  קדמית

 

אורך כללי: 4,253 מ"מ

 

רוחב כללי: 1,804 מ"מ

 

גובה: 1,472 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 2,620 מ"מ

 

מיכל דלק: 53 ליטרים

 

נפח תא מטען: 420 ליטרים

 

משקל עצמי: 1,205 ק"ג

 

מהירות מרבית: 250 קמ"ש

 

תאוצה 0-100 קמ"ש: 6.0 שניות 

 

צריכת דלק משולבת (מבחן): 9.0 ק"מ לליטר 

 

מחיר: 189,900 שקל

 

תוספת ל-Coupe France: של 10,000 שקל

 

תוספת גג זכוכית פנורמי + צבע פנינה: 12,900 שקל

 

תוספת גג זכוכית פנורמי: 9,900 שקל

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל