fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

קאן-אם קומנדר מקס XT בהשקה מקומית

קאן-אם קומנדר מקס XT בהשקה מקומית

כתב: טדי הרוש | צילום: אסף רחמים, ערן שלמה

שורה תחתונה: הטוב מכל העולמות, ביצועים מכובדים לצד קלות תפעול, נוחות ושימושיות גדולה.

יש הרבה רחש בשנים האחרונות סביב נישת רכבי ה־Side-by-Side ואלו מציעים משנה לשנה כלים חדשים ומעניינים. מאז שהופיעו הכלים הראשונים לפני כעשור וחצי התרחבה וגדלה הנישה לכדי קטגוריה שכיום כוללת מותגים רבים שמציעים עוד יותר סגנונות לשימושים שונים.

הפעם על הפרק הוא ה־Commander XT החדש של קאן-אם, המשווק בשני מרכבים – לשניים ולארבעה נוסעים. חברת עופר אבניר משיקה את הקומנדר החדש ומאפשרת לנו טעימה מכובדת ממה שהרכב הזה מציע. אזור המבחן שנבחר הוא מדבר יהודה, המספק לנו כר נרחב כדי להבין עם מי יש לנו עסק, קיבלנו אותו ליום ארוך של מבחן מעמיק שאפשר לנו ללא ספק להבין שמדובר כאן ברכב משובח ומיוחד.

הקאן-אם קומנדר XT מציע באופיו שילוב מדויק בין הטראקסטר המצוין והשימושי למאבריק האגרסיבי והספורטיבי, ובעצם מייצר כלי המאפשר לצאת לטיולים משפחתיים קצרים או ארוכים, עם כל הנוחות של ארגז מטען גדול או טיולים אתגריים יותר, לצד יכולת לשמש כרכב עבודה עם כושר גרירה גבוה של 900 ק"ג ויכולת מרשימה לנשיאת ציוד.

מדובר בכלי שתוכנן ונבנה מחדש לחלוטין, עם ארבעה מושבים מרווחים במיוחד, ומאפיינים של רכב שטח אמיתי: הילוך כח, דיפרנציאל ויסקוזי קדמי, דיפרנציאל אחורי עם אפשרות נעילה, מרווח גחון של 330 מ"מ עם מיגון מלא, מנוע אטמוספרי המפיק 100 כ"ס ואפילו כננת שמגיעה כסטנדרט. יש גם LED Bar בחזית הרכב למי שירצה לעבוד או לטייל בשעות החשיכה.

הגענו בבוקר ההשקה לכניסה ליישוב קידר הנמצא בפאתי מדבר יהודה. כאן אנחנו גם פוגשים לראשונה בארבעת הכלים שהמתינו עבורנו – מדוגמים ועמוסים ציוד. לפני תחילת התנועה אנחנו מקבלים מנציגי יבואנית קאן-אם את ההסברים הנחוצים על כלל מאפייני הרכב, מערכת ההנעה, המתלים והשלדה וגם על האפשרויות הרבות לתוספות מעניינות, משם אנחנו יוצאים לדרך בשיירה מסודרת, כשאנחנו נוהגים בגרסת המקס בעלת ארבעה המושבים.

כבר ברגעי התנועה הראשונים ניתן להבחין שהקומנדר XT הוא כלי שבנוי בצורה חכמה ומתוכנן היטב, הוא מרגיש איכותי ומהונדס לשימושיות מקסימלית. הקומנדר XT לוקח את היתרונות של רכב העבודה, משלב אותם עם היתרונות של רכב שטח קשוח ומזה מתקבלת תוצאה המתאימה בעינינו לפלח ענק של משתמשים, אולי אפילו לרוב המוחץ שלהם.

בסביבת הנהג בולטות מאוד תכונות חשובות לרכב מסוג זה – שדה ראייה רחב, תנוחת נהיגה זקופה יחסית וארגונומיה מיטבית בסביבת הנהג והנוסעים – כל אלו מייצרות יכולות תפעול ונהיגה קלות ביותר, כך שהרכב הזה יכול בקלות לשמש כרכב הפנאי המשפחתי, בין אם לטיול של שעות ספורות ובין אם בטיול קמפינג מתגלגל של מספר ימים. עם כושר העמסה כולל של כמעט 600 ק"ג תוכלו לקחת איתכם כל מה שתרצו, לאן שתרצו, על גבי הארגז האחורי שמציע שטח אחסון גדול, או על הגג, עם גגון ייעודי. בנוסף, קטלוג תוספות גדול מציע ללקוח לדייק את הכלי לשימושו בעזרת אפשרויות אבזור נרחבות, כמו לדוגמה ארגז מתרומם (הייבר).

ולמרות שאמרנו שזה רכב לטיולים, אל תתבלבלו, לא מדובר כאן במכונה עדינה או חסרת יכולות. המנוע בנפח 1,000 סמ"ק, על כל 100 סוסיו, משדר כי הוא כאן כדי לעבוד. הוא נוכח, מגיב בצורה טובה ומעביר את הכוח לגלגלים בצורה מבוקרת דרך וריאטור המצויד במנגנון פינוי חום כדי להאריך את חיי הרצועה ולמנוע שחיקה מהירה. לא מדובר במפלצת הספק ספורטיבית, אלא בשותף דרך נהדר המסוגל לייצר מספיק כוח כדי להתמודד עם רוב הסיטואציות.

המתלים של הקומנדר מכוונים היטב ובעלי מהלך לא-צנוע-בכלל של 380 מ"מ, הבולמים סופגים את תלאות הדרך ומייצרים נסיעה רכה ונעימה, מה שמשרה אווירה רגועה ושקטה בכיסא הנהג, יחד עם תפעול מערכות קל ופשוט שיסייע לכל נהג, גם פחות מיומן, לצלוח בקלות מכשולים, ללא דרמות מיותרות, כאשר כל האמצעים לכך זמינים תחת ידיו של הנהג: ידית ההילוכים, מתגי ההנעה, נעילות הדיפרנציאל והיתר.

התאווי המדברי הנהדר למבחן כלל עליות, ירידות, שבילים מפותלים ומשובשים ואף לא מעט מדרגות סלע באזור הנפלא של מדבר יהודה בואכה מנזר מרסבא ובקעת הורקניה – את כל אלו צלחנו עם הקומנדר בקלות רבה עד כדי כך שהשימוש בהילוך הכוח (LOW) כמעט ולא נדרש. שוב אנחנו מקבלים תזכורת שגם תחת תצורה שאינה ספורטיבית או קיצונית ניתן בהחלט להגיע למחוזות רחוקים ומאתגרים, בלי לוותר על נוחות וקלות תפעול ובמחירים שפויים לעומת פלטפורמות מקצועיות יותר.

הקומנדר מגיע עם דלתות חצי וצמיגי 28 אינץ' בפרופיל שטח מלא, המשווים לו מראה קרבי, עדיין כדאי לזכור כי זו אינה מכונת מרוצים ולא לשם מכוון היצרן. חרף זאת, הקומנדר הוא ללא ספק מכונת הנאה המספקת חוויה שלמה מוצלחת בהחלט. למרות שהיצרן מכוון את הרכב לנישת הטיולים המשפחתיים, אנחנו לא התאפקנו לבדוק האם הוא יודע לעשות קצת יותר, הגברנו קצב ודחקנו את הרכב למקומות שלכאורה הוא לא אמור להיות בהם. לכאורה. אך גילינו שגם תחת עומס גבוה, הקומנדר XT יודע לעבוד ולהתמודד עם המשימה בלי פאניקה. פניות מהירות, סיבובים חדים, הצלבות קשוחות במורדות תלולים – כל אלו זרמו תחת גלגלי הקומנדר בקלות ולא ניכר כי הרכב התלונן על משהו. גם בהחלקות זנב נרשמה התפעלות לא מבוטלת מיכולת הרכב לתמרן ובעצם לתת מענה הולם גם למי שירצה קצת יותר אקשן מאשר רכב לטיול רגוע עם המשפחה.

פעם עשו פרסומות בה ניסו לתאר מוצרים דואליים כמו זה כמוצר שמתאים גם לאבא וגם לאמא, כשמציירים את אם המשפחה כזו שמחפשת נוחות ובטיחות ואת האב כזה שרוצה ביצועים והנאה. אך גם היום, לא חשוב מה המבנה המשפחתי שלכם ומי בבית מחפש רכב שטח רגוע יותר, כל עוד יש באותו הבית מישהו שישמח לכלי שיודע לעשות את זה בדיוק אבל עם תוספת של ריגוש והנאה – הקומנדר XT יהיה מועמד מכובד לכיבוש ליבכם.

חברת BRP כבר הוכיחה בעבר שביכולתה לייצר רכבים מהרף העליון, עם עמידות בפני תלאות השטח ועם ביצועים מרשימים, כעת היא מציגה עוד רכב בעל מעטפת ביצועים גבוהה ויכולת שטח מובהקת, שמספק זאת לצד נוחות ושימושיות גבוהות.
במחיר של 146,950 ₪ לקומנדר XT הרגיל, שבתקופת ההשקה ימכר ב־139,950 ₪ או 153,950 ₪ לקומנדר מקס XT, שבתקופת ההשקה ימכר ב־146,950 ₪ מקבלים תמורה מכובדת לכסף. וגם מבלי להתעסק במחירו, אלא ביכולותיו, מדובר בכלי מעניין שיכול להוות אלטרנטיבה לכלי ספורטיבי וביצועיסטי יותר, מבלי לוותר הרבה על הביצועים ולהרוויח הרבה בתחום הנוחות והשימושיות.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל