fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

שברולט מאליבו במבחן – תפסנו אמריקה

שברולט מאליבו במבחן – תפסנו אמריקה

יובל לוי, אריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

שחור הוא צבע בעייתי, בהרבה מקרים הוא "בולע" את העיצוב. אין הרבה רכבים ששחור הוא הצבע האידאלי עבורם. המאליבו הוא רכב כזה. עם גריל בעיצוב חדש המשדר יוקרה ונוכחות בזכות לא מעט עיטורי ניקל ומסגרת ניקל בדפנות הרכב המקיפה את קו החלונות – הצבע השחור מחמיא לו מאוד.
האורך של המאליבו הוא לא דבר שניתן להתעלם ממנו. קרוב לחמישה מטרים של אורך. כיתוב ה- M A L I B U על הדלתות הקדמיות, עם רווחים אדירים בין אות לאות, כאילו נעשה במכוון כדי להדגיש לנו כמה האוטו הזה ארוך.

בפתיחת דלתות המכונית נוכל להיווכח כמה הרכב הזה גדול גם מבפנים. האורך מאפשר תא מטען נדיב מימדים בנפח של 445 ליטר ומרווח רגליים מצויין ליושבים מאחור. גם כתפיהם של היושבים מאחור יהנו ממרווח טוב בזכות העובדה שהמאליבו הוא רכב רחב. 185 ס"מ אם שאלתם כמה.

צילום: יובל לוי

את המימד רחב הידיים הזה, בגרסת ה-LTZ המפוארת אותה בחנו, מכסה עור, אשר נמצא כמעט בכל פינה. החל מהמושבים, ממשיך בדלתות וכלה בלוח השעונים. מבט מעלה חושף גג פנוראמי גדול הנפתח בחציו ומבט ימינה יחשוף משענת יד רחבה המכסה תא אכסון גדול. תלונות על צפיפות לא תשמעו פה. בורר ההילוכים ממוקם קצת נמוך ביחס למשענת היד ומקשה על השימוש בו. קושי נוסף שנתקלנו בו הוא כפתור הורדת והעלאת ההילוכים באופן ידני הממוקם בראש הבורר. זהו מיקום לא נוח והגישה, בגלל משענת היד, הופכת את המשימה ללא מזמינה בעליל. מצד שני, כנראה שהרוכש הפוטנציאלי גם לא מתעניין בתפעול ידני לתיבת ההילוכים.

הרוכש הפוטנציאלי ישמח לדעת שלמאליבו יש חיבור לאפל קאר פליי ולאנדרואיד אוטו, שזוג המושבים הקדמיים וההגה מחוממים, שמערכת בקרת האקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, שקיימים שני חיבורי USB כאשר אחד מהם הוא בתצורת C, שמושב הנהג מתכוונן באופן חשמלי, שהנוסעים מאחור יהנו מתריס מזגן ושקע 12 וולט שהותקנו לכבודם, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד. אמריקה. חוסרים הורגשו בבקרת השיוט שאינה אדפטיבית (למרות שלמאליבו בלימה אוטונומית), חוסר בתאורה בתא הכפפות, פלסטיק דמוי עץ שלא עושה חסד לתחושת היוקרה בתא הנוסעים, חוסר בפנסי לד כמקובל ברכב ברמות המחיר של המאליבו ובמראות שאינן מתקפלות באופן חשמלי. ועוד מילה לגבי החומרים – בעיקר בזכות העור המפוזר בנדיבות בפנים הרכב, נוכל לספר כי איכות החומרים טובה, אך מצאנו מספר פגמים באיכות ההרכבה בעיקר בדמות משטחים שלא מחוברים באופן הדוק אחד לשני.

רגע אחרי שתתניעו, תוכלו לשים לב לסממן אמריקאי נוסף. בלם היד הוא בעצם בלם רגל המופעל באמצעות דוושה, כמקובל ברכבים אמריקאים. השברולט, מפאת גודלו, פחות מיועד לנסיעה ברחובות עירוניים צפופים. בכביש המהיר מתאפיין המאליבו בנוחות נסיעה גבוהה ובשקט בתא הנוסעים. ארבעה מבוגרים ישבו בנוחות וינהלו שיחה שקטה גם במהירויות גבוהות. בכביש המפותל זוויות הגלגול והמושבים הרחבים, שאינם כוללים תמיכה צידית טובה במיוחד, יבהירו לנהג כי לא אליו הוא יועד. מנוע ה- 1.5 ליטר, המצוייד במגדש טורבו, חזק מספיק והבלמים מצויינים. המאליבו מצוייד בגיר רציף. גיר זה מדמה גיר פלנטרי עם שבעה יחסי העברה קבועים מראש ומחט הסל"ד נעה בהתאם. מעבר למצב L ישמור על הסל"ד גבוה ובהאצה חזקה יחזיק את סיבובי המנוע בשיא ההספק לאורך ההאצה, כמקובל בגיר רציף. לטעמנו הגיר "מסרס" במקצת את המנוע, אם כי מספק חווית נסיעה חלקה. אחד היתרונות הגדולים של מנוע הטורבו הזה, על פני מנועים אמריקאים עתירי נפח מסורתיים, התגלה בדמות צריכת הדלק. בתחנת הדלק זכינו לראות מספר דו ספרתי של קילומטרים לליטר. כ-11 קילומטרים לליטר. תלוי בסגנון הנהיגה שלכם כמובן.

בשברולט השקיעו במערכות הבטיחות והמאליבו שופע בהן. מערכת אקטיבית לתיקון סטיה מנתיב (שעובדת קצת פחות טוב מברכבים אחרים שבחנו, משום שהיא מחזירה את הרכב לצידו השני של הנתיב וחוזר חלילה ולא שומרת על הרכב במרכז הנתיב), התרעה על גבי המראות על רכבים בשטחים מתים, בלימה אוטונומית, אזהרה על גבי השמשה הקדמית במקרה של אי שמירת מרחק, התראה לגבי תנועה חוצה בנסיעה לאחור, 10 (!) כריות אוויר ועוד. בהחלט חבילת בטיחות גבוהה.

לסיכום:
המאליבו הינו רכב גדול מימדים המספק נסיעה נוחה ושקטה בכביש המהיר. על הנוסעים שישבו בו בנינוחות, שומרות מספר רב של מערכות בטיחות מתקדמות. מנוע הטורבו של המאליבו חזק דיו, ותיבת ההילוכים עובדת באופן חלק. למי שברשותו תקציב של 174,900 ש"ח (מחיר התחלתי לגרסת הבסיס), מחפש את הגודל ולא נגרר אחרי אופנת רכבי הפנאי, כדאי לשקול את המאליבו.

שברולט מליבו – נתונים טכניים
מנוע: טורבו בנזין

נפח מנוע: 1,490 סמ"ק

הספק: 163 כ"ס

סל"ד להספק מרבי: 5,700 סל"ד

מומנט: 25.3 קג"מ

100-0 קמ"ש: 9.5 שניות

מהירות מרבית: 210 קמ"ש

משקל: 1,445 ק"ג

אורך: 4.92 מטר

רוחב: 1.85 מטר

גובה: 1.46 מטר

בסיס גלגלים: 2.83 מטר

נפח תא מטען: 445 ליטר

צמיגים: 225-55-17

מחיר (גרסת בסיס): 174,900
מחיר גרסת ה-LTZ (שנבחנה):  192,402 ₪

תגובה אחת ל שברולט מאליבו במבחן – תפסנו אמריקה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל