fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70

ב.מ.וו מתחשמלת גם על 4 גלגלים

ב.מ.וו מתחשמלת גם על 4 גלגלים

אופיר דואק

צילום: יצרן

 אחרי שנים בהם נמנעה BMW להיכנע לטרנד ההיברידי/חשמלי והעדיפה להשקיע את מרצה בפיתוח טכנולוגיות מימן (ואף הציגה את המכונית הסדרתית הראשונה המונעת על מימן) החליטו בב.מ.וו על שינוי בתפישה. בפברואר 2011 חשפה החברה כי בכוונתה לייצר גם מכוניות חשמליות באופן סדרתי, זאת תחת מותג חדש שיכונה i. האות  iאגב ליוותה את ב.מ.וו  שנים רבות בצמוד לדגמיה וסימלה דווקא את טכנולוגית הזרקת הדלק, בימים שהם העולם היה שייך למאייד. במקביל לחשיפת המותג החדש חשפה ב.מ.וו  צמד דגמי תצוגה:  קטנה עירונית בשם i3 ומכונית ספורט בשם i8.
די במקביל הוחלט גם בחטיבת האופנועים של ב.מ.וו לפנות לכיוון של הנעה חשמלית ובתערוכת הרכב בפרנקפורט באותה השנה הוצג הקונספט E, קטנוע חשמלי שהיווה גם קדימון לצמד קטנוע העל של החברה, ה-C600 ספורט וה-C650GT, שהוצגו חודשיים לאחר מכן בתערוכת מילאנו.

הפיתוח של המכוניות החשמליות של ב.מ.וו ושל הקטנוע החשמלי נעשה במקביל תוך אסטרטגיה בה חלק מהרכיבים כמו מודול הטעינה  ורכיבים אלקטרונים נוספים יהיו משותפים. הגרסה הסדרתית של הקטנוע החשמלי של ב.מ.וו המכונה  C אבולושן הוצגה בדיוק לפני שנה ולפני כשבוע הוצגה בהשקה אינטרנטית הגרסה הסדרתית של ה-i3 העירונית. הצורה הכללית של ה-i3 קרובה מאד במראה לדגם התצוגה מלפני שנתיים וחצי אך גדולה ממנו במעט. אורכה 4 מטרים בדיוק, רוחבה 177.5 ס"מ והגובה מתנשא ל-158 ס"מ. עם בסיס גלגלים של 257 ס"מ אמורה ה-i3 לספק מרווח פנים נאות ל-4 נוסעים כאשר הגישה למושב האחורי נעשית על ידי צמד דלתות הנפתחות כנגד הכיוון הדלתות הקדמיות בתצורה המכונה "דלתות התאבדות". אחת הסיבות לכך היא האפשרות לוותר על קורה B (הקורה האמצעים שמאחורי מושב הנהג) ובכך לאפשר גישה נוחה יותר לאחור.

 

אלא שהעיקר ב-i3 הוא ההנעה החשמלית. המנוע החשמלי בהספק של 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ הזמינים באופן כמעט מיידי ממוקם מאחור ומניע את הגלגלים האחוריים, כמו בב.מ.וו אמיתית. המנוע ניזון מסוללות ליתיום יון בקיבולת של 22 קילוואט הממוקמות ברצפת הרכב, מתחת למושבים, כדי ליצור מרכז כובד נמוך. למרות המשקל הגבוה של הסוללות ה-i3 שוקלת 1,195 ק"ג הודות לשימוש נרחב בסיבי פחם במרכב ובשלדה העשויה אלומיניום. ה-i3 מזנקת ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות ומהירותה המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש. הטווח המרבי המתאפשר על ידי הסוללות הנטענות משקע ביתי מותאם הוא 160 ק"מ אך בב.מ.וו מציעים גם גרסה עם מאריך טווח. כאן שוב מתחברת ה-i3 בקשר לחטיבה הדו-גלגלית של ב.מ.וו שכן, המנוע שנבחר לשמש בגרסה זו כגנרטור המטעין את הסוללות הוא אותו מנוע 650 סמ"ק דו-צילינדרי המשמש את צמד קטנועי העל של ב.מ.וו. הספקו של המנוע מותן ל-34 כ"ס והגרסה הזו של ה-i3 מסוגלת להציע טווח מרבי של 300 ק"מ מה שהופך אותה לשימושית בהרבה.

ה-i3 תשווק לקהל הרחב במחיר המתחיל ב-35 אלף יורו, כמחירה של ב.מ.וו  320  אוטומטית ופי 2 ממחירו של R1200GS בגרמניה. בדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, בוחנים את האפשרות לייבא את ה-i3 לישראל אך נכון לעתה לא ברור אם ומתי הדבר יקרה כאשר על הפרק עומדת אפשרות הטעינה מרשת החשמל הביתית, פריסת נקודות טעינה וכמובן מחיר המכונית לצרכן.

6 תגובות ל ב.מ.וו מתחשמלת גם על 4 גלגלים

  1. ככה עושים מכונית חשמלית נכון ולא מנסים למכור מכונית גדולה,] כבדה, איטית ונסים לקשור אותך לכל החיים בחוזה לקניית חשמל במחיר מופקע

  2. אם הם יוצרים חשמלית, זה יהווה את השינוי ולא אגסי ש'מגסי וכו'. יפה מאוד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל