מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מי את טסלה?

סחריה גיא
צילום: יח"צ
היצרנית החשמלית, שנקראת על שם פיזיקאי מפורסם, פרצה לתודעה כשהציגה את רכב הספורט החשמלי הראשון מתוצרתה – טסלה רודסטר (ישנה אף יחידה אחת בארץ) שעלה כ- 100,000 דולר והרשים את עולם הרכב ע"י מפרט טכני ספורטיבי וטווח נסיעה מרשים (320 ק"מ) בין טעינות.
בשנת 2009 הוצג דגם חדש שעונה לשם "טסלה מודל S", גם הוא בעל אופי ספורטיבי ומרווח טעינות משודרג, אך בעל 5 דלתות ולמרבה ההפתעה עם 7 מקומות ישיבה. שיווקו של המודל S החל ביוני 2012 ומאז מכר כ-25,000 יחידות שזכו לביקורות נלהבות ברחבי הגלובוס. לטסלה מודל S יש תאוצה של 4.2 שניות מאפס למאה (בגרסה הבכירה) ומהירות מירבית של כ-200 קמ"ש.
רכב נוסף שנמצא בפיתוח הוא הטסלה מודל X – רכב קרוסאובר חשמלי בעל דלתות שחף שייצורו אמור להתחיל בסוף 2014. כיוון שהוא מבוסס על מכלולי המודל S, יכולותיו אמורות להיות קרובות לאלו של זה האחרון.
יושב ראש החברה, אלון מאסק, יצא לא פעם בהכרזות מרחיקות לכת ואף קיים אותן. בכל הנוגע לטסלה, הצהיר שבחזונו הוא רואה את חברתו מייצרת רכבים חשמליים למשתמש הממוצע, הצהרה שקיבלה אף יעד ותמחור – 35,000 דולרים לרכב שעתיד להיות משווק בשלוש השנים הקרובות.
השאלה מתי זה יתפוס כאן עם תשתיות לחשמל
עיצוב וביצועים ברמה גבוהה ביותר! אין ספק שהעתיד וההווה כבר חשמליים..אין לנו אפשרות אחרת אם אנחנו רוצים להמשיך לחיות בעולמנו
מפרט טכני 1 מצבר גודל. ווט. אמפר שעה. מנוע גודל וכחות סוס.
הרכבים הנל לא. התקבלו בארץ עד שהמדינה תחפס אך לקבל מסים כמו על הדלק. תחשבו