fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן

יומולדת 25 למאזדה מיאטה, אייקון מוטורי במיטבו

יומולדת 25 למאזדה מיאטה, אייקון מוטורי במיטבו

שי שיוביץ

צילום: יח"צ

25 שנים של הצלחה מטאורית לא הולכות ברגל. הררי מילים ותשבוחות נשפכו על הרודסטר הקטנה של מאזדה, אותה אחת שחרטה על דגלה את הפשטות והקלילות כנוסחה הנכונה להנאה.

כאמור פשטות זה שם המשחק, ולאורך השנים המיאטה שמרה על החוקים באדיקות: מנוע בסיסי (יחסית), הנעה אחורית, גג נפתח- ומשקל קל. הדור הראשון צוייד במנועי 1.6 115 כ"ס ו- 1.8 עם 130 כ"ס בלבד, הגיע לארץ בתחילת שנות ה-90, והיה להצלחה אדירה עם 400,000 יחידות שנמכרו מסביב לעולם- וגם אצלינו.

הדור השני הציג צמיחה קלה במימדים ובמנועים, עם 140 כ"ס ועיצוב כללי דומה, אבל המשיך לשמור בקנאות על הנוסחה המקורית.
עם התפתחות מערכות הבטיחות המודרניות ומבחני הריסוק- הדור השלישי הציג עליה ניכרת במשקל ובכ"ס, וספג ביקורת על כך שהוא איבד משהו מהקסם המקורי ומהחיבור הישיר לנהג שהיו מנת חלקם של הדורות הראשונים, למרות שעדיין מדובר במכונת נהיגה משובחת. חוץ מזה, תמיד "פעם" היה יותר טוב והכל היה יפה, טהור ונכון יותר…

עד היום נמכרו מעל 900,000 יחידות משלל גרסאותיה של המאזדה מיאטה, וזוהי כמות מכובדת יותר כאשר מדובר ברכב ספורט בעל שני מושבים בלבד. עם הצלחה הסטרית והיסטורית שכזו אפשר לשער שגם הדור הרביעי במספר שיוצג עוד מעט ימכר כמו לחמניות חמות.

סרטון של ויקי באטלר הנדרסון עושה חרקות עם המיאטה:

סרטון מטופ גיר האמונד מתחרה עם מיאטה מול כלבי מירוץ:

 

6 תגובות ל יומולדת 25 למאזדה מיאטה, אייקון מוטורי במיטבו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל