fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
סטפן

יונדאי i10- רבת המכר הבאה (מבחן עם וידאו)

יונדאי i10- רבת המכר הבאה (מבחן עם וידאו)

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

בוחנים נוספים: אריק רוזנבלום וגיא סחריה.   עריכת וידאו: שחר עמי מזרחי ודניאל לוי

השורה התחתונה: קבלו את מכונית השנה 2014. כן, כבר מעכשיו. וכן, אנחנו די בטוחים בזה… למה? פשוט מאוד: ליונדאי i10 יש שילוב מרכיבים מצויין של מחיר, איכות, מראה, אמינות, חיסכון ושם טוב, זה למה.

)

ועכשיו קצת יותר בהרחבה:
זו ממש לא הפעם הראשונה שיונדאי מוכרת מכונית מיני בארץ. ההתחלה (שיונדאי אולי מעדיפה להדחיק) היתה עם האטוס ז"ל, אבל מראה מוזר, מנוע חלש ומחיר לא מספיק נמוך באותן השנים גרמו לכך שמעט מאוד אנשים זוכרים את האטוס, אם בכלל.
הדור הראשון של ה- i10 הגיע לארץ בדיוק ששוק המיני התחיל ללבלב, ונתן תמורה כלל לא רעה לכסף- עם מגוון דגמים, מנועים ועיצוב נאה, בעיקר אם זוכרים מי היו המתמודדות בהתחלה- סוזוקי אלטו פרימיטיבית, פיג'ו 107 ספרטנית ופיאט פנדה לא רלבנטית.
הגעת הפיקנטו- האחות מבית קיה- שברה את השוק, ודחקה הצידה את היונדאי הקטנה שכבר לא הצליחה להתבלט לטובה.
יונדאי העולמית הבינה מהר מאוד שיש מה לתקן- ועבדה על כך במלוא המרץ. ה- i10 החדשה מתבססת על רצפת ומכללי הפיקנטו- ופותחה באירופה עבור אירופה, עם דגש רב על נוחות הנסיעה וצימצום רעשים מיותרים, והתוצאה- לפניכם.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
ה- i10 החדשה פשוט יפה. חד וחלק. לא היה מישהו אחד שחשב אחרת. העיצוב החיצוני ממשיך את הקו שהתחילו דגמי יונדאי הגדולים יותר, ובהצלחה רבה יש לומר. יש בו תמהיל נכון של שובבות צעירה יחד עם מראה בשל ונכון, מה שלטעמנו מעניק ל- i10את התואר "היפה בקטגוריה".

"הדיסוננס" לכאורה בין צעירות לבשלות ממשיך גם בתוך תא הנוסעים. עיצוב הקונסולה המרכזית נאה מאוד ותורם להרגשה של רכב גדול יותר ממה שה- i10באמת.

יש שלושה צבעים איתם ניתן לקבל את הקונסולה והמושבים (תכלת, בז' וכתום) בהתאם לצבע הרכב החיצוני. יש שפע של תאי אחסון, כל המתגים נמצאים בדיוק איפה שתחפשו אותם, גלגל ההגה הנאה מכיל לחצני שליטה על מערכת השמע ומחשב הדרך- ומיקום ידית ההילוכים פשוט מצויין.

המושבים עצמם נוחים למדי גם לאנשים גבוהים או רחבים (או שניהם) עם מקום מספק לראש ולכתפיים. ניתן להושיב שלושה אנשים בוגרים מאחור- אבל רצוי מאוד שהם יהיו חברים טובים, כי הרבה מקום אין שם…
תא המטען מציג את הנפח הגדול בקטגוריה- 252 ליטר- ליטר אחד יותר מאשר בצמד של צ'מפיון, סיאט מיי וסקודה סיטיגו. הנפח המכובד מאפשר למשפחה קטנה להשתמש ב- i10 כרכב יחיד, כיוון שגם עגלת תינוק יכולה להכנס בנוחות לבאגז'.
האבזור איתו מגיעה ה- i10מכובד ביותר, גם אם מדובר בגרסת הכניסה. אבזור הבטיחות מלא בכל הדגמים עם 6 כריות אוויר ומערכת ESP, עיגוני isofix ומערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים.

ציוד הנוחות כולל 4 חלונות חשמל, מראות ונעילה חשמליים, מערכת שמע מלאה הכוללת AUX ו- USB עם שליטה מההגה, מחשב דרך ועוד.

בגרסת סופרים (supreme) הבכירה המגיעה רק עם מנוע ה-1250 תקבלו בנוסף גלגלי מגנזיום, איתות במראות, הגה מצופה עוד, בלוטות' מקורי, תאורת עזר בפניה (מצויינת!) והרגשה כללית של רכב "גדול".


מנוע, תמסורת, ביצועים
כמו הפיקנטו, גם ה- i10 מגיעה עם שני מנועים: מנוע 3 צילינדר 1.0 ליטר עם 66 כ"ס (ב5500 סל"ד) ואפשרות לתיבה ידנית או אוטומטית, ומנוע 4 צילנדרים, 1.25 ליטר עם 87 כ"ס (6000 סל"ד) ותיבה אוטומטית בלבד. ואיך כל העסק עובד? אז ככה:
מנוע ה1.0 מפתיע לטובה ברמת בידוד הוויברציות והרעשים שלו, וניכר כי ההצהרות של יונדאי על השקעה בעידון אינן ריקות מתוכן. פשוט אין רעידות, וזה הישג לא מבוטל- בעיקר אם בודקים מה יש למתחרות להציע.

נכון, 66 כ"ס ו-9.6 קג"מ (ב- 3500 סל"ד) לא בדיוק יאיימו על פורשה מזדמנת, אבל בנסיעה עירונית ואף בינעירונית הררית לא הורגש מחסור מוחשי בכוח- בעיקר אם הפרטנרית לנסיעה היא התיבה הידנית. נתוני התאוצה סבירים לקטגוריה, ועומדים על 14.9 שניות ל-100 קמ"ש עם התיבה הידנית. עם התיבה האוטומטית הביצועים נפגעים (כצפוי), ול-100 קמ"ש ידרשו 16.8 שניות ארוכות. מצד שני התיבה נעימה מאוד לשימוש, עם חסרון קל בדמות יחסי העברה ארוכים למדי והחלפת הילוכים איטית מעט.

המנוע ה- 1250 סמ"ק מצליח להכניס מעט פילפל ליונדאי הקטנה, למרות שגם איתו ה- i10 לא חורכת צמיגים. 100 קמ"ש יגיעו אחרי 13.8 שניות, והמהירות המירבית תעמוד על 163 קמ"ש.

היתרון הגדול של המנועים הצנועים הוא בתחנת הדלק. הגרסה הידנית הוציא במסלול בינעירוני מהיר 15.5 ק"מ לליטר, וצריכה ממוצעת של 14 ק"מ לליטר. הגרסה האוטומטית ביקשה מעט יותר- אבל לא הרבה יותר, וגם לה מדדנו בסביבות ה-14 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
מנוע ה1.25 עבד אצלינו הרבה יותר קשה, מה שמסביר תוצאה של 14 ק"מ לליטר בבינעירוני ו-12 ק"מ לליטר בממוצע המבחן. נהיגה סבירה ורגועה יותר תציג תוצאות טובות בהרבה- בכל הדגמים.

התנהגות, נוחות, בלמים
הפן האירופאי ממשיך להופיע גם בכל הקשור לנוחות הנסיעה. כיול המתלים נותן תחושה מהודקת משהו, אבל לא מתרסקת או חובטת. מהמורות או בורות גדולים יוציאו את הi10 משלוותה, אבל רוב הזמן הנסיעה בחברתה תהיה שקטה ונעימה- גם ברחובות תל אביב השבורים. חובה להזכיר שוב את השקט השורר בתא הנוסעים מכיוון המנוע ורעשי הרוח- בוודאי בהשוואה ישירה לבת הדודה מקיה.


ההגה מפתיע לטובה במשקלו ובמידע שהוא מספק לנהג, ואם ממש תרצו- תוכלו להטיח את הקטנטונת לפיתולים הנסתרים בכביש הנהיגה האהוב עליכם (אבל למה לעשות את זה?…). מצד שני זווית הגלגול תרתיע אותכם (ואותכן) הרבה לפני שאיבוד האחיזה יגיע.
הבלמים כוללים דיסקים גם מאחור. הם חזקים ועושים את עבודתם נאמנה בלי למחות או להתעייף מהר מדי, עם תחושה טובה ופידבק מספק בדוושה.

מחירים
אלו המחירים אותם תצטרכו לשלם לכלמוביל עבור ה- i10 החדשה:
1.0 ידני inspire- 59,900 ש"ח
1.0 אוטומטי insight- 64,900 ש"ח
1.0 אוטומטי premium- 70,900 ש"ח
1.25 supreme- 78,900 ש"ח

סקירה מהירה של כל הרכבים הנמכרים בישראל עם מנוע 3 צילינדרים

מבחן דרכים סוזוקי אלטו נגד בורגמן

טכני – על 3 צילנדרים

נתוני i10
מנוע: בנזין 3 צילנדרים, 998 סמ"ק. 4 צילנדרים, 1248 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 66 / 5500, 87 /6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 9.6 /3500, 12.2/ 4000
תיבת הילוכים: ידנית 5 הילוכים, אוטו' 4 היל'
האצה 0-100: ידני- 14.9 אוטו'- 16.8, 13.8
מהירות מירבית (קמ"ש): ידני 155, אוטו'- 145, 163
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 150/166/366
בסיס גלגלים (ס"מ): 238
משקל (ק"ג): 980 ידני, 1010 אוטו'
מיכל דלק (ליטר): 40
נפח תא מטען (ליטר): 252
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): ידני- 25 קמ"ל , אוטו'- 19.6
צריכת דלק מבחן: 14 קמ"ל
מחיר: ידני- 57,900, אוטו'- 79,900

32 תגובות ל יונדאי i10- רבת המכר הבאה (מבחן עם וידאו)

  1. בדיוק מקבל מהעבודה מפרט להחליף עוד חודש אוטו ואני יורד ממאזדה 3 ורוצה משהו קטן וזריז, בשארית שאני חוסך אני מבסוט

  2. איזה סרטון יפה ומקצועי כל הכבוד לצוות דוגרי ..המשיכו ככה ותנו לכל המתחרים שלכם גז…..

  3. נסעתי ברכב הוא לא סוחב,
    ולא חסכוני בדלק.
    המיצובישי ספייסטאר חסכונית יותר
    ונותנת תמורה טובה יותר

  4. לאור מחירי הביטוח של האופנועים והתאונות הבלתי פוסקות אני שוקל לוותר על האופנוע ולרדת על 4.
    האם הרכב הזה מהווה תחליף ראוי כי מבחינת מחיר אם אמכור את האופנוע המשומש שלי אוכל לרכוב רכב חדש ועוד בגרסת 1200.

  5. ולא הבנתי את כוונתכם במושג משקל ההגה.
    האם תוכלו לפרט?

  6. אני מתנשא לגובה 187 סמ ושוקל 100 קג בקירוב.
    האם לא תהיה לי תחושת קלאסטרופובייה ביונדאי הקטנטונת הזאת?

  7. מי שישמע היא נוסעת. אולי אתה מתכוון שהתבאסת שלא המתנת ליונדאי וקנית מיצובישי. תתעורר

  8. רן בן עזרא- הקיה וה-i10 חולקות הרבה מכלולים ומידות דומות יחסית, אבל הבאגאז' של היונדאי יותר גדול והנסיעה הרבה יותר שקטה ומעודנת לעומת הפיקנטו.
    אלון שדה-אם איזור המחיה שלך הוא עירוני בעיקרו, הi10 תשרת אותך בצורה יפה. אני ממליץ לך לעשות עליה נסיעת מבחן כדי לראות אם אתה מתחבר אליה.

  9. שמעון לוי- בתוך יחידת הפנס הקדמי יש נורה נוספת המאירה בזווית של 90 מעלות לרכב (באיזור שהפנסים הרגילים לא מאירים). היא נדלקת רק כאשר מסובבים את ההגה במהירויות נמוכות כדי לאפשר לנהג לראות הולכי רגל או מכשולים שונים. לגבי משקל ההגה-כיום כמעט כל ההגאים מתוגברים חשמלית, ויש כאלה שמציעים תגבור רך ומוגזם ללא תלות במהירות-דבר שפוגע בביטחון שלך כנהג (תחשוב על אמריקאיות של פעם). ההגה שבi10 קל במהירויות נמוכות ומתקשח בגבוהות, ונותן הרגשה טובה.
    יורם יוסף- אני מעריך שלא, כיוון שגם נהגים גבוהים וגם כבדים נסעו בה ללא שום תחושת צפיפות- אבל בסופו של דבר זה תלוי בך, לכן מומלץ לבדוק באולם תצוגה.

  10. למי יש כוח לקרוא את כל הכתבות המייגעות של מי שמנסה להראות חכם ומבין.

  11. למה אתם לא עושים קצת יותר "חרקות" וניסיונות של בלימות חרום על מים וסיבובים חדים שנראה גם איך הרכב "יושב".

  12. היי, כתבה מצוינת.. רק שאלה: אני שוקל לרכוש ועשיתי נסיעת מבחן כבר על שני המנועים ולא הרגשתי הבדל מיוחד וההבדל היה קטן (ה-1000 לא בדיוק מגיע לתאוצה והאמת שגם ה-1250 לא בדיוק פורשה). בקיצור אני בהתלבטות והשאלה שלי היא האם הבדל הביצועים של המנועים מצדיק את הבדל המחירים (16000 שח)?? בואו נתעלם מהתוספות כי בישבילי הן לא נחוצות והן גם חסרות ערך כספי גבוה .. תודה למגיבים

  13. אם מנוע 1000 עושה לך טוב גם אם אתה נוסע מחוץ לעיר, אז שווה לחסוף למנוע הגדול. זאת כמובן דעתי

  14. אם אתה לא צריך באגז' של 450 ליטר-בשביל מה לקנות משפחתית? כדי שתאכל יותר דלק, שיהיה יותר קשה למצוא לה חניה, ושתהיה כבר בלי אחריות?

  15. "היתרון הגדול של המנועים הצנועים הוא בתחנת הדלק".
    אנחחנו רוצים מכוניות שעושות 1:20, לא פחות!!!

  16. אני אוהב לנהוג על ידני, לא רואה יתרון כי אישתי תתבאס על ידני.. מישהו?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל