מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
גלאי רדאר קוביה
הווסקוורנה באנר שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
תמוז
ברקום שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
מידלנד שחורי 140 על 70
rok-straps רצועות קשירה 140
HJC
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

זן נדיר- סאנגיונג רקסטון (מבחן דרכים בוידאו)

זן נדיר- סאנגיונג רקסטון (מבחן דרכים בוידאו)

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

תאריך עלית מבחן: 13/06/2014
מבחן בוידאו:

השורה התחתונה:
שוק רכבי השטח האמיתיים הולך ומצטמצם- ובמקביל מתייקר מאוד. מי שרוצה רכב שטח אמיתי בעל 7 מקומות צריך להתכונן נפשית ופיזית להוציא קרוב ל-300K ש"ח, מחיר לא מבוטל לכל הדעות. אל פלח השוק הגווע הזה נכנסת סאנגיונג עם הרקסטון, ומציעה אותו במחיר שפוי (יחסית) של 225,000 ש"ח. נכון שלשם "סאנגיונג" אין (עדיין) את ההילה וההיסטוריה המפוארת של מיצובישי או טויוטה, אבל המוצר אותו היא מציעה התגלה לנו בסופו של המבחן כמוצר שלם ומגובש למדי עם בונוס רציני בתחום השטח, וללא פשרות כואבות בתחום הנוחות או החיסכון בדלק- בנסיעה עירונית או בינעירונית. המלצה שלנו- תתעלמו לשניה מהסמל, ולכו תעשו עליו נסיעת מבחן. אתם תופתעו לטובה, ומנהל הבנק שלכם ישמח.

וקצת יותר בהרחבה:
עד הצגת הרקסטון בשנת 2002, ארסנל הדגמים של סאנגיונג התבסס בעיקר על דגמים עתיקים ומבוססים על מכלולי מרצדס ישנים. הצגת הרקסטון סימנה מעבר של החברה לדגמים מודרנים יותר, עדיין עם מנועים של מרצדס- אבל מתקדמים בהרבה.
הרקסטון חוזר אלינו אחרי מתיחת פנים המתמקדת בעיקר בחזית, עם עיצוב חוץ מחודש- ובמנוע חדש לחלוטין מפיתוח עצמי.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
מתיחת הפנים שעבר הרקסטון עשתה לו רק טוב. למרות הבסיס הישן משהו, החזית המחודשת נראית מודרנית וזורמת, והצורה החדשה שקיבלו הפנסים הקדמיים (אופקית במקום אנכית) ותאורת הלד שינו לחלוטין את החזית הכבדה של הדגם המקורי והעלימו אותה. שאר הרכב נשאר דומה יחסית, שהשינויים מסתכמים בתאורת לד וגרפיקה שונה לפנסים האחוריים. סה"כ הרקסטון המחודש נראה טוב, שרירי ועדכני, וללא כל מיני מוזרויות שאפיינו את דגמי סאנגיונג בעבר.

תא הנוסעים לא השתנה כמעט לעומת הדור הקודם. זה קצת חבל, כיוון שאת העיצוב של הקונסולה המרכזית אפשר להגדיר כסביר בהחלט, ובעולם הרכב של היום זה לא תמיד מספיק. איכות החומרים ברוב המקרים סבירה גם היא, אבל שוב- היום זה כבר לא מספיק, והיה יכול להיות יותר טוב. התחושה של חלק מנקודות המגע העיקריות עם הרכב- כגון ידית ההילוכים וההגה- לא הכי נעימה ביד, וזה מעיב על ההרגשה הכללית הטובה בסה"כ.

סאנגיונג מציעה את הרקסטון ברמת גימור אחת בלבד. האבזור איתו הרקסטון מגיע מכובד למדי, וכולל בקרת שיוט, בקרת אקלים עם יציאות אחוריות, שמשות כהות, מערכת שמע הכוללת בלוטות' וחיבורים AUX ו USB, שליטה מההגה על מערכת השמע וההילוכים (עם יותר מדי כפתורים הממוקמים בצורה לא אינטואטיבית) ועוד.

אבזור הבטיחות כולל את כל המערכות המקובלות וחיבורי isofix- אבל רק 4 כריות אוויר, ובתחרות של היום זה כבר לא כל כך מספיק.
המושבים נוחים למדי גם בנסיעות ארוכות, וגם ליושבים בשורה האמצעית יש מספיק מקום, כאשר תעלת העברת הכוח אינה מאוד בולטת ומאפשרת לשבת גם במושב האמצעי. השורה השלישית כבר מתאימה לילדים בלבד, ולמרות שהדבר אינו יוצא דופן- עם עוד קצת השקעה היה אפשר להפוך את הרקסטון לרכב 7 מושבים אמיתי, ולא רק 5+2.
תאי האחסון שופעים ונוחים, ושכל המושבים סגורים- תא המטען יכיל בתוכו 1524 ליטר של מטען. כשכולם פתוחים- שתי שקיות חלב בערך…

מנוע, תמסורת, ביצועים
המנוע חדש לחלוטין, וטוב שכך. למרות שהמנוע הקודם התהדר בנתוני הספק ומומנט מרשימים ותחרותיים, צריכת הדלק שדווחה מהלקוחות היתה לא פחות משערורייתית. זו אחת מהסיבות שסאנגיונג החליפו את מנוע ה2.7 ליטר הישן במנוע 2 ליטר חדש ומודרני. מתוך הרכב המנוע שקט מאוד ופעולתו עגולה ונעימה, ולמרות נתוני הכוח שירדו לעומת המנוע הישן (155 כ"ס לעומת 163) הביצועים טובים מאוד ומספקים בהחלט(13.5 שניות ל- 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 175 קמ"ש), וזאת בעיקר בזכות מומנט שמן של 36.7 קג"מ הזמין כבר ב1500 סל"ד נמוכים מאוד. הבעיה ש(כמעט) כמו כל מנוע טורבו דיזל, לפני שהמנוע מגיע לסל"ד היעיל אין עם מי לדבר, וכשהוא מגיע- הוא מגיע בבת אחת ובעוצמה רבה, מה שיכול לגרום לזנב לברוח אם במקרה בצומת פניתם ימינה או שמאלה והכביש מעט לח…

סאנגיונג ממשיכה לצייד את הרקסטון בתיבה הישנה בעלת חמשת ההילוכים.מהלך תמוה במקצת, כיוון שלסאנגיונג תיבת שישה הילוכים מודרנית המותקנת באקטיון ספורט המצוייד באותו המנוע, והשילוב הזה עובד מצויין.

לזכות סאנגיונג יאמר שגם התיבה הישנה עובדת מצויין, עם יחסי העברה מחולקים היטב ומותאמים מאוד למנוע. ישנה אפשרות להעביר הילוכים ידנית מההגה או מידית ההילוכים, אולם בשני המקרים התפעול לא נוח ולא אינטואטיבי, ובזכות הפעולה הטובה של התיבה- זו גם די מיותר.
צריכת הדלק עומדת על 10 ק"מ לליטר, ובהתחשב במשקל (2060 ק"ג- לפני נוסעים), בביצועים הנאים ובמסלול המבחן התובעני- זו תוצאה פשוט מצויינת.

נוחות הנסיעה טובה למדי, אבל מעבר על שיבושים יקשה עליכם לפספס את העובדה שהרקסטון מצוייד בסרן אחורי חי ובשלדת סולם, כיוון שהם ירעידו את כל הרכב במין וויברציה המיוחדת רק לבני מינו.

ההתנהגות גם היא מזכירה רכבי עבר, עם זוויות גלגול מורגשות ורכינה של המרכב בבלימה. ההגה רך מאוד, מעורפל מאוד וא-ר-ו-ך מאוד (4 סיבובים מנעילה לנעילה), והשילוב שלו עם זוויות הגלגול יוציא מהר מאוד מראשכם כל מחשבה על נהיגה דינאמית כזו או אחרת.
דוושת הבלמים הציגה פעולה קהה וקשה (כנראה כתוצאה מחיים קשים של רכב המבחן), אולם בסופו של דבר הבלמים עשו את המוטל עליהם בלי להתלונן. לסיכום פרק ההתנהגות נאמר שבהתחשב בנתוני הפתיחה הרקסטון עושה את המוטל עליו, ואם לא תנסו לנהוג אותו כמו פורשה- הוא ישרת את נהגו בצורה יפה, בלי להפחיד אותו (ואותה) יתר על המידה.

איך הוא בשטח?

המעלה הגדולה ביותר של הרקסטון מתגלה שהכביש נגמר. אחרת למה לכם לקנות רכב עם הילוך כוח, שלדת סולם וסרן אחורי חי?

כמו שבוודאי ראיתם בסרטון, ירדנו לשטח כדי לבקר את אסף בן אהרון ואורן חסון עושים שמיניות באוויר עם אופנועי המוטוקרוס, ובדרך גם לבחון איך הסאנגיונג הגדול מתמודד מול האופנועים האתלטים. ברור שזה לא היה כוחות, אבל זה כן היה כיף…

בשטח גילינו שהרקסטון מציג זוויות מרכב טובות ומרווח גחון מכובד של 21.6 ס"מ מתחת לדיפרנציאל האחורי, ועם המיגון האופציונאלי ובקרת ירידה במורד (העובדת בצורה יפה) הוא יכול לתקל מעלות מסולעים ומורדות מפחידים ללא נזק לכיסו של הנהג- או לאגו שלו. מהלך המתלים טוב גם הוא, ומי שיתקין לרקסטון נעילת דיפרנציאל יקבל מכונת עבירות שכבר חשבנו שנעלמה מהעולם. .


הזווית הנשית/ רחל ריכטר

ההצעה לנסיעה קצרה ברקסטון הייתה בשבילי הזדמנות מצויינת לברוח מערימות הכביסה אדירות המימדים שחיכו לי בבית באותו היום, לכן לא מפתיע שקפצתי על המציאה- למרות שמשאיות אדירות מימדים (ועוד שחורות!) הן לא בדיוק כוס התה שלי. החשש שלי היה שהרקסטון יבחן אותי, במקום שאני אבחן אותו…

אז מה היתה ההתרשמות שלי? תמשיכו לקרוא ותדעו:

מדובר ברכב בעל נוכחות שבעליו אף פעם לא יגרד בפדחתו ויתהה היכן הוא החנה, בהנחה שהוא הצליח להחנות כמובן. נסיעת מבחן קצרה הוכיחה שלא כדאי להשאיר אותו בחניה- מדובר ברכב מרווח, חזק, נוח ונעים לנהיגה- על אף גודלו המרתיע משהו.
בקורלציה הפוכה למשקל האוטו, הקרוב לשתי טון, בחרו בסאנגיונג לצרף הגה קל משקל, לטעמי צירוף תמוה המקביל לשידוך זוכה היאבקות הסומו האחרונה עם דוגמנית קלילה אחרי עיבוד פוטושופ. מערכות ההיגוי והבלימה דורשות תקופת הסתגלות קצרה, עקב תגובה מושהית שהצריכה תכנון מוקדם של הפניות והעצירות, אך אין ספק שהתגובה המאוחרת משתלבת היטב עם מיתוג הגבר-גבר שמתלווה לרקסטון.
נקודת ציון אחרונה, היא הנעת הטורבו. כחלק מתהליך החניכה שלי, התאפשר לי להתנסות בתכונה המלבבת הזו. מדובר במצב בו האוטו מאפשר ללב הנהג לבצע התעמלות בשני שלבים מרכזיים: שלב ראשון בו לוחצים על הגז והאוטו לא מגיב, מה שגורם ללב לצנוח מטה ולכניסה לסרטים היסטריים נוסח למה לעזאזל נתקע לי האוטו. בשלב השני, שתי שניות אחרי זה, בו האוטו מחליט להתחפש למטוס סילון קטן, והלב שלי עף לגרון בעוד שובל אגזוז מעשן משאיר מרחוק את המכוניות שהיו מאחורי, לא מודעות לדרמה שהתחוללה לפניהם.

*הרבה תודות לשי, בחור בעל אומץ לב ותעוזה, שהיה מוכן (שוב) לתת לי לנהוג (כשהוא באוטו). את העובדה שהוא לא אמר מילה על הנהיגה שלי, אני אייחס לנחמדותו הרבה (וכמובן, לא לזה שהוא היה בהלם עמוק…)

בשעות היום הכותבת הינה אשת קריירה ואמא במשרה מלאה, ובשעות הלילה משמשת כבוחנת רכבים ממולחת עם לשון מושחזת.

 

נתונים:
מנוע: 4 צילנדרים, טורבו-דיזל הזרקה ישירה מסילה משותפת, 1998 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 155 כ"ס /3400-4000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 36.7/ 1500-2800
תיבת הילוכים: אוטו' 5 הילוכים, הילוך כוח
האצה 0-100: 13.5 שניות
מהירות מירבית: 175
הנעה: אחורית, כפולה לא קבועה
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 184/190/475
בסיס גלגלים (ס"מ): 283
מרווח גחון: 21.6
זווית גישה (מעלות): 28
זווית נטישה (מעלות): 22.5
משקל (ק"ג): 2060
מיכל דלק (ליטר): 78
נפח תא מטען (ליטר): 1524 מושבים מקופלים
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 12.8 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 10 קמ"ל
מחיר: 225,000 ש"ח

 

צריכת הדלק עומדת על 10 ק"מ לליטר, ובהתחשב במשקל (2060 ק"ג- לפני נוסעים), בביצועים הנאים ובמסלול המבחן התובעני- זו תוצאה פשוט מצויינת.
                                                                                                              
בקורלציה הפוכה למשקל האוטו, הקרוב לשתי טון, בחרו בסאנגיונג לצרף הגה קל משקל, לטעמי צירוף תמוה המקביל לשידוך זוכה היאבקות הסומו האחרונה עם דוגמנית קלילה אחרי עיבוד פוטושופ. מערכות ההיגוי והבלימה דורשות תקופת הסתגלות קצרה, עקב תגובה מושהית שהצריכה תכנון מוקדם של הפניות והעצירות, אך אין ספק שהתגובה המאוחרת משתלבת היטב עם מיתוג הגבר-גבר שמתלווה לרקסטון.
                               

15 תגובות ל זן נדיר- סאנגיונג רקסטון (מבחן דרכים בוידאו)

  1. מה אתה עוזב ככה את האוטו?!
    מקווה שהיה שם מישהו ואף אחד לא נפגע.

  2. למעשה הרקסטון יכול להתחרות הלנדקורסר וכן במיציבושי.
    אז זה אומר שלמעשה הוא יכול להתחרות גם במרצדס כי הלנדקרוסר טוב ממנו.
    כתבה קלה ונוחה לאוזן.
    ח.ח גם לכם לא רק לאוטו.

  3. כי בלנקרוסר הכיסאות האחוריים ממש לא נוחים לנוסעים.
    הכתבה טובה. תודה.

  4. אחלה כתבה גיא,היה כיף לקרוא ולשמוע..גיפ נחמד מאוד עם נתונים טובים..תודה 🙂

  5. היה כיף לקרוא ולשמוע..גיפ נחמד מאוד עם נתונים טובים..תודה 🙂

  6. 225 אלף שקל לרכב מכוער,חלש,עם נתונים גרועים? מה זה זה?

  7. בחייאת אליקופטר.
    משהיית קטן היו מרימים אותך?
    למה קוראים לך ככה?
    כל הזמן אתה מתלונן כאן. לכל דבר יש לך הערות.
    מה ייהיה איתך. תחזור לאליקופטר שלך לך תבקש מאימא שתרים אותך ותעשה לך ג'רפס.
    אולי תיתן פעם אחת מילה טובה על משהו.
    הגיפ הוא אחלה לטעמי גם נראה יותר מסביר.
    והמחיר שלו כמעט חצי לנדקרוזר. זה מה קרה יש לו קצת פחות כח?
    אז מה קרב יש לו שם של סאניאנג.
    אז מה קרה כאן. רק טוב שיפסיקו לקנות לנדקורזר כי המוצצים האלו קרעו לנו את הכיס עם המחיר.
    אני יודע ממש מבפנים שהם העלו את המחיר כמעט ב30 אחוז כי כאן יש פריירים שמשלמים. והם אמרו שימכרו פחות אבל גם ירוויחו יותר.
    אז בוא נעשה עלהם חרם ולא נקנה שום טויוטיא מהם . מוכן אפילו לקנות מאלבר שעושים עכשיו יבוא אישי.
    יאללה אליקופטר תתחיל להמריא.

  8. חסר תמונות של מושבים אחוריים, זהוא רכב 7 מקומות, האם המושב האמצאי מפוצל, לא הראתם ודיברתם על מזגן מפוצל האם לשלושת החלקים. לא דיברתם על המנוע האם הוא נשאר מרצדס האם הגיר? כמו בדגמים הישנים, עלויות טיפולים עלויות חלקים. בכללי בוחן שאין לו משפחה לא יבין מה זה לבחון רכב 7 מקומות. חבל. צילום ועריכה מדהימים מעל כל האתרים! נהנתי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל