fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
אודי דגן מתחת לתפריט
דוקאטי באנר חדש
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קוב 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אלבר טריומף קוביה עליון
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
שרקו

מים שקטים חודרים עמוק- אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

מים שקטים חודרים עמוק- אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

סחריה גיא

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה
האינסיגניה היא אמנם "המכונית הטובה ביותר" שאופל אי פעם ייצרו, אבל היא לא תחרות אמיתית למכוניות היוקרה הגרמניות- וגם לא אמורה להיות. עם זאת, כשמסתכלים על מה שהיא מציעה מול מכוניות מנהלים באותה רמת מחיר, מגלים שיש לה יתרונות רבים מול האסיאתיות ששולטות ביד רמה. התחרות הקשה יותר מגיעה בדמות הסופרב של סקודה שהתבססה היטב בשוק הישראלי. אז מה מייחד את האינסיגניה לעומת התחרות הקשה? האינסגניה ברמתה הבסיסית מספקת את מרבית הצרכים בשוק אליו היא פונה. זאת בנוסף לאופי הגרמני, ההיגיון הבריא של אופל בחלל הפנים ותוספות אופציונליות רבות שהופכות אותה לעסקה משתלמת.

וקצת יותר בהרחבה
האינסיגניה הוצגה כרכב קונספט בשנת 2003 בתערוכת פרנקפורט. לאחר שהבינו כי הקונספט רחוק מדי מהמציאות, הציגה אופל, שבבעלות GM, בשנת 2008 את הדור הראשון לרכב המנהלים החדש שלה שהיה אמנם שונה מהקונספט, אך נטען על ידה מאז ועד היום שהוא "הרכב הטוב ביותר שיוצר על ידינו אי פעם".

הדור הראשון, שהחליף את ה"וקטרה" הציג עיצוב נאה, מנועים משודרגים, מקום פנימי גדול יותר ושלל אביזרי בטיחות חדשניים, וזכה לביקורות טובות, במיוחד בבריטניה תחת המותג "ווקסהול". הדור הראשון נמכר בשנים 2008-2013 עם ארבעה מנועי בנזין ומנוע דיזל 2.0 ליטר בעל תפוקות שונות. הדור השני שהגיע בשנה שעברה הוא יותר מתיחת פנים מאשר דור חדש לחלוטין, וככזה הוא הציג רענון עיצובי ומנועים חדשים וחסכוניים יותר.

בעבר שוק מכוניות המנהלים היה מבודל מאחרים, והציע שלל מאפיינים שגרמו לחובבי הג'אקטים להצטרף אליו. כיום רבים מעדיפים להגיע למשרד בג'יפונים, משפחתיות מאובזרות ואף מכוניות סאלון שנמצאות ברמות מחיר דומות. מול האינסיגניה ישנה תחרות רבה בדמות (קחו אוויר) מאזדה 6 החדשה והנאה, סובארו B4, רנו לטיטיוד, פיג'ו 508 וסיטרואן C5, שברולט מאליבו, יונדאי i40 וקיה אופטימה, פולקסווגן פאסאט ומי שנחשבת למכונית סאלון אך עדיין קורצת ללא מעט אנשים – סקודה סופרב. האינסיגניה החדשה ברמתה הבסיסית עולה 171,990 ש"ח שהם 6000 ש"ח פחות מהסופרב הבסיסית, ועד לרמת מחיר של 201,990 אלף שקלים ברמת גימור OPC Line (ללא המנוע המשודרג). שאר הדגמים נעים במחירים דומים כשהזולה שבהן היא הסובארו B4 שעולה 163,000 ש"ח אך מציעה פחות. בואו ונבדוק את מתמודדת האינסיגניה מול המתחרות.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
התחושה הכללית שמתקבלת ממבט על האינסיגניה היא שבאופל החליטו ללכת על בטוח ולא חיפשו הרפתקאות מיוחדות. בעוד הדור הקודם נבדל חיצונית משאר דגמי החברה, הדגם הנוכחי, שעבר מתיחת פנים בשנה שעברה, צמצם את הפערים עם האסטרה ברלינה הקטנה יותר. העיצוב החיצוני זהיר מאוד במה שהוא משדר, ומתמרן בין יוקרה קלאסית וקווים אלגנטיים לבין שמץ אגרסיביות. פסי ניקל, גריל נוצץ וגלגלים גדולים מספקים את ה"בלינג בלינג" למי שחשוב לו להתבלט, לצד קווי אורך אלגנטיים שכמעט ולא מורגשים בצבע הלבן. צורת חמש הדלתות נאה יותר לטעמי, זאת בנוסף לפרקטיקה שמוצעת בעת פתיחת תא המטען. כשהמגמה העולמית היא "להשתולל" עם נורות לד חזקות ולשלב אלמנטים רבים מרכבי קונספט עתידניים, אפשר היה לצפות מאופל ללכת טיפה יותר על הצד הפרוע. מלבד תצורת 4 ו-5 דלתות, ישנו גם דגם ה-Sports Tourer ("סטיישן") שמציע 540 ליטר נפח לפני קיפול המושבים, ונפח של 1,530 ליטרים כשהם מקופלים.

עם כל הכבוד לעיצוב החיצוני, מה שקובע כאן הוא תא הנוסעים והוא אכן מספק את הסחורה. באופן אישי אוכל לומר שאני מחבב את ההיגיון של מי שאחראי על עיצוב תא הנוסעים באופל. המתגים והמסכים ממוקמים באופן אינטואיטיבי שלא דורש חשיבה מיותרת. רמת הגימור וטיב החומרים משדרים יוקרה, אמנם לא ברמה של מרצדס וב.מ.וו, אבל עדיין באופן שלא יבייש שום מכונית מנהלים. האבזור הסטנדרטי שופע מכל טוב וכולל, בין היתר, מסך 8 אינץ' עם שלל חיבורים לגאדג'טים ומידע רב אודות מכלולי הרכב. חלל הפנים כולו מוקף בתאורת לד אדומה ונעימה שמאפשרת ראות במיקומים אסטרטגיים. ברמת האבזור "קוסמו" אותה בדקנו, למסך נלווה טאצ' פד שנמצא ליד ידית ההילוכים ומאפשר שליטה נוחה במסך מבלי להרים את היד. אבזור נוסף כולל בקרת אקלים מפוצלת, פסי קישוט, חישוקי 18", גג שמש ואופציה למושבי עור מחוממים. ברמה הגבוהה ביותר "Sport-OPC Line" החישוקים תופחים באינץ' ל-19", תיבת ההילוכים נשלטת באמצעות מנופים בהגה, השלדה מונמכת, נוסף ספוילר אחורי ודוושות אלומיניום מחוררות.

מנוע, ביצועים, התנהגות
היצע המנועים בישראל כולל מנוע בנזין 1.6 מוגדש טורבו, מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר ומנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר שמפיק 250 כ"ס אימתניים ומגיע בדגם הספורטיבי OPC Line.

באופן מוזר, החליטו באופל לזנוח את המנוע שהגיע בדגם הקודם של האינסיגניה, והציע 50 כ"ס יותר ומומנט גבוה ב-9 קג"מ. ההחלטה, כצפוי, נובעת מהמגמה הירוקה והרצון לחיסכון בדלק, אך סביר שקהל היעד של האינסיגניה היה מעדיף יותר כוח מאשר צריכת דלק.

המנוע בדגם אותו קיבלנו לבדיקה, חדש לחלוטין וניתן לראותו גם בדגמים אחרים של החברה. המנוע בנפח 1.6 ליטר, מוגדש טורבו שמפיק 170 כ"ס ומומנט נאה של 26.5 קג"מ. כל זה משודך לתיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים. אם נתעלם מהירידה בכוח לעומת הדור היוצר ונסתכל באופן אובייקטיבי על זה שבאינסיגניה החדשה, נוכל לומר שמדובר במנוע משובח. התחושה בנסיעה היא שהאינסיגניה תספק מספיק כוח בכל מקום ובכל תנאי דרך. למרות שמדובר ברכב ששוקל 1600 ק"ג, התאוצה מ-0 ל-100 יורדת מ-10 שניות ותאוצות הביניים נעשות במהירות הבזק (גם בזכות פונקציית הover boost, המספקת עוד 2 קג"מ בשעת הצורך), עד למהירות מירבית של 210 קמ"ש. ההגה מגיב היטב ובחדות, אך הדגש הוא על נוחות ולא ספורטיביות, מה שמתבטא בתת היגוי בפניות חדות ובעבודה מאומצת של בקרות המשיכה והיציבות.

צריכת הדלק המוצהרת של היצרן עומדת על 6.6 ליטרים ל-100 ק"מ, שהם ליטר ל-15.1 ק"מ. התוצאות בשטח היו רחוקות מאוד מכך ועמדו על כליטר ל-9.5 ק"מ בנסיעה משולבת אך לא סלחנית. כרגיל במנועי טורבו, בנהיגה רגועה הפערים הללו עלולים להצטמצם משמעותית.

כיאה לרכב שמיועד לשאת אוכלוסיה מעט יותר מפונקת, ספיגת הזעזועים מצוינת. המתלים אמנם מרגישים קשיחים בדקות הראשונות, אך מעבר בכבישים משובשים ועל פסי האטה מראה את יכולת הספיגה המצוינת של האינסיגניה. מי שמנהל שיחות עסקיות חשובות בדרכו למשרד ייהנה משקט בחלל הרכב גם במהירות שיוט שנעשית בסל"ד נמוך מאוד.

 

אופל אינסיגניה נתונים 
מנוע: 1598 סמ"ק, 4 צילנדרים, טורבו
הספק (כ"ס/סל"ד): 170/ 4250-6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 26.5/ 1650-3200 (28.6 קג"מ עם over boost )
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
האצה 0-100: 9.9
מהירות מירבית: 210
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 484
בסיס גלגלים (ס"מ): 273
משקל (ק"ג): 1613
מיכל דלק (ליטר): 70
נפח תא מטען (ליטר): 530
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 15.15 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 9.5 קמ"ל
מחיר: 189.990 ש"ח לדגם הנבחן

11 תגובות ל מים שקטים חודרים עמוק- אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

  1. אופל עושה מכוניות טובות צריך לראות אותם יותר. מאוד אוהב את הכתבה והסרט כול הכבוד לכם

  2. כתבה טובה , גם הסרט !
    בסיכום – מכונית די מרשימה , איבזור עיצוב וביצועים יחסיים.
    יפה !

  3. יושבת טוב על הכביש"
    נו מה, אתם רציניים?
    היום בפולו שעולה 105 אלף שקל, האלקטרוניקה מתקנת כל תת היגוי ומצליחה להשאיר את האוטו על הקו שלו בלי ניענועים כמו שרואים בסרטון שלכם.
    בקיצור, לביצועים זה לא רכב ששווה את המחיר שלו.

  4. נראה לך שהם שם מפגרים או משהו? מה שכתוב בכתבה או בסרטון מבוצע בלי האלקטרוניקה מחוברת אחרת מה הטעם בכלל

  5. אוטו מדהים ! מאד מרוצה , נהנה מכל רגע ,
    ואני מצהיר כי אין לי כל קשר ליבואן ואו לחברת אופל .

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל