מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
נשמה טובה, קיה סול במבחן דרכים בוידאו
שי שיוביץ
צילום: אריק רוזנבלום
הרוחות החדשות שהתחילו לנשב בקיה של אמצע שנות ה-2000 התבטאו ביתר שאת בשנת 2006, אז הוצגה הסול לראשונה כרכב קונספט. ב- 2008 התחיל יצור הדגם הסדרתי, מלווה בהצהרות על כיוון חדש ורענן בקיה, וכמו שכבר כולם יודעים- קיה קיימה את הבטחתה.
למרות שמדובר ברכב חדש לחלוטין, לא תפספסו את העובדה שמדובר בקיה- ומדובר בסול. הקווים החיצוניים הרמונים ו"קשוחים" יותר מבעבר, וכל זאת מבלי לאבד את הלוק שכל כך מזוהה עם הסול. למרות שנרשם גידול מה במידות החיצוניות, הן עדיין צנועות למדי (הסול קצרה אפילו מהסיד 5 דלתות!), אבל העיצוב מצליח להצניע עובדה זו בהצלחה.
ההפתעה הגדולה נשמרת לזכות תא הנוסעים, ומתחלקת ל-2: החלק הראשון מגיע כאשר נכנסים לרכב ומגלים את המקום הרב שיש בתוכו. בזכות גובה הרכב ותכנון נכון, 4 מבוגרים ייהנו ממרווח אדיר- כן, גם במושב האחורי- וזאת למרות בסיס גלגלים צנוע למדי של 257 ס"מ. במידה ונוסע חמישי יצטרף לנסיעה הוא ייהנה מרצפה שטוחה לגמרי וספסל נוח יחסית. בכל מקרה המרווח לשלושה מאחור עדיף עשרות מונים על כל משפחתית רגילה- ואפילו על מכונית מנהלים.
מעניין שבסעיף האבזור נרשמה ירידה לעומת הדור הקודם, אולם הוא עדיין מספק מעל ומעבר.
ישנן שתי רמות גימור, כאשר האבזור נדיב גם בגרסה הבסיסית (LX). כבר בה תקבלו מערכת שמע עם מסך מגע (מעט קטן) והארד דיסק (!) פנימי, מצלמת רוורס מקורית, בלוטות' וכל החיבורים הרגילים. בנוסף תמצאו אפשרות לכוון את רמת התגבור של ההגה, חיישני לחץ אוויר, אפשרות לשני צבעים חיצונים ועוד. בדגם ה- EX תקבלו גג זכוכית פנורמי, פסי גגון, שמשות כהות וחישוקי 18" לעומת 16". לא משנה באיזו גרסה תבחרו, בכל מקרה התמורה למחיר מכובדת ביותר ועדיפה על המתחרים.
מנוע, ביצועים, התנהגות:
המנוע הגיע הישר מהדור הקודם, אבל בניגוד לצו האופנה דווקא איבד קצת ממספר הסוסים- 8 בסה"כ- ומציע עכשיו 132 כ"ס (ב- 6300 סיבובים גבוהים למדי) לעומת 140 בעבר (באותו סל"ד). גם המומנט ירד בקג"מ שלם, וכעת עומד על 16.4 קג"מ ב4850 סל"ד גבוהים גם כן. מהלך תמוה בקצת, וההנחה שלי היא שמדובר בשיקולי חסכון בדלק ו/או זיהום אוויר.
גם התיבה ממשיכה מהדגם הקודם, מה שאומר שעדיין מדובר על תיבה אוטומטית רגילה עם שישה הילוכים. ב"תיבה רגילה" הכוונה ללא רובוטית או רציפה. התיבות של קיה מצוינות- והתיבה הזו אינה יוצאת מהכלל. פעולתה נהדרת עם העברות חלקות (גם אם לא הכי מהירות) ויחסי העברה המותאמים היטב למנוע.
למרות הירידה בהספק, 132 סוסים הם עדיין מנה נאה להתכבד בה. עם זאת, הסול אינה חורכת צמיגים וביצועיה ממוצעים למדי. זה לא שהיא עגלה חלילה וחס- ובהחלט יש לה כוח כשצריך, אולם צריך להעביד קשה את המנוע כדי לקבל אותו, וקשה לי להאמין שנהג ממוצע יקח את מחט הסל"ד לגבהים המתחילים במספר 6…
צריכת הדלק לא הדהימה במיוחד, ורשמה תוצאה של 11.3 קמ"ל. חלק מהתוצאה יכול להיות מוסבר ע"י בתוליות הרכב והמנוע, כיוון שידוע לנו שהמנוע הזה יכול להוציא תוצאות טובות יותר.
כמו שכבר הזכרתי למעלה, להגה יש שלושה מצבי תגבור הניתנים לבחירה ע"י הנהג. אפשר לסכם אותם כך: קל בצורה מגוחכת (קומפורט), קליל מאוד (נורמל), וסביר (ספורט). מיותר לציין שמצב ספורט נבחר בתחילת הנסיעה ולא שונה מאז…
שהוא יפני ויותר באגז ממה שזה נראה מפה?
לפני שנדבר על הרכב, ניתן כבוד ל…. פרדי מרקורי וקווין, שניהם ז"ל, אנחנו מתגעגעים!!!!
נראה רכב חמוד מאוד, שונה ובולט בחיצוניותו ואת זה אני אוהב, נראה פרקטי מאוד, לא ממש התחברתי לצעצוע של ההגה ושלל כפתוריו. יופי של וידיאו. ככה אתם מטרידים אנשים בחוף הים? ואריק… אם אתם צריכים קריין מחליף, אני פה. 🙂
נ"ב – בסרטון ניתן לשלב קישור אמיתי לפייסבוק ולא רק כתובית. אולי בסרטון הבא…
נהנתי. במיוחד מהכתבה המוסרטת.
קצר ולעיניין.
אבל למרות הכל נותן הרגשה של רכב צעיר מה.
כל הכבוד על הכתבה.
חייב לציין שהיו לי באמת אפס תקלות י מתאר לעצמי שהרכב הזה בטח שהרבה יותר איכותי ממה שהיה לי פעם. ובל בעיות. מעט צריכת דלק גבוהה אבל היה אחלה אוטו.
עוקב אחיריכם וניהנה .
גם בוידאו פה העיצוב היפה של הרכב הזה נראה היטב ובלי קשר לזה שהתחושה כשאתה נוהג עליו היא כמו לנסוע בג'יפ פנאי.
פשוט פדיחות להוציא כתבה על רכב כזה.
כנראה אני מפגר לגמרי, כי אני לא מבין מה ה"פדיחות" בכתבה כאן. טוב, מה לעשות, יש לי רק תואר שני. במטותא ממך אנא תסביר לי ופקח את עיניי הסומות, אחרת אני עוד עלול לחשוב שאתה פשוט מקנא קשות או… מפגר בעצמך.
האמת שאתה צודק.
אחרי שראיתי אותך נוהג בפרארי החדש שלך ברחובות רמת השרון ועושה חרקות גם במסלול אני חייב להגיד שבאמת כתבות כאלו הן ממש לא לרוחך.
אבל אני שלצערי נוסע עם פיאט 600 (לא 500) שנת 65 מאוד שמחתי לראות כתבה כזו שנותנת לי קצת סבבה בעיניים. אז בחייאת רבאק. תן להם לעשות את העבודה שלהם, אתה תמשיך לנהוד בפרארי ואנחנו ליהנות מהכתבות.
בהצלחה.
אמנם יש לך תואר שני, אבל כותבים עיני הסומאות, לא סומות.
וואלה באמת תודה. נשמה.