fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
קוב 140 על 70
תמוז
אלבר טריומף קוביה עליון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
שרקו
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מחסני חשמל/ מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים

מחסני חשמל/ מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

בשורה התחתונה: בתום המבחן לאחד מהרכבים היותר מעניינים ומרתקים שעברו תחת ידינו לאחרונה, מה שנשאר לנו לומר הוא שיש אמת מאחורי הצהרות הקופירייטרים- עם תיקון קל: האאוטלנדר PHEV אינו העתיד, אלא ההווה. עם תמורה מצוינת למחיר, התנהגות טובה וצריכת דלק אפסית ב-40 הקילומטרים הראשונים- כל שאר הרכבים מונעי הבנזין והדיזל שייכים מעכשיו לעבר.

 

וקצת יותר בהרחבה

באמצע 2014 מיצובישי הביאה לארץ את האאוטלנדר PHEV, גרסה היברידית עם טכנולוגיית פלאג-אין (הטענת סוללות הרכב משקע חשמל), תוספת חדשה ומסקרנת לאאוטלנדר המוצלח והפופולארי. להבדיל משאר הרכבים המתהדרים בטכנולוגיה היברידית, האאוטלנדר PHEV מתגאה (ובצדק) ביכולתו לנסוע על חשמל בלבד למרחק של עד 50 ק"מ ובמהירות של עד 120 קמ"ש, וזאת בעזרת סוללות חזקות במיוחד המותקנות ברצפת הרכב. הויתור היחידי שהאאוטלנדר PHEV נאלץ לבצע לעומת אחיו הקונבנציונאליים הוא על שני המושבים האחוריים ביותר, ומסתפק ב- 5 מושבים בלבד לעומת 7 בדגמים הרגילים. גם המחיר מפתיע לטובה, ועם 224,900 ₪ המחיר זהה לזה של לדגם הדיזל המפואר.



עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

חוץ מהמדבקות הזועקות "welcome, future"  מאחור וציור המדגים את אופי פעולת המערכת ההיברידית על הצד, אין כמעט הבדלים חיצוניים בין אאוטלנדר רגיל ל- PHEV. ההבדל היחיד שתמצאו הוא מכסה "דלק" נוסף המכיל את שקעי הטעינה. חוץ מזה- מדובר באותו רכב מוכר וסולידי יחסית, עם עיצוב מוכר ומעט אנמי. חישוקי ה-18" נאים מאוד ומוסיפים אפיל למראה הרדום מעט של האאוטלנדר. גם מבפנים אין כמעט שינויים; ידית ההילוכים שונה מעט, וזהו בערך. התא נעים למדי, אולם איכות החומרים היתה יכולה להיות טובה יותר בחלק מהמקומות. האבזור התקני שופע מאוד, וכולל מפתח אלחוטי, פנסי קסנון, בקרת שיוט אקטיבית (היודעת לשמור על מרחק קבוע מהרכב מלפנים ואף לבלום לחלוטין במידת הצורך), התראה על סטייה מנתיב, דלת תא מטען חשמלית, ג'אנטים 18", מושבי עור ומושב נהג חשמלי, ועוד ועוד. התמורה למחיר בהחלט מספקת. המושבים עצמם נוחים וגדולים, והמרווח במושב האחורי יספק גם מאותגרי משקל וגובה, בזכות רצפה שטוחה לחלוטין (נדיר למדי, בעיקר ברכבי הנעה כפולה) ולמרות בסיס ומשענת מושב מעט קצרים. עקב המנוע החשמלי המותקן בין הגלגלים האחוריים, תא המטען איבד כ-20 ליטר מנפחו בהשוואה לאאוטלנדר רגיל (451 ליטר לעומת 477), אולם צימוק הנפח הזה אינו מורגש כמעט בשימוש יום-יומי.

מנוע, ביצועים, התנהגות

כאן בעצם מתחיל הפרק המעניין: איך כל העסק עובד?
לאאוטלנדר PHEV יש שלושה מנועים: מנוע בנזין (121 כ"ס ו- 19.4 קג"מ) המשמש כגנרטור (בעיקר) ולהנעה (לפעמים) של הגלגלים הקדמיים, מנוע חשמלי המותקן לצידו (82 כ"ס ו- 14 קג"מ כבר מ- 0 סל"ד!) המניע את הגלגלים הקדמיים, ומנוע חשמלי שני המותקן מאחור (82 כ"ס ו- 19.9 קג"מ) האחראי כמובן להנעת הזוג האחורי. כך שהאאוטלנדר PHEV מצוייד בהנעה כפולה- אך ללא חיבור מכני בין שני הצירים.
ישנם שלושה מצבי הנעה: חשמלי בלבד, היברידי טורי והיברידי מקבילי.
חשמלי בלבד– כשמו כן הוא. מנוע הבנזין דומם, ורק מנועי החשמל מזיזים את האאוטלנדר PHEV, וזאת עד לטווח של 50 ק"מ (ללא מזגן, אורות וכו') ועד מהירות של 120 קמ"ש.
היברידי טורי– מנוע הבנזין תורם כוח למנועים החשמליים, אולם אינו מניע ישירות את הגלגלים.
היברידי מקבילי– מנוע הבנזין מחליף את המנוע החשמלי הקדמי כאשר המהירות גבוהה מ-120 קמ"ש, או כאשר הסוללה ריקה והמהירות גבוהה מ-65 קמ"ש.

אז איך כל הממבו-ג'מבו הזה נוסע? פשוט מצוין. פעולת המערכות שקופה לחלוטין ואינה תלויה כלל בנהג. המחשב עושה את כל העבודה. התאוצה חלקה וחזקה למדי, ואף מפתיעה לטובה את מי שמכיר מערכות היברידיות אחרות (טויוטה, הונדה) המתניידות בזחלנות מסוימת. כיוון שמנועי החשמל מספקים את כל המומנט מסל"ד אפס, הבעיטה בגב מורגשת ומיידית, ואין שום השהייה או שיהוק במסירת הכוח (מושלם לנהיגה עירונית, בה לעיתים יש צורך בהאצה מיידית ומהירה). במידה ומנוע הבנזין נכנס לפעולה, הוא עושה זאת בשקט יחסי ובחלקות מוחלטת, כך שקשה לעיתים לדעת אם הוא פועל או לא. המנופים המותקנים מאחורי ההגה מיועדים לקביעה של רמת בלימת המנוע, מתוך 5 דרגות אפשריות. ככל שבלימת המנוע תהיה חזקה יותר- כך טעינת הסוללות תתבצע בצורה יעילה יותר. הבלימה עצמה יעילה מאוד, וברמתה המקסימאלית הצליחה להאט בצורה מעוררת כבוד את הרכב הכבד (1810 ק"ג)- גם בירידות מירושלים.

בשימוש בחשמל בלבד אין שום בעיה להשיג טווח של כ- 40 ק"מ בתנאי נהיגה אמיתיים. במידה והסוללה נגמרת לחלוטין צריכת הדלק תנוע סביב אזור ה- 12-13 ק"מ לליטר, תלוי בצורת הנהיגה (ומנוע הבנזין יכול להטעין את הסוללה ל- 80% מהקיבולת תוך 40 דקות). לסיכום פרק ההנעה אפשר לומר שיש אמת מאחורי ההצהרות, ומיצובישי מציע כאן פתרון אמיתי וחסכוני לכל מי שגר ברדיוס של 20 ק"מ ממקום עבודתו. הרוכש המאושר עוד ישכח איך ממלאים דלק, רחמנא לצלן…
נוחות הנסיעה טובה ליושבים מקדימה- קצת פחות ליושבים מאחור. להגה יש משקל טוב- לא קל מדי ולא כבד מדי, אולם כצפוי הוא שתקן לחלוטין (לא שזה יפריע למישהו…). למרות התנדנדות מסוימת על המתלים, התנהגות הרכב (הכבד והגבוה, יש לזכור) מפתיעה מאוד לטובה, והאאוטלנדר PHEV משוויץ עם כניסה החלטית לפניות ושמירה עיקשת על הקו הנבחר, גם אם הנהג יגזים לחלוטין. לקינוח, הבלמים עושים את עבודתם נאמנה, ולא דעכו גם תחת עומס כבד.
האאוטלנדר PHEV יודע להפתיע גם בשטח, עם מרווח גחון של 19 ס"מ והנעה כפולה הניתנת לנעילה. בזכות המנועים החשמליים המספקים את כל המומנט שלהם כבר מאפס סל"ד, לא תהיה לאאוטלנדר בעיה לתקל גם שטחים ששאר ג'יפונים ורכבי פנאי רכים אחרים ידירו את גלגליהם מהם- או יצליבו את ציריהם ויתקעו בצורה מביכה ומעוררת רחמים. בהחלט בונוס בלתי צפוי מכיוון מיצובישי!
מיצובישי אאוטלנדר PHEV, נתונים טכנים:
מנועים: בנזין 4 צילנדרים, 1998 סמ"ק; חשמלי קדמי וחשמלי אחורי
הספק (כ"ס/סל"ד): בנזין- 121 כ"ס/ 4500 סל"ד
                          חשמלי קדמי- 82 כ"ס/ 14000 סל"ד
                          חשמלי אחורי- 82 כ"ס/ 10000 סל"ד
מומנט (קג"מ/סל"ד): בנזין- 19.4/ 4500 
                          חשמלי קדמי- 14/ 0 סל"ד
                          חשמלי אחורי- 19.9/ 0 סל"ד
האצה 0-100: 11 שניות
מהירות מירבית: 170 קמ"ש
הנעה: כפולה
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 465/ 180/ 168
בסיס גלגלים (ס"מ): 267
מרווח גחון: 19 ס"מ
משקל (ק"ג): 1810
מיכל דלק (ליטר): 45 
נפח תא מטען (ליטר): 451 
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן):
טעינה מלאה- 52.6 קמ"ל
ללא טעינה- 17.2 קמ"ל 
צריכת דלק מבחן:  12 קמ"ל

11 תגובות ל מחסני חשמל/ מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים

  1. קצת הפריע לי שהמנוע מונע בהרגשה של ואריאטור.
    אבל פשוט פצצה.

  2. We're towing our ZERO MOTORCYCLES… electric motorcycles around Israel with the Mitsubishi Outlander. It's simply put a great SUV. If you do a lot of driving and it can save you 10,000-20,000 NIS a year easily in fuel. JUST LIKE ZERO MOTORCYCLES… the Outlander PHEV is the FUTURE!

  3. אחד הרכבים המתקדמים בקבוצתו. באמת ובתמים. אז למה הוא נראה מבפנים כמו לנסר שנת 92? למה?? מה יש לחברות האלה (סוזוקי, סוברו ושות.) שתמיד מגיבות מאוחר כל כך? אני מניח מחסור במזומנים.. אבל עדיין

  4. לאחר מספר אלפי קילומטרים לגלגליו, האאוטלנד עושה כל שהבטיח. בהתנהלות נורמטיבית במרכז, לא זוכר מה זה לתדלק!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל