fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קוב kove מתחת לשורת menu
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
תמוז
קוב 140 על 70
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
שרקו
אודי דגן 140 על 70

בורגנית גאה, יונדאי i20

בורגנית גאה, יונדאי i20

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה
עיצוב, נוכחות ונינוחות. אלו התכונות העיקריות שמאפיינות את רכבי יונדאי, ולפי כמות המכירות של יונדאי בשנים האחרונות- הם כנראה עלו על הנוסחה הנכונה. לסיום המבחן אפשר לומר בוודאות שה-i20 החדשה רק מחדדת ומחזקת את אימוץ הערכים הללו, ולחלק גדול מהאנשים זה מתאים מאוד. אז מה אתם מחפשים בסופר מיני שלכם?

וקצת יותר בהרחבה
הויכוח אודות תפקיד הסופר המיני בשרשרת המזון של הרכבים עתיק ומתמשך: מצד אחד יש כאלה שגורסים שסופר מיני אמורה להיות ספורטיבית, זריזה, חדה ולא מתפשרת, ולעומתם ניצבת בגאון הדעה ההפוכה (והרווחת, אם תשאלו אותי) שסופר מיני צריכה להיות בדיוק כמו משפחתית רגילה; נוחה, שימושית, שקטה ומפוארת במידה. השאלה הזו התחדדה במבחן שביצענו ל- i20 החדשה, כיוון שכמו שתראו בהמשך- עם ה- i20 החדשה נראה שיונדאי מחזיקה בדעה השניה.
באחד מהפרקים המוקדמים יותר של טופ-גיר צוות הבוחנים ניסה למצוא מכונית קוריאנית שתמצא חן בעיניהם. היו שם עשרות דגמים שנפסלו זה אחר זה, כאשר המכונית האחרונה שנמצאה "נורמלית" לדעתם היתה הגטס (וגם ממנה הם לא בדיוק נפלו שדודים, אבל יחסית לתגובות שלהם לשאר הדגמים מדובר באהבה של ממש…). תוך כדי נסיעה הם הודו שהיא מזכירה להם לא מעט את הפולקסווגן פולו, וגם עולה בהתאם. אז למה בכלל לקנות אותה?…
בארץ דווקא היתה לגטס הצלחה גדולה- בעיקר בזכות חברות הליסינג- ואפשר לומר שהיא זאת שפתחה את הדלת לשינוי דעת הקהל ליונדאי החדשה והאיכותית, למרות שגם היא לא היתה הכי מושלמת שבעולם (עם תלונות על צריכת דלק מוגזמת שנפתרה לאחר מתיחת פנים). ה- i20 שהוצגה ב- 2008 זכתה להצלחה מסחררת, אולם לאחר שש שנים בשוק הגיע הזמן להחליפה, גם אם מדובר בסוס מנצח.
קבלו קוריוז קטן: אם הגטס הזכירה לחבר'ה מטופ גיר את הפולו, משעשע למדי לגלות שהבחור שאחראי על עיצוב ה- i20 החדשה עבר בעיצוב גם באודי …

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

יונדאי ביצעה קפיצת מדרגה משמעותית עם המראה חיצוני החדש של ה- i20. לעומת הדור הקודם שהיה נראה מעט קטן, אפור ושקוף, ה- i20 החדשה מתגאה במראה הרמוני, בוגר ומגובש ביותר ועם נוכחות מסיבית ורחבה על הכביש, בעיקר בזכות צבירי הפנסים החדשים מלפנים ומאחור. קו הגג ועיצוב הקורה האחורית מוסיפים עניין למראה ה- i20, והפנסים האחוריים (המזכירים מעט את אלה שבגולף) ימשכו תשומת לב רבה ביותר- בעיקר בלילה.
גם התא הנוסעים עבר מהפך, אולם לא בצורה דרסטית כמו המראה החיצוני. עיצוב הקונסולה ולוח המחוונים מאוד בוגר ורגוע, ולא תמצאו שום הפתעות או הברקות. יונדאי מיקמה את המתגים  בדיוק במקום אותו תצפו למצוא אותם, ושיפרה מאוד את איכות הפלסטיקה והחומרים, למרות שאלה עדיין אינם עומדים במקום הראשון אל מול המתחרות. הדגם האוטומטי מגיע בשתי רמות גימור, אינספייר בסיסית למדי ופרימיום מפוארת ומאובזרת. בגרסת האינספייר מוותרים על תאורת לד חיצונית, בקרת שיוט, חישוקים קלים, פנסי ערפל, חיישני חניה ועוד כמה זוטות (לצערנו בקרת אקלים וחיבור BT לא תמצאו גם בגרסה המפוארת). למרות האבזור הבסיסי, בסה"כ מאוד נעים לשהות בתא הנוסעים של ה- i20, גם לאורך זמן.
הכיסאות הקדמיים רחבים ותומכים ויתאימו גם לנדיבי המידות שבינינו- גם לאורך נסיעה ארוכה, אולם בעלי גוף רזה מצאו אותם מעט קשים ורחבים מדי. עניין של טעם.

אחד מהדברים שיונדאי מתגאה בהם ביותר הוא המרווח הפנימי שיש ב- i20 החדשה, ובהחלט יש לה במה להשוויץ, כיוון שמדובר באחד מרכבי הסופר המיני המרווחים והגדולים ביותר, עד כדי תחרות למשפחתיות הקומפקטיות הממוקמות בסגמנט שמעליה. בסיס גלגלים של 257 ס"מ נחשב משפחתי לחלוטין ותורם רבות למרוח במושב האחורי- שם גם תמצאו רצפה שטוחה לרווחת היושבים. תאי האחסון שבדלתות מכילים בנוחות רבה בקבוק של 1.5 ליטרים, אשר יכול לנוח גם בתוך תא הכפפות המקורר. גודלו של תא המטען עומד על 301 ליטרים, ויספק משפחה נורמלית בקלות. במידה ורוצים להביא הביתה את השולחן החדש שקניתם לכבוד יום העצמאות, בקיפול המושבים האחוריים תוכלו לקבל חלל הטענה גדול (1017 ליטרים) שיפתיע אפילו את הציניקנים מ- ACE שעוזרים לכם להוביל את השולחן המדובר אל האוטו…

 

מנוע, ביצועים, התנהגות

ה- i20 מגיעה עם שני מנועים מוכרים, 1.25 ל' 84 כ"ס ותיבה ידנית בלבד, ו- 1.4 100 כ"ס המוצמד לתיבה אוטומטית בעלת 4 הילוכים בלבד. יונדאי טוענת שהמנוע חדש, אבל הנתונים זהים כמעט לגמרי לאלה של הדור הקודם, כאשר ההבדל העיקרי הוא הסל"ד בו מושג נתון המומנט המירבי (13.7 קג"מ ב- 3500 סיבובים, לעומת 14 קג"מ ב-4000 בדור הקודם).

ה- i20 החדשה רושמת 1154 ק"ג על המשקל, ומה לעשות- עם 100 כוחות סוס ותיבה שנשארה עם 4 הילוכים בלבד, הביצועים, אהממ, בהתאם. ה- i20 מרגישה עייפה ולא נמרצת, ותיבת ההילוכים שלא תמיד ששה להוריד הילוכים לא עוזרת למצב העגום במקצת. דווקא תחילת התנועה מרגישה נמרצת במידה מספקת כך שיציאה מהרמזור לא תבאס יותר מדי, אולם  תחושה זו תעלם בהקדם. ההילוכים ארוכים מאוד ועוזרים לשיוט שקט וצריכת דלק נמוכה יחסית (12 קמ"ל ממוצע מבחן), אולם פוגמים במחץ.

לסיכום- יחידת הכוח די מקלקלת את הרושם המצוין שה- i20 השאירה עד עתה, אולם בעתיד תציע יונדאי מנוע 1.0 ל' מוגדש שאמור לתקן את המצב. אנחנו נחכה בסבלנות… יש לציין שרכב ההדגמה היה חדש לחלוטין, כך שיתכן שכאשר המנוע "יפתח" בעתיד המצב ישתפר.

במהירויות נמוכות ההגה של ה- i20 קל מאוד, וחלק מהבוחנים מצאו אותו אפילו קל מדי, כאשר בנוסף יש לו שטח מת גדול – למרות שלעומת ההגה האלסטי והמעצבן של הדור הקודם נרשם שיפור משמעותי ביותר (ומעניין לכמה מהרוכשים הפוטנציאלים הדברים הללו באמת משנים…). בוודאי לא יפתיע אתכם שתקיפת פיתולים זה ממש לא הקטע שלה, אולם ה- i20 הפתיעה לטובה עם אחיזת כביש גבוהה והתנהגות בטוחה וצפויה.

 

נוחות הנסיעה עומדת על הצד הקשיח והמוצק יותר, אבל עדיין סבירה. בידוד הרעשים טוב רוב הזמן, כשרעשי הכביש והמנוע עדיין מצליחים לפעמים לחדור קצת יותר מדי – בעיקר בשיוט מהיר או במאמץ. בסה"כ מדובר בנסיעה נעימה למדי שתתאים מאוד לקהל היעד של ה- i20.

 


יונדאי איי 20 / הזווית הנשית, רחל ריכטר
יונדאי השיקה את ה- 20i החדשה ובכך נוסף עוד דגם לקטגורית הסופר- מיני- משפחתית- קומפקטית ההולכת וצומחת בכבישי ארצנו האפרוריים.
היונדאי החדשה מגיעה עם אמירה עיצובית חדשנית- הקורה האנכית האחורית צבועה בשחור ומקנה לרכב מראה ייחודי, העיצוב מעניין ומסקרן והתוצאה הכללית יפה ומושכת תגובות חיוביות (וישראליות משהו) מהעוברים ושבים. הצבע החיוני של הרכב שנדגם (שילוב של אדום- כתום- חום) הוסיף לרכב נוכחות בולטת על הכביש והיווה הצעה לגוון חדש לצבע לשיער.
פנים הרכב הצליח להפתיע לטובה- המרווח הפנימי בתא הנוסעים, במושב האחורי ובתא המטען גדול ונעים והישיבה באוטו נוחה להפליא. תאורת המחוונים והמתגים נעימה וניתן לכוון את עוצמת התאורה בהתאם לנוחות האישית, למצב הרוח ולרצון לעצבן את הנושא שלידכם.

הסלוגן הפרסומי שמלווה את ה- 20i – "פרמיום זה הסטנדרט שלנו"- מותח את גבולות המונח פרימיום ומהווה הרמה להנחתה, כיוון שהאבזור ביונדאי פשוט:  אין מסך מגע, מיזוג מפוצל, בקרת שיוט ואלמנטים נוספים שקיימים היום במגוון רחב של רכבים.

לקהל הישראלי, אוהב הגודל והעיצוב, היונדאי היא בהחלט אפשרות ששווה להשקיע בה מחשבה כמתחרה רצינית בקטגוריה בה המבחר הולך וגדל.
יונדאי i20 – נתונים טכנים:
מנוע: בנזין 4 צילנדרים
הספק (כ"ס/סל"ד): 100/ 6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 13.7/ 3500
תיבת הילוכים: אוטומטית 4 הילוכים
האצה 0-100: 13.2 שניות
מהירות מירבית:  170 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 403/ 173/ 147
בסיס גלגלים (ס"מ): 257
משקל (ק"ג): 1154
מיכל דלק (ליטר): 50
נפח תא מטען (ליטר): 301
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן):  16.1 קמ"ל
צריכת דלק מבחן:  12 קמ"ל
מחיר: 104,500 ש"ח


ע
וד באותו הנושא:

9 תגובות ל בורגנית גאה, יונדאי i20

  1. מקווה בשבילם שזו תהייה טובה יותר.
    למרות שכל העם רק לקנות יונדאי.

  2. סוף סוף משהו נותן את הדעת בנושא מושב אחורי ושטחי אחסון שפו לכתבה

  3. קניתי כזה בהמשך למאמר פה, חיפשתי ארוכות אוטו שיתן למשפחה הקטנה שלנו הכל, הוא כיפי, מרווח ונראה טוב. אולי הוא טיפה חלש אבל לא חיפשתי מהתחלה ביצועים שכן יש לנו כבר CBR בחניה לתפקיד הזה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
קוב מגדל kove