מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
סקודה אוקטביה RS, המשפחתית המושלמת

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום
צילום: עמרי גוטמן
האוקטביה RS הצליחה לשבות את ליבנו בקלות, ולא מפתיע שהיא הצליחה: היא משלבת את הטוב מכל העולמות מבלי לשלם קנסות מעצבנים בתחומי השימושיות או הספורטיביות (להוציא דוחות תנועה; קחו בחשבון שקנסות מהירות כנראה שכן תצטרכו לשלם, והרבה…). גם בת הזוג תשתכנע לקבל את האוקטביה RS לחיק המשפחה בזכות הבאגז' העצום והמושב האחורי הענק שיקלוט את כסאות הבטיחות של הילדים בקלות. המחיר לא זול, 217,500 ש"ח, אך התמורה למחיר טובה בהחלט ועולה על זו של הגולף GTI.
מי שכן הפתיעה לטובה היא צריכת הדלק. לא ציפינו מרכב גדול (1445 ק"ג) חזק (220 כ"ס) ומהיר (6.9 שניות ל- 100) להיות חסכוני, אולם האוקטביה RS הציגה נתוני צריכת דלק כמעט דמיוניים של 10 קמ"ל בנסיעה משולבת. פשוט מושלמת, כבר אמרנו?
וקצת יותר בהרחבה:
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
על פניו מדובר באוקטביה, וזו לא התחלה רעה. הדור החדש של האוקטביה מתהדר בפרופורציות מעולות ומימדים מרשימים, גם אם העיצוב עצמו שבלוני למדי ואינו מהתדר בקימורים שונים ומשונים. סקודה לקחה את הבסיס והוסיפה לו חישוקי ענק (19 אינץ'!), פנסי קסנון ולדים, פגוש הקדמי חצוף, ספויילר אחורי ופתחי אגזוז כסופים, ובכך יצרה אוקטביה מושכת מבטים בצורה יוצאת דופן, בעיקר בצבע הכחול המחשמל שעטה רכב המבחן. מתי בפעם האחרונה סובבתם את הראש אחרי סקודה? במקרה של האוקטביה RS- זה יקרה כל הזמן, והרבה. מי שירצה יוכל להפוך את האוקטיבה ל"סליפר" חמקנית, בעזרת צביעה רגועה יותר וויתור על הספויילר, ולטעמי לפחות- זו נוסחה מנצחת (ע"ע v40).
בפנים יהיה קצת קשה יותר להזכר בעובדה שלא מדובר בעוד "סתם" אוקטביה 1.2. כייוון שהשינויים בוצעו במתינות ובטעם. אל התא המוכר והאיכותי הצטרפו מושבי עור ספורטיבים משולבים בתפרים אדומים (המופיעים גם על ההגה וידית ההילוכים), הדוושות קיבלו כיסויי מתכת, פה ושם תמצאו קישוטי קרבון, אך האווירה נשארה מעט קודרת- ועדיין איכותית להפליא. אנחנו אהבנו.
כבכל האוקטביות, גם ב- RS המרווח לנוסעים מהמם, בעיקר ליושבים מאחור. תא המטען פשוט עצום (590 ליטרים. אפשר לגור שם), ומצויד בנוסף ברשתות שיעגנו את חפציכם למקומם במידה ותחליטו לתקוף את כביש נס הרים…
למנוע משודכת תיבת DSG עם שישה הילוכים (ולא שבעה כמו בשאר דגמי VAG של השנים האחרונות), שאמורה להתמודד טוב יותר עם הכוח הרב. הפעולה שלה טובה, כמו כל DSG, עם החלפות הילוכים מהירות וחלקות להפליא. מצב הספורט בתיבה "מושך" יותר את ההילוכים במעלה הסל"ד ומוריד הילוכים בששון, והוא המצב הנכון לנהיגה ספורטיבית. במידה ותרצו תוכלו לשלוט על ההילוכים מהמשוטים המותקנים מאחורי ההגה, ולמרות שהאופי המעולה של התיבה אינו מצריך זאת. עדיין, זה כיף לא רגיל…
צריכת הדלק הפילה אותנו מהרגלים, עם נתון של קרוב ל-10 קמ"ל בנסיעה משולבת (עם אופי ספורטיבי ורגל כבדה ביותר…), ובשיוט בין עירוני אף ראינו תוצאות של 17 קילומטרים לכל ליטר. i kid you not.
בהתאם לתדמית הספורטיבית, סקודה הקשיחה את כיול המתלים וציידה את ה-RS במתלה אחורי רב חיבורי במקום קורת פיתול. בנוסף האוקטביה RS מצוידת במערכת XDS שבולמת את הגלגל הפנימי בפניות, מונעת בריחת כוח ועוזרת ליכולת הפניה.
ואיך זה עובד בפועל?
בסופו של דבר מדובר בWIN-WIN, כיוון שגם בת הזוג תשמח שיש בבית אוטו גדול ומרווח שהוא גם חסכני וגם חתיך- ועדיין אתה יודע בתוך לבך שאתה תוזמן לכל מועדון ספורטיבי באשר הוא. וזה לא הסוף, כי גם אם תרצה לצאת מוקדם בבוקר בסופ"ש – עדיין תוכל לעשות זאת, כיוון שיש לך רכב מנצח.
לפני הכל, האוקטביה יפהפייה- עיצוב חיצוני מרשים שהצבע הכחול רק העצים אותו, ועיצוב פנימי מדליק בשילוב של (איך לא?) אדום על לוח המחוונים, בהגה ובכיסאות בהחלט הופך את האוקטביה לאוטו שמושך מבטים.
אין ספק שהפעם סקודה התעלו על עצמם- האוקטביה מנצחת כמעט בכל תחום אפשרי ועוקפת את מתחרותיה בלי מאמץ.
מסתבר שבגיל מסוים נאלצים לעשות בחירות אחרות, כי כשיש ילדים והאישה דורשת משהו פרקטי, אין ברירה אחרת פרט לרכוש אוטו גדול, ועדיף כזה שעונה על התנאים שלא כל כך מעניינים אותי. זה בדיוק הצורך עליו עונה האוקטביה הזאת, וכל זאת בשידוך למנוע בשרני אמיתי עם מספיק כוחות סוס להגיע מסדום ערד למרכז קניות במרכז הארץ, במהירות ויעילות (עם דגש על המהירות).
איפה הדובדבן האמיתי? כיוון שזאת "בסך הכל סקודה אוקטביה", וככזאת אף אחד לא יעקם מבט וחמותך לא תכעס עליך על האוטו. ואשתך? אשתך תהיה מרוצה שהשכנים לא פותחים עיניים, כי שוב, זאת בסך הכל סקודה. רק אל תבחרו בצבע הכחול אה-לה-STI. אפור-ליסינג או לבן-מונית יעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר.
"אבל אל תשכח, שהפעם קנית אוטו למשפחה- ולא לך, אז לך תפנק את עצמך במשהו יפה גבר!"
שיגעו אותי בוא תעשה סיבוב בוא תעשה סיבוב…..
עשיתי ונפגעתי……….
אוטו אוטו !!!!
אני בטוח שזה אחלה אוטו אבל בחייאת
חלום כחול.
אך למי שלא זקוק לתא המטען הענק הענק ,הגולף gti עדיפה ,גם מבחינת ביצועים וגם מבחינה דינמית ובהחלט מספיק רחבה על מנת לשמש כרכב משפחתי. התוספת הכספית הלא גדולה ביניהם שווה את זה.
אם כל הכבוד כל משפחה צריכה באגז, זה לא דומה לגולף, יש פה אמרה, משהו שונה, בגולף יש גם סוג של יומרה וכזה. פה העם הוא השולט