מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
Cמפטי/ סיטרואן C1 במבחן דרכים

שי שיוביץ
צילום: אריק רוזנבלום
וקצת יותר בהרחבה:
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
הכניסה לתא הנוסעים גוררת מבט מעריך, ואחריו עוד אחד. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ביותר לעומת התא הפלסטיקי הספרטני המוחלף. האיכות עלתה, ומרגישים את זה בהגה, במתגים השונים ובכל מקום בו נוגעים, למרות שעדיין לא מדובר במרצדס- או אפילו בסקודה סיטיגו… את הפלסטיקים העוטפים את הקונוסולה המרכזית ופתחי האוורור אפשר לקבל בשני צבעים שונים (לבן ואדום) הנופחים חיים בתא, ומסך מגע 7 אינץ' גדול שולט ביד רמה על תפעול מערכת השמע. האבזור נאה (אך עדיין לא מגיע לרמת הפיקנטו/i10)- עם מערכת שמע מלאה (BT, USB ו- AUX), מחשב דרך, מראות חשמליות (לא עניין טריוויאלי במיני!), פנסי לד, גלגל הגה מצופה עור ועוד. המרווח מקדימה יתאים מאוד גם לגבוהים ו/או לרחבים שבנהגים. המושבים עצמם רכים ונוחים- גם לנסיעה ממושכת, אך חסרים מעט בתחום התמיכה הצידית כשרוצים לנהוג מעט בזריזות. מאחור, כמו בכל מיני, אפשר להושיב מבוגרים- אך רצוי שלא לאורך זמן ושהם לא יהיו מאוד גדולים… תא המטען חותם את פרק השימושיות עם 196 ליטרים מעט קטנים לקטגוריה (251 ביונדאי i10) עם אפשרות לקפל את המושבים האחוריים וכך לקבל משטח הטענה בנפח של 780 ליטרים.
ה- C1 נמכרת בארץ עם מנוע אחד בלבד בנפח 1.0 ליטר, שלושה צילינדרים ו- 69 כ"ס (מפיתוח של טויוטה). במידה ותרצו מנוע גדול וחזק יותר- אנא התכבדו ופנו לאולם התצוגה השכן, שם תוכלו לקבל את הפיג'ו 108 התאומה עם מנוע 1.2 ל' ו- 82 כ"ס. המנוע המותקן ב- C1 הינו גרסה מעט משופרת למנוע הקודם, עם עליה של כ"ס אחד ו- 0.2 קג"מ שמגיעים גבוה מבעבר (9.7 קג"מ ב- 4800 סיבובים לעומת 9.5 קג"מ ב- 3500 סל"ד). התנעה מגלה מנוע מנומס בהרבה מזה המוחלף, עם חוסר מבורך ברעידות או וויברציות. גם בידוד הרעשים שלו שופר בהרבה, למרות שקולו עדיין נשמע בתא הנוסעים. הפעם נסלח לו (ולסיטרואן) על זה כיוון שמדובר בצליל חביב למדי.
בתחום הנוחות והתנהגות ה- C1 מראה שהיא נזכרה מחדש איזה סמל מוטבע לה על החרטום. גם כאן, השיפור לעומת העבר לא פחות מתהומי. הדור הראשון של ה- C1 וה-107 היה קשוח ולא נוח, מקפץ על שיבושים כאילו הוא עז הרים יפנית מהאסכולה הישנה. תודה לאל, כיול המתלים הקודם נזרק לפח, והדור החדש של ה- C1 ראוי לשאת בגאון את שם סיטרואן על ישבנו. ה- C1 זורחת על שיבושי העיר, ולא מאבדת את שפיות דעתה גם מחוצה לה. ההגה החשמלי קליל עד מאוד ונעים לשימוש ולאחיזה, ובזכות קוטר הסיבוב השווה בגודלו למגש פיצה ה- C1 מתמודדת רצינית לתואר המלכה האורבנית הבלתי מעורערת. במידה ותרצו להשתעשע איתה מעט בסיבובים, תגלו שלמרות המנוע הדל וזוויות הגלגול המאיימות היא עדיין יכולה לעלות חיוך על פניכם בזכות שמירה מרשימה על יציבות כיוונית ועל הקו הנבחר.
איך באוטו כזה קטן מצליחים לשבת מאחור בנוח?
יש תמונה תסתכל. רואים.
לי היתה בזמנו מיני מיינור. אחד הרכבים הכי מרווחים מאחור!!! אבל… על חשבון תא המטען. 🙁 🙂