מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מיצובישי השיקה בישראל את הטריטון, מחליף ההאנטר

שי שיוביץ
צילום: רונן טופלברג
עם הטריטון החדש, מיצובישי מראה שהיא לא שכחה מאין הגיעה ובהחלט יודעת לאן היא הולכת. הטריטון L200 החדש מציג שיפור לעומת ההאנטר, וזאת בעזרת שלדה קשיחה יותר, מנוע חזק יותר ואבזור רב יותר, כולל אבזור בטיחות חשוב הכולל 7 כריות אוויר ובקרת יציבות. העיצוב החיצוני חדש לחלוטין, ולמרות שהוא אינו ממש "חתיך" במובן הקלאסי של המילה, הוא מצליח להעביר את מסר הקשיחות המפנקת (כן, יש דבר כזה) ולא לבייש את המסורת המראה המפוארת שהתחילה עם המגנום נ"ע. תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי, והדבר ניכר בעיקר בגרסת ה- Dakar המפוארת והמאובזרת. החומרים המרכיבים את התא נראים עמידים למדי, ולא השמיעו קול מחאה גם תחת לחץ לא מתון בעליל. המערכות השונות יהיו מוכרות לכל מי שנסע בזמן האחרון במיצובישי, פשוטות לתפעול ונאות למראה.
הטריטון מגיע במגוון גרסאות הנעה, מנוע ואבזור:
המבחר מתחיל מהנעה אחורית בלבד (2X4), תיבה ידנית ומנוע בעל 154 כ"ס במחיר של 194,900 ש"ח, כאשר הדגם עם התיבה אוטומטית יעלה 219,900 ש"ח.
בפסגת ההיצע ניצבת גרסת ה- Dakar המפוארת המציעה מנוע חזק בהרבה עם 181 כ"ס, רמת אבזור גבוהה מאוד (מערכת שמע משולבת כרטיס SIM המציעה wi-fi ליושבי הרכב, חיישני אורות וגשם, פנסי קסנון, התרעה על סטיה מנתיב ועוד) ותיבת העברה בעל דיפרנציאל מרכזי המאפשרת נסיעה בהנעה כפולה גם בכביש. גרסת ה- Dakar עולה 244,900 ש"ח.
ההתנעה מגלה מנוע מנומס להפליא. מדובר במנוע בנפח 2.4 ל' עם 181 כ"ס ו- 43.8 קג"מ המשודך לתיבה אוטומטית בעלת חמישה הילוכים. המנוע עצמו שקט למדי (יחסית לטנדר), והתיבה מעבירה הילוכים בחלקות מרשימה. רמיסת דוושת הגז מגלה שהמנוע מספק את התוצרת רק מעל 2000 סל"ד כאשר מתחת לכך אין כל כך עם מי לדבר, אך מרגע שהמנוע מגיע לשיא המומנט שלו ב-2500 סל"ד הוא מספק דחיפה משמעותית מאוד ומפתיעה לטובה. בשיוט המנוע אינו נשמע בכלל, ובידוד הרעשים הכללי טוב למדי (אף יחסית לרכב נוסעים) כאשר יש מעט רעשי רוח.
דגמנו מעט את המנוע החלש היותר המספק 154 כ"ס. למרות שהוא מציע 27 כ"ס ו- 5 קג"מ פחות מהמנוע החזק, כיוון ששיא המומנט שלו (38.8 קג"מ) מתקבל כבר ב-1500 סל"ד נמוכים יותר ונשמר עד 2500 סיבובים, זמינות הכוח גורמת לכך שהוא אינו מפגר בהרבה (אם בכלל) אחרי אחיו החזק, אך משום מה נראה היה שקולו חודר יותר לתא הנוסעים.
המעבר בין מצבי ההנעה השונים מתבצע בעזרת חוגה (ולא ידית כמו בעבר). נסיעה ב- 4×4 עם דיפרנציאל מרכזי פתוח מאפשרת נסיעה גם בכבישים, ובדרכי העפר שנסענו בהם היא מספקת אחיזה גבוהה יותר המגובה במערכת ה- ESP המעולה. הילוך הכוח מספק יחס העברה מספיק קצר לכל מעלה שפוי- ואף לכאלה שלא. הבונוס העיקרי נמצא בדמות האפשרות לנעול גם את הדיפרנציאל האחורי, דבר המאפשר לטריטון יכולות שטח גבוהות מאוד בכל סוגי השטחים והזוויות.
הנסיעה בטריטון עם שק חצץ במשקל של 600 ק"ג בארגז גילתה שנוחות הנסיעה השתפרה פלאות, שזווית הגלגול גדלה מעט ושהמנוע החזק אינו מתרגש כלל מהמשקל שנכפה עליו (נתון העמסה מירבי עומד על 1035 ק"ג וכושר גרירה מירבי על 2700 ק"ג).
המחיר היה בדיוק חצי. אז מה קרה היין עלה ב100 אחוז.
אבל אני רואה שהקדימו אותי.
לא אקנה מהם בחיים במחירים הזויים כאלו.
בעבר רכב מסוג זה הוכר לבעלי עסק והמון עצעיים רכשו אותו. לפני כחמש שנים רשויות המס החליטו שטנדר זה מותרות, והכפילו עליו את המס. כעת במחירים אלו מעטים יכולים לרכוש כזה אף שהם זקוקים לרכב עבודה חזק.
כולל 4×4