fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC

מיצובישי השיקה בישראל את הטריטון, מחליף ההאנטר

מיצובישי השיקה בישראל את הטריטון, מחליף ההאנטר

שי שיוביץ

צילום: רונן טופלברג

משפחת ה- L200 קיימת מאז 1978, ונמכרת בישראל מאז תחילת שנות ה-90. בעשרים השנים שעברו מאז, הטנדרים של מיצובישי יצרו לעצמם בישראל שם של סוסי עבודה אמינים וקשוחים בכל תוואי שטח. המגנום שהוצג בסוף שנות ה-90 ביצע מהפיכה בשוק, כאשר בזכות עיצוב מודרני ומיוחד ואבזור שעד אז לא נראה כמותו בטנדרים הצליח לשדרג את הטנדר ממעמד הפועלים אל לב ליבם של הבורגנים וגרם לכל מתחריו לחקותו.

עם הטריטון החדש, מיצובישי מראה שהיא לא שכחה מאין הגיעה ובהחלט יודעת לאן היא הולכת. הטריטון L200 החדש מציג שיפור לעומת ההאנטר, וזאת בעזרת שלדה קשיחה יותר, מנוע חזק יותר ואבזור רב יותר, כולל אבזור בטיחות חשוב הכולל 7 כריות אוויר ובקרת יציבות. העיצוב החיצוני חדש לחלוטין, ולמרות שהוא אינו ממש "חתיך" במובן הקלאסי של המילה, הוא מצליח להעביר את מסר הקשיחות המפנקת (כן, יש דבר כזה) ולא לבייש את המסורת המראה המפוארת שהתחילה עם המגנום נ"ע. תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי, והדבר ניכר בעיקר בגרסת ה- Dakar המפוארת והמאובזרת. החומרים המרכיבים את התא נראים עמידים למדי, ולא השמיעו קול מחאה גם תחת לחץ לא מתון בעליל. המערכות השונות יהיו מוכרות לכל מי שנסע בזמן האחרון במיצובישי, פשוטות לתפעול ונאות למראה.

הטריטון מגיע במגוון גרסאות הנעה, מנוע ואבזור: 

המבחר מתחיל מהנעה אחורית בלבד (2X4), תיבה ידנית ומנוע בעל 154 כ"ס במחיר של 194,900 ש"ח, כאשר הדגם עם התיבה אוטומטית יעלה 219,900 ש"ח.

 

הדגם עם ההנעה הכפולה ותיבה ידנית עולה 219,900 גם כן, כאשר תיבה אוטומטית (רמת גימור Desert) תעלה 231,900 ש"ח.

בפסגת ההיצע ניצבת גרסת ה- Dakar המפוארת המציעה מנוע חזק בהרבה עם 181 כ"ס, רמת אבזור גבוהה מאוד (מערכת שמע משולבת כרטיס SIM המציעה wi-fi ליושבי הרכב, חיישני אורות וגשם, פנסי קסנון, התרעה על סטיה מנתיב ועוד) ותיבת העברה בעל דיפרנציאל מרכזי המאפשרת נסיעה בהנעה כפולה גם בכביש. גרסת ה- Dakar עולה 244,900 ש"ח.
 
כלמוביל, יבואנית מיצובישי, לא הסתפקה בהצגה סטטית של הטריטון החדש, אלא שלחה אותנו לבדוק אותו בכבישים מפותלים, דרכי עפר מהירות ולקינוח מסלולי עבירות חביבים. אך בזאת ההשקה לא הסתיימה, כיוון שלאחר הפסקה הם נתנו לנו לבדוק איך הטריטון מתנהג עם כ- 600 ק"ג בארגז.


ההתנעה מגלה מנוע מנומס להפליא. מדובר במנוע בנפח 2.4 ל' עם 181 כ"ס ו- 43.8 קג"מ המשודך לתיבה אוטומטית בעלת חמישה הילוכים. המנוע עצמו שקט למדי (יחסית לטנדר), והתיבה מעבירה הילוכים בחלקות מרשימה. רמיסת דוושת הגז מגלה שהמנוע מספק את התוצרת רק מעל 2000 סל"ד כאשר מתחת לכך אין כל כך עם מי לדבר, אך מרגע שהמנוע מגיע לשיא המומנט שלו ב-2500 סל"ד הוא מספק דחיפה משמעותית מאוד ומפתיעה לטובה. בשיוט המנוע אינו נשמע בכלל, ובידוד הרעשים הכללי טוב למדי (אף יחסית לרכב נוסעים) כאשר יש מעט רעשי רוח.  

 

דגמנו מעט את המנוע החלש היותר המספק 154 כ"ס. למרות שהוא מציע 27 כ"ס ו- 5 קג"מ פחות מהמנוע החזק, כיוון ששיא המומנט שלו (38.8 קג"מ) מתקבל כבר ב-1500 סל"ד נמוכים יותר ונשמר עד 2500 סיבובים, זמינות הכוח גורמת לכך שהוא אינו מפגר בהרבה (אם בכלל) אחרי אחיו החזק, אך משום מה נראה היה שקולו חודר יותר לתא הנוסעים.

 

נוחות הנסיעה נוקשה אך טובה יחסית לטנדר עם ריסון מרכב טוב של המתלים, כך שגם בסיבובים מהירים יחסית הטריטון אינו איבד את הצפון. בנסיעת שבילים מהירה הנוחות אף עולה, והטריטון מסוגל לספק רגעי פנאי לא מעטים לנהג המאושר. 

המעבר בין מצבי ההנעה השונים מתבצע בעזרת חוגה (ולא ידית כמו בעבר). נסיעה ב- 4×4 עם דיפרנציאל מרכזי פתוח מאפשרת נסיעה גם בכבישים, ובדרכי העפר שנסענו בהם היא מספקת אחיזה גבוהה יותר המגובה במערכת ה- ESP המעולה. הילוך הכוח מספק יחס העברה מספיק קצר לכל מעלה שפוי- ואף לכאלה שלא. הבונוס העיקרי נמצא בדמות האפשרות לנעול גם את הדיפרנציאל האחורי, דבר המאפשר לטריטון יכולות שטח גבוהות מאוד בכל סוגי השטחים והזוויות.

 

הנסיעה בטריטון עם שק חצץ במשקל של 600 ק"ג בארגז גילתה שנוחות הנסיעה השתפרה פלאות, שזווית הגלגול גדלה מעט ושהמנוע החזק אינו מתרגש כלל מהמשקל שנכפה עליו (נתון העמסה מירבי עומד על 1035 ק"ג וכושר גרירה מירבי על 2700 ק"ג). 

 
תודה לכלמוביל על האירוע המושקע והמתוקתק.

גלריה

6 תגובות ל מיצובישי השיקה בישראל את הטריטון, מחליף ההאנטר

  1. המחיר היה בדיוק חצי. אז מה קרה היין עלה ב100 אחוז.

  2. אבל אני רואה שהקדימו אותי.
    לא אקנה מהם בחיים במחירים הזויים כאלו.

  3. בעבר רכב מסוג זה הוכר לבעלי עסק והמון עצעיים רכשו אותו. לפני כחמש שנים רשויות המס החליטו שטנדר זה מותרות, והכפילו עליו את המס. כעת במחירים אלו מעטים יכולים לרכוש כזה אף שהם זקוקים לרכב עבודה חזק.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל