מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
גלאי רדאר קוביה
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
ברקום שמאל
לרט
תמוז
rok-straps רצועות קשירה 140
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
הארלי שמאל

מבחן ימי בוידאו: גולשים בזמן

מבחן ימי בוידאו: גולשים בזמן

סחריה גיא

צילומי סטילס: אדם בלנגה ואריק רוזנבלום
צילום וידאו: אריק רוזנבלום
עריכת וידאו: גיא סחריה

למה לתפוס גלים? שהם יתפסו אותי! לא יודע אם הדיון הדמיוני הזה צץ בראשם של מהנדסי הגלשן הממונע "Jet Surf", אבל התוצאה לפניכם:

קצת רקע
ג'ט סרף הינו כלי שייט ימי שמאפשר גלישה בעמידה במהירויות גבוהות יחסית – 50-60 קמ"ש, באמצעות שימוש במנוע סילוני בנפח של 86 או 100 סמ"ק. היינו מצפים ממדינה כמו ארה"ב או אוסטרליה לפתח את הגלשן האקסטרימי, אבל דווקא צ'כיה נטולת האוקיינוס אחראית על פיתוחו של הגלשן שנחשב כיום למוביל בתחומו בעולם. חברת "מנועי MSR" היא שפיתחה את גלשני JetSurf וברזומה שלה ניתן למצוא פיתוח מנועים עבור KTM, BMW, סקודה וכו' כך שניסיון לא חסר. שילוב של חומרים מרוכבים, הידרומכניקה, אלקטרוניקה והמון ניסיון הנדסי הצליחו להביא בסופו של דבר את חברת הגלשנים JetSurf לחובבי אדרנלין ימי ברחבי העולם.

קצת טכני

מבחינת נתונים טכניים מדובר בגלשן שבבטנו שוכן מנוע שתי פעימות בנפח של 86 סמ"ק בדגם ה"עממי" שעונה לשם "אולטרה סרף", או 100 סמ"ק בשני הדגמים האחרים "פרו רייס" ו"פקטורי GP100". למרות ההבדל בסמ"ק הביצועים דומים מאוד בכל סוגי הגלשנים. המידות החיצוניות קומפקטיות – 180 ס"מ אורך על 60 ס"מ רוחב,  מה שמאפשר הובלה נוחה בכל רכב, משקל נמוך ויכולת נשיאה קלה יחסית. גוף הגלשן עשוי כולו סיבי פחמן, נתון נוסף שמאפשר לשמור על משקל נמוך מאוד של 15 ק"ג רטובים (תרתי משמע), ומהווה יתרון משמעותי בנשיאת הגלשן לחוף מרוחק (ישנם אף מנשאים ייעודיים שמשאירים את הידיים פנויות).

על המים

השליטה בגלשן נעשית באמצעות לחצן יחיד שמתפקד כמצערת ומחובר לחזית הגלשן באמצעות חבל שמשמש גם כתומך. ההנעה נעשית באמצעות מגנט שמחובר לידו של הגולש – ברגע שמוכנס המגנט לידית ממתינים כחמש שניות ומנוע הבנזין מתחיל לעבוד. הוצאה של המגנט (בין אם יזומה ובין אם בהתרסקות על המים) מבטלת את פעולת המנוע. לאחר ההנעה כל שנותר הוא לתפוס בידיות, "להיגרר" מספר מאות מטרים לתוך הים ולעבור למצב עמידה. מה שקצת הקשה עלי את העמידה על הגלשן הן המידות הקטנות שלו (בגלל שטח פנים קטן עם המים) אך אותם מימדים מאפשרים תמרון טוב יותר בעמידה ובמהירות הגבוהה אליה מגיע הגלשן. מנוע שתי הפעימות חזק מאוד ומפתיע בעוצמתו – בחור גדול כמוני נגרר בקלילות על ידי הגלשן עמוק לתוך הים. ישנם גם חסרונות – צינור הפליטה נמצא בחלקו האחורי של הגלשן ויש לשים לב לכך במצב שכיבה על הבטן כדי להימנע מכוויות ברגליים, ויש גם לשים לב למיקום הברכיים במעבר לעמידה כדי להימנע ממגע עם ברגים בולטים. נוסף לכל ישנן רגליות לימניים או שמאליים וברמת העיקרון ניתן להתאים כל אלמנט בגלשן כדי לספק את רצונות הגולש.

תוהים כמה קלה הייתה החוויה? בואו נאמר שביליתי יותר זמן במים מאשר על הגלשן. כמו כל כלי אחר בו מורכב מנוע, ניסיון, זמן ובנזין הם מה שחסר כדי לשלוט באופן מוחלט במכונה והם בדיוק מה שהיה חסר לי כדי לעמוד בגאון על הגלשן. מלבד זאת מדובר בתענוג צרוף לרחף על המים במהירות גבוהה והתחושה, גם בשכיבה על הבטן, נהדרת.

עלויות ותחזוקה

דחיסת כל כך הרבה טכנולוגיה לגלשן שטוח וקל מגיעה עם טוויסט ידוע מראש – המחיר. מחירם של גלשני JetSurf אינו זול ונע בין כ-55 אלף שקלים ועד ל-65 אלף שקלים, בהתאם לדגם, נפח המנוע ושלל תוספות אופציונאליות. צריכת הדלק סבירה בהחלט – 2 ליטרים מספקים שעה של עבודה אינטנסיבית על המים ומלבד זאת התחזוקה לא דורשת מיומנות מיוחדת. בדומה לרכב ישנן עלויות ביטוחים – חובה, מקיף וביטוח צד ג'. ביטוח נזקי גוף נעשה בנפרד ובתוספת תשלום נוספת.

לסיכום:

גלשני JetSurf עמוסים באקשן, לא משאירים אף אחד אדיש ונכון להיום אין להם תחליף ראוי בשוק העולמי. תג מחיר נמוך יותר היה גורם להם להימכר כמו לחמניות חמות והופך אותם לדבר החם ביותר בחוף הים, אבל כמו מועדונים אקסקלוסיביים אחרים, הכל עניין של מחיר.

תודה מיוחדת למספר חברים שעזרו בהפקת המבחן: ניר כהן מגו פרו ישראל, משה היב כהן ותומר נוני המוכשר.

14 תגובות ל מבחן ימי בוידאו: גולשים בזמן

  1. 1. יש כזה גם עם גלגלים ליבשה? 2. לא כתבתם שגם דוגמנית החודש פה… 🙂

  2. אתה הזוי.
    שני חברים הביאו כזה בפחות מחצי
    יש לך תאבון גדול מידיי.

  3. אתה תקבל שיעור איך לעלות על הגלשן ולאחר מספר ניסיונות אתה תעמוד ותגלוש.. האדרנלין פשוט מטורף.. זה כלי חזר מאוד

  4. הי דן, אשמח לשמוע מאיפה אפשר להביא כזה בחצי מחיר. נשמע לי קצת לא מציאותי…

  5. זה מחיר קבוע אין צאנס שהביאו בחצי מחיר כנראה זה לא אותו גלשן

  6. ממש לא שווה. בשביל ללמוד רק לעמוד צריך איזה חצי יום,ועל כל שעה משלמים 500 שקל.
    אם רוצים ללמוד יש להוציא כמה אלפים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל