fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן

יש תמורה בעד האגרה 2- קיה סורנטו במבחן דרכים

יש תמורה בעד האגרה 2- קיה סורנטו במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה
קיה עשו זאת שוב. למי שזוכר- אהבנו מאוד את הדור הקודם של הסורנטו, והסורנטו החדש לא רק שלא אכזב אותנו- אלא גם הצליח להפתיע אותנו שוב מחדש עם אווירת פרימיום, איכות חומרים והרכבה משובחת, שפע מקום ונימוסי כביש היאים לרכבים יקרים ממנו בהרבה. בסופו של יום התברר לנו שהכותרת שנתנו לסורנטו הקודם- יש תמורה בעד האגרה- עדיין נכונה ואקטואלית אפילו שמדובר בדגם חדש לחלוטין.

 

קצת יותר בהרחבה

אבל ממש קצת: הסורנטו דור ראשון היה רכב שטח אמיתי למהדרין, הדור השני כבר ממש לא, והדור השלישי והחדש שהוצג לפני כשנה והגיע ממש לאחרונה לארץ ממשיך את מגמת ה"אי שטח" של קודמו. למרות המראה הדומה יחסית לדור הקודם מדובר בדגם חדש לחלוטין ולא במתיחת פנים, כאשר רק המנועים המשיכו מהדור הקודם.

 


עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

למרות צללית דומה לדור הקודם, הסורנטו החדש מציג גדילה משמעותית במימדים עם 10 ס"מ שנוספו לאורך הכללי, 8 ס"מ לבסיס הגלגלים וסנטימטר אחד בלבד לרוחב. הגובה לעומת זאת ירד ב-5 סנטימטרים. התוצאה הסופית נראית קצת מיניוואנית ופחות תאיים על עכברי העיר מאותגרי (ומאותגרות…) השטח. העיצוב החיצוני עבר ריכוך של הזוויות לעומת הדור הקודם, אך עדיין ממשיך לשמור על השפה העיצובית המאוד מוכרת של קיה ועל מראה מודרני ומושך מאי פעם, עם יחידות תאורה גדולות ומעניינות (בעיקר מאחור) וגריל גדול שיספיק גם לשכונה שלמה ביום העצמאות…

בתוך הרכב המצב טוב מאוד עם עיצוב מחודש ונקי לקונסולה המרכזית, חומרים מצוינים ואיכות גימור ובניה גבוהה מאוד, ולא רק "יחסית" לקיה. המושבים הקדמיים גדולים מאוד, נוחים ואוחזים (ועטויי עור ברמת הגימור EX של רכב המבחן), כמו גם הספסל האמצעי. באופן די מפתיע גם בשורה האחרונה אפשר להושיב מבוגרים, בתנאי שהם לא מאוד גדולים ויש בינם יחסי קרבה טובים… לצל"ש מיוחד זוכה המזגן אשר נהנה מפתחים לאורך כל הרכב, עם שליטה עצמאית של היושבים (הכלואים) בשורה האחורית (ככה שכנענו את בלנגה להיכנס לשם, יחד עם קצת לחץ פיזי לא מתון) ושהצליח לקרר את החלל הענק במהירות וביעילות. 

דווקא בתחום האבזור ציפינו למעט יותר; האבזור הקיים- גם בגרסת ה- EX היותר יקרה- אינו יוצא דופן (להוציא שלושה שקעי טעינה, שניים מקדימה ואחד מאחור), אך כל מה שיש מבוצע ברמה גבוהה שבהחלט מצדיקה את המחיר. בחיבה נזכיר את גג הזכוכית הפנוראמי הענק (ברמת הגימור EX הנבחנת) שהצליח לשבות את ליבנו.

יש הרבה תאי אחסון לרווחת הנוסעים, וכשכל המושבים זקופים תא המטען מציע נפח מפתיע של 320 ליטרים- אך למרות הנפח הגדול יחסית הוא מעט צר. קיפול של המושבים האחוריים יעלה את הנפח ל- 1077 ליטרים עצומים בכל קנ"מ.

 


הסורנטו הקודם


הסורנטו החדש


מנוע, ביצועים, התנהגות

שני המנועים המוצעים בסורנטו החדש, טורבו-דיזל ובנזין, מוכרים עוד מהדור הקודם אך עברו שיפור שאמור להפוך אותם לחסכוניים ונקיים יותר. מנוע הבנזין בנפח 2.4 ל' שבחנו מציע 188 כ"ס (ב-6000 סל"ד, ירידה של 4 כ"ס לעומת העבר) ומומנט של 24.6 קג"מ (ב-4000 סל"ד). מעיון בטבלת הנתונים מתברר שמדובר במנוע בנזין "אולד פאשן" שנותן את סחורתו בגבהי הסל"ד, אך אל דאגה: גם בשימוש רגיל ויומיומי ובהתנהלות בסל"ד רגוע יש למנוע מספיק כוח להתמודד עם הבהמה המגודלת (1.8 טון לפני נוסעים!), ורוב הזמן יעשה זאת בשקט ובנעימות. כרגיל אצל קיה, התיבה האוטומטית מציעה שישה הילוכים ופועלת בהרמוניה מופלאה עם המנוע. בסיום המבחן התברר שצריכת הדלק עומדת על כ- 8.6 קמ"ל, כאשר בשיוט רגוע תוכלו לראות גם 12 קמ"ל ומעלה.

 

נעים מאוד לנסוע בסורנטו החדש. הבידוד מרעשים טוב מאוד, המתלים מכויילים בצורה טובה מאוד עם נטייה לצד המהודק יותר של הסקאלה, ועובדים מצוין- גם בעומס, כאשר דווקא בשטח קל הם מצליחים לגהץ את מהמורות השביל בצורה מעולה (ומפתיעה) ביותר. כתוצאה מכך הסורנטו מעניק לנהג הרגשת בטחון- גם בסיבובים וגם נסיעה מהירה, ומגבה זאת עם בלמים חזקים ותחושת הגה שהיא "רק" בסדר גמור. למרות הסופרלטיבים אי אפשר להתעלם ממשקל האוטו (פיזיקה, מה לעשות…) כאשר בסיבובים ובבלימות תרגישו שאתם לא נוהגים בפיקנטו קלילה. למרות זאת, רוב הזמן ההרגשה הכללית היא של רכב משפחתי רגיל מה שמאפשר לנהג ולנוסעים להרגיש בטוחים בכל סוגי הדרכים והמהירויות.
 
 

קיה סורנטו – נתונים טכניים

 

מנוע: בנזין 4 צילנדרים, 2359 סמ"ק


הספק (כ"ס/סל"ד): 188/ 6000

 

מומנט (קג"מ/סל"ד):  24.6/ 4000

תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
 
הנעה: קדמית 

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 468/ 185/ 170

בסיס גלגלים (ס"מ): 278

משקל (ק"ג): 1804

מיכל דלק (ליטר): 71

נפח תא מטען (ליטר): 320

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 11.3

צריכת דלק מבחן: 8.6

מחיר: מתחיל מ- 196,200 ש"ח. 218,000 לדגם ש"ח EX הנבחן

8 תגובות ל יש תמורה בעד האגרה 2- קיה סורנטו במבחן דרכים

  1. זה דיי עניין של טעם. ל פי הנתונים המובאים בכתבה נראה שמדובר ברכב מרשים לכל הדעות. כל הכבוד לקוריאנים שיודעים להפתיע פעם אחר פעם.

  2. רכב פצצה, מאד מרווח ומתמודד עם הכביש בקלות (מרגיש כאילו נוסעים על חללית). כשיהיו לי האמצעים לרכוש רכב כזה בישראל הבחירה שלי תהיה מאד קלה – במחיר הזה (בארץ) אין תחרות לדעתי.

  3. פעם לא אהבתי את קיה, או בכלל קוריאניות..
    משעשע לראות איזה שינוי נעשה בשוק הרכב בשנים האחרונות…

  4. קשה שלא להעריך את תעשיית הרכב הקוראניות שמפתיעה עם דגמים שנותנים תחרות אמיצה ומעניינת ליפניות ולאירופאיות ולא רק בגלל המחיר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל