מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
חוויה אמריקאית/ קיה קרניבל במבחן דרכים
שי שיוביץ
צילום: אריק רוזנבלום
השורה התחתונה
וקצת יותר בהרחבה
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
תא הנוסעים דומה גם הוא מאוד בעיצובו לזה הנמצא בסורנטו- וזה רק טוב. העיצוב נעים מאוד לעין עם שילובי צבעים מוצלחים, חומרים טובים ברובם ואיכות הרכבה מעולה. המתגים השונים משדרים איכות שתתאים גם ברכבים העולים כפול ואף יותר, ורק חבל שחלקם מעט רחוקים ממושב הנהג ודורשים התכופפות או רכינה לצורך הגעה אליהם (כמו מערכת השמע). מזל שאפשר לתפעל כמעט הכל מההגה…
כדי לשמור על מחיר אטרקטיבי יחסית, קיה החליטה להביא את הקרניבל עם האבזור סטנדרטי למדי, כך שחוץ מדלתות הצד החשמליות ומושב הנהג החשמלי- לא תמצאו בקיה הגדולה גיזמואים שונים שהתרגלנו לקבל מהיבואנית הקוריאנית (כמו חלון גג, ריפודי עור, חימום מושבים, בקרת שיוט אקטיבית וכו'). זה נורא? ממש לא. הקרניבל מגיע עם מה שצריך באמת- מיזוג מפוצל לשלושה איזורים, בקרת שיוט וחיישני אורות, וילונות מתקפלים לכל החלונות האחוריים ושפע של מחזיקי כוסות ותאי אחסון (כולל תא כפפות כפול).
"אוטו של החברה", 8 מקומות זה הכי אוטו חברתי שיש..
עם מימדים חיצוניים של מעל ל- 5 מטר אורך, רוחב של כמעט 2 מטר ובסיס גלגלים של מעל ל- 3 מטרים- לא מפתיע שלנוסעים יש המון מקום בקרניבל. המרחב ליושבים מקדימה ובשורה האמצעית עצום, ורק השורה השלישית קצת נמוכה וצרה מדי למבוגרים בגודל מלא. לפחות הכניסה אליו ממתיקה קצת את הגלולה בזכות קיפול חכם של המושב האמצעי שיוצר פתח גדול ורחב.
להבדיל ממיניוואנים אחרים שמציעים מקום בתא המטען שמספיק בקושי לשקית שוקו, בגזרת הבגאז' הקרניבל שולף את האס המנצח עם 960 ליטרים (!!!) של נפח- וזה כשכל המושבים פתוחים. קיפול שלהם יוצר שטח ענק, שטוח ושימושי עוד יותר של 2200 ליטרים. כשהמושבים זקופים התא עצמו עמוק ונראה מעט מוזר בהתחלה, אך עדיין גדול ונוח לשימוש.
מנוע, ביצועים, התנהגות
כרגיל אצל קיה, התיבה האוטומטית (שישה הילוכים) המשודכת אליו עושה עבודה לא פחות ממעולה, עם יחסי העברה מתאימים היטב וחלקות פעולה ראויה לצל"ש. בהתחשב במשקל הרכב ובגודל המנוע, לא מפתיע שצריכת הדלק היתה קצת פחות ראויה לצל"ש- עם ממוצע של 6.5 קמ"ל בנסיעה משולבת, כאשר רק בנסיעה רגועה מחוץ לעיר הצלחנו לראות 11 קמ"ל. אאוץ'.
אחת הדרישות המרכזיות ממיניוואן היא שהרכב יהיה נוח לנסיעה, והקרניבל ממלא דרישה זאת במלואה. ספיגת המהמורות טובה, הרייד מחוץ לעיר מפנק לחלוטין, ובתור בונוס- המושבים הנוחים והשקט השורר בחלל הרכב (לפחות כל זמן שנוסעים במהירות חוקית) ירדים מהר מאוד את הקטנים. במהירויות כביש 6 מתחילים לחדור מעט רעשי רוח, אבל רעשי הכביש והמנוע עדיין מוחרשים. המנוע ישמע רק במאמץ, וגם אז קולו ערב יחסית ולא מטריד.
כצפוי ממיניוואן אמריקאי מגודל, תקיפת פיתולים מהירה היא לא כוס הסטארבאקס של הקרניבל, אבל ההפתעה הגדולה היא שהוא אכן מסוגל לעשות את זה בכבוד. למרות הגה קל מאוד ומת לחלוטין- המתלים תומכים היטב במאסה הגדולה ולא מתנדנדים, ושמירת הקו מעוררת השתאות (או קולות הקאה ומחאה מצד הילדים והחותנת…) גם במהירויות שאדם שפוי לא היה מגיע אליהם. לסיום נזכיר לחיוב את רדיוס הסיבוב המשובח שעומד על 5.6 מ' בלבד ומקנה לקרניבל כושר תמרון מעולה בחניית המתנ"ס הקרובה לביתכם. בהחלט מגיע לקיה אגודל למעלה (לייק, נו… ).
אין מילים.
רכב פשוט מדהים.
נוח מרווח.
מלא מקום למזוודות.
כל הטיול רק דיברנו על האוטו.
ממליץ בחום.
עברנו איתו כמעט 5000 קי"מ.
אחלה כתבה !!!!!!!!!!
מעבר לכתבה טובה – צילומים מעולים !!
לא פשוט להיות משפחה עם 4 ילדים שאוהבת לטייל :). עושה רושם שהקרניבל יוכל לעשות את החיים קלים יותר.
תמיד זה היה נראה שהחברות הגדולות לא הכי משקיעות בפיתוח הרכבים האלה, אבל קיה בהחלט מפתיעה גם עם העיצוב המעניין וגם עם המפרט שנראה איכותי לגמרי
מה שכן, הוא באמת נראה כמו הרכב המשתלם ביותר בקטגוריה שלו.