fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה

טוב לי טיבולי/ סאנגיונג טיבולי במבחן דרכים

טוב לי טיבולי/ סאנגיונג טיבולי במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

 

השורה התחתונה

דוגרי- יצאנו מופתעים לטובה. למרות היכרותנו עם האח הגדול של הטיבולי, הרקסטון, לא חשבנו שסאנגיונג תוכל להציע כלי תחרותי שיוכל להתחרות בשאר הג'יפונים האיכותיים שבשוק כשווה בין שווים. הטעות, כאמור, כולה שלנו. מעבר להיותו כלי מעוצב ומסובב ראשים- הטיבולי נעים לנסיעה, מאובזר למדי ומרווח דיו, וכל זה במחיר סביר של 119,990 ש"ח. נכון הדבר שסאנגיונג צריכה לשייף עוד כמה פינות  כדי להציע כלי שובר שוק אמיתי (כמו איכות חומרים לא אחידה, פעולת תיבה לא הכי חלקה ועוד כמה גליצ'ים קטנים), אבל הטיבולי מתגבר על כל הקשיים הללו ומרגיש מגובש ואיכותי דיו כדי להילקח ברצינות כאלטרנטיבה ראויה.

 


וקצת יותר בהרחבה
סאנגיונג הציגה את הטיבולי ממש לאחרונה כדי לנגוס נתח בעוגת רכבי הפנאי שממשיכה לגדול, והוא אמור להתחרות באופל מוקה, קיה סול, פיג'ו 2008, ניסאן ג'וק וכו'. הטיבולי הוא פיתוח עצמאי של סאנגיונג, כמו גם המנוע הנמצא בו. בואו ונצא לדרך.

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

סאנגיונג ידועה בעיצובים האמיצים שלה, ולא תמיד לטובה. לכן היתה זו הפתעה נעימה עד מאוד לגלות שלמרות שהטיבולי לא דומה לשום דבר אחר שזז על הכבישים, סאנגיונג הצליחה להקנות לו מראה חדש, מקורי ו… נאה למדי. החרטום האנכי מתהדר בקימורים שונים ובפנסים נאים המחוברים בינהם בגריל צר, דפנות הרכב משדרות כוחניות רבה בזכות קו חלונות גבוה וניפוחים לכנפי הגלגלים כאשר חישוקי ה- 18" (גודל נדיר לסגמנט) מספקים את המראה האתלטי. גם חלקו האחורי של הטיבולי אינו דומה לשום דבר אחר בזכות הפנסים המיוחדים (חלק אהבו, חלק לא) והחלון הצר. כל האלמנטים הללו לא תמיד משתלבים בהרמוניה מופלאה, אך התוצאה הסופית היא שהטיבולי מצליח לסובב ראשים בכל מקום שהיינו, להבדיל מקרובי משפחתו הזקנים שגם הם סובבו ראשים- אך לכיוון הנגדי… 

 

תא הנוסעים שומר על מגמת האמביוולנטיות. הקונסולה המרכזית נהנית מתווי מתאר קשתיים המשתלבים בדלתות ומעט מזכירים רכבים של אופל, לוח השעונים נאה, ברור וקריא ומסך המולטימדיה (בתוספת תשלום) ממוקם בצורה נוחה מאוד לתפעול. נקודת זכות נוספת היא איכות (רוב) החומרים הטובה והנעימה מאוד מתחת ליד ורמת גימור נאותה למדי. נכון לעכשיו יש רמת גימור אחת בלבד, אך האבזור התקני רב למדי וכולל חישוקי 18", פנסי ערפל, 7 כריות אוויר, בקרת אקלים מפוצלת, הגה עור מעוצב ונעים מאוד למגע, חלונות אחוריים כהים ועוד.

 

מהצד השני של המטבע נמצאים לא מעט מתגים שלא ברור מה עבר בראש למי שמיקם אותם: בורר תוכניות ההילוכים ממוקם משום מה מצד שמאל של ההגה, את מתגי מחשב תמצאו באמצע הקונסולה כמו גם את מתג בחירת מצבי תגבור ההגה. מתגי בקרת האקלים לא אינטואטיבים לתפעול, והתחושה המתקבלת מחלק מהמתגים (חלונות, הגה) חלולה ופלסטיקית מדי. 

 

לפחות בתחום המרחב לנוסעים אין שום ויכוח- הוא פשוט טוב מאוד. התחושה שלנו היא כי הטיבולי מרווח מרוב מתחריו, גם מלפנים וגם מאחור. המושבים הקדמיים אוחזים מאוד ויכול להיות שלאנשים רחבים הם יהיו מעט לוחצים, ומיקום תופסני החגורות בצמוד לתא האחסון בין המושבים לא הכי נוח. 

 

נפח תא המטען עומד על 423 ליטרים מכובדים, אך שפת ההטענה מעט גבוהה והתא עצמו עמוק. חבל גם שקיפול המושבים אינו יוצר משטח שטוח לגמרי.

 

מנוע, ביצועים, התנהגות

הטיבולי מצויד במנוע מפיתוח עצמי של סאנגיונג בנפח 1.6 ליטרים. המנוע סטנדרטי למדי ומפיק 128 כ"ס ב- 6000 ו- 16.3 קג"מ ב- 4600, ותיבת ששת ההילוכים האוטומטית היא של אייסין היפנית. התגובה הראשונית של הטיבולי לדוושה מזכירה את היפניות של פעם- מהירה ועצבנית. הטיבולי מזנק ממקומו בכל נגיעה בדוושת הגז ונותן תחושה של רכב חזק בהרבה ממה שהוא באמת (וחובה לציין שתכונה זו מעצבנת מעט בפקקים). תחושה זו נעלמת ככל שהמהירות עולה, והאצות ביניים ידרשו מהנהג רגל תקיפה על דוושת האוץ וקיקדאון נחרץ מטעם התיבה. המנוע שקט למדי בסל"ד נמוך ויומיומי, ורק בסל"ד בינוני ומעלה הוא משמיע את קולו- עם שריקה מוזרה (וחביבה) המזכירה מגדש טורבו (ואין מגדש, כן?). רוב הזמן פעולת התיבה מתקבלת על הדעת, אך חוטאת לפעמים בהעברות הילוכים (וגם בהורדות לקראת בלימה) לא ממש חלקות. חשוב להדגיש כי לא מדובר בקטסטרופה, ואם לא היינו מכירים את התיבות של אייסין מדגמי פיג'ו-סיטרואן השונים לא היינו שמים לכך לב. בסה"כ יחידת הכוח עושה את המוטל עליה בצורה לא רעה, עם 12.3 שניות ל-100 ושיוט נינוח ושקט למדי במהירויות גבוהות. צריכת הדלק עמדה על 13 קמ"ל בשיוט בין עירוני ו- 10 קמ"ל בממוצע המבחן. 

 

לא נחטא לאמת אם נאמר שציפיותינו מהטיבולי בתחום ההתנהגות שאפו לאפס- מהצד של המינוס. איזה כיף שאנחנו טועים לפעמים… 

למרות חישוקי הענק, הטיבולי הצליח להפתיע אותנו עם כיול מתלים קשיח אך לא מתרסק שמעניק לטיבולי תחושה בוגרת מאוד ומוצקה, תחושה שהיינו משייכים דווקא למכוניות יפניות או אירופאיות מסויימות. כשהגענו לכבישים המתפתלים גילינו שלמרות ההגה המנותק הטיבולי יודע להתמודד עם הפניות השונות ברמה גבוהה מאוד של בטחון ושל אחיזה, גם במהירויות הגבוהות פי שתיים ממה שנהג טיבולי מהשורה יגיע אליהן. כל הכבוד לסאנגיונג, תמשיכו כך.

 
סאנגיונג טיבולי – נתונים טכניים

מנוע: בנזין 4 צילינדרים, 1597סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 128/6000

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 16.3/4600

תיבת הילוכים: אוטו', 6 הילוכים
האצה 0-100: 12.3 ש'
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 419.5/ 179.5/ 159
בסיס גלגלים (ס"מ): 260
משקל (ק"ג): 1375

מיכל דלק (ליטר):
47
נפח תא מטען (ליטר):423
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 13.8 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 10 קמ"ל

מחיר:
119,990 ש"ח

עוד מבחני דרכים:

הונדה ג'אז החדשה

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6


אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

9 תגובות ל טוב לי טיבולי/ סאנגיונג טיבולי במבחן דרכים

  1. אבל, זה לא מחיר חדירה.. במחיר הזה ימכרו 30 יחידות, היה כדאי להם למצב ב 107 ולמכור 200

  2. ביקרתי באולם תצוגה, הרכב באמת מרשים ונותן תחושה בטוחה ומרווחת. גם הכורסאות מאד נוחות.
    ובכללי נותן תמורה למחיר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל