מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
השרה השוודית/ וולוו XC90 במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום
צילום: אריק רוזנבלום
השורה התחתונה:
קצת יותר בהרחבה
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
לסיכום פרק העיצוב, וולוו הצליחה ליצור רכב מעוצב וחדשני עם שורשים עמוקים, שעיצבו יקרוץ ללקוחות וותיקים וחדשים כאחד.
תא הנוסעים נמצא בליגה משל עצמו. להבדיל מהעיצוב החיצוני ששומר על קשר עם העבר, וולוו זנחה את עיצוב תאי הנוסעים שאפיין אותה ויצרה מראה חדש לחלוטין. העיצוב החדש אלגנטי, נקי מאוד וברור מאוד, ובעיקר נעים מאוד לעין. במרכז הקונסולה נמצא מסך גדול השולט על פעולת מערכת השמע והאקלים, ומותיר את חלל הרכב נקי ממתגים (יחסית). כצפוי, החומרים ורמת ההרכבה מעולים, והשימוש בעור ובאלומיניום יוצר תא נוסעים מפואר ומפנק מאוד שעומד בכל הציפיות שהמחיר הגבוה יצר. בלילה הרושם הזה רק מתחזק, וזאת בעזרת תאורת אווירה עדינה ומיוחדת הממוקמת לאורך כל הדלתות והידיות שהופכת את התא המפואר למקום שלא תרצו לצאת ממנו.
המרווח לנוסעים מצוין, בעיקר לאלה היושבים בשורה השניה. כצפוי ממוביל נוסעים מפואר, השורה האמצעית יודעת לזוז קדימה ואחורה ואף להטות את משענותיה. כבונוס, וולוו התקינה באמצע השורה השניה בוסטר מובנה וקל לתפעול. יפה. קיפול המושב לצורך הכניסה לשורה השלישית קל ויוצר פתח נוח למעבר. המרווח בשני המושבים האחוריים יתאים למבוגרים לא גדולים או נערים, וגם הם יהנו מפתחי מיזוג ומתאורה. באופן מפתיע למדי, ה- XC90 מציע תא מטען שימושי בנפח של 314 ליטרים גם כאשר כל המושבים זקופים. קיפול כל המושבים יעלה את הנפח ל- 1886 ליטרים מסחריים. אך זה לא הסוף: ה- XC90 יודע לפנק את רוכשיו עם דלת תא מטען חשמלית הנפתחת באמצעות נפנוף הרגל מתחת לפגוש האחורי, וזהו פטנט שימושי ומגניב בו זמנית.
אבזור בטיחות ונוחות
אנו חורגים ממנהגנו ומוסיפים פרק נוסף המוקדש כולו לאבזור המוצע בוולוו הגדולה, כי תכל'ס- מגיע לו. את רשימת הפינוקים ב -XC90 פותחת מערכת השמע המדהימה של Bowers & Wilkins המונה לא פחות מ- 19 רמקולים ומספקת סאונד שמימי שהופך גם את דיווחי התנועה לנעימים. לוח המחוונים עצמו מורכב ממסך איכותי בגודל 12.3" ובמרכז הקונסולה מורכב מסך 9" נוסף לשליטה על שאר מערכות הבידור והנוחות. כמובן שיש כניסה ללא מפתח, בקרת אקלים ארבע אזורית, מערכת חניה אוטומטית (שקצת פישלה במהלך המבחן), דלת תא מטען חשמלית, ספי כניסה מוארים, מושבי עור ועוד המון פינוקים.
מנוע, ביצועים, התנהגות
צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-7 קמ"ל, ובהתחשב בנתוני המשקל והמבחן הלא קלים זוהי תוצאה לא רעה בכלל. בשיוט רגוע ניתן לקבל תוצאה טובה בהרבה בזכות ההילוך השמיני הארוך שב-100 קמ"ש מציב את מחט הסל"ד ב- 1600 סיבובים בלבד.
נוחות הנסיעה מוצקה ומהודקת מאוד- אך לא בלתי נוחה, וזאת למרות חישוקי הענק. התשלום על גודל החישוקים מגיע כאשר תעברו על מהמורות חדות ושברים בכביש.
היציבות הכיוונית מפתיעה לטובה, גם במהירויות שיתאימו יותר לכבישים בחו"ל… שיוט מהיר יתקבל בשקט ושלווה ממלכתיים, ורק הצצה במד המהירות תגלה לנוסעים ההמומים את האמת.
למרבה ההפתעה ה- XC90 יודע להתנהג כראוי גם בסיבובים, למרות שהוא בפירוש לא מיועד לכך. אחיזת הכביש שלו גבוהה עד מאוד, ההגה מצליח להיות מדויק ומגיב, זוויות הגלגול מתונות יחסית והביטחון לנהג רב עד מאוד. אפילו סטפן שלנו התלהב… את החבילה המעולה משלימים בלמים אדירים עם פידבק מצוין בדוושה ויכולת שנראית בלתי נדלית.
יש רגעים שבהם מתאפשר לנו להציץ לעתיד. שמענו כבר הרבה תיאורים על רכבים אוטונומיים, קראנו כתבות, ראינו סרטונים, אבל בשעת לילה מאוחרת, כשאני נועצת מבט בהגה שנע שמאלה, וברכב שמתעקל עם הכביש, מאט כדי לשמור מרחק מהרכב שלפניו ומעמעם לבד את האורות כדי לא לסנוור את הנהג שממול- אני מפנימה שהעתיד הזה נמצא כאן, במרחק נגיעה, ולא מטאפורית- בדיוק 10 סנטימטרים ממני.
המונח חווית נהיגה בהחלט לא מספק שמדובר בוולוו, הוא כובש בקלילות את הדרך, מגחך ממרום גובהו אל כבישי הארץ, משייט במהירות לא מתאמצת וקורץ בחיוך אל מול התמרורים (כן, כן, הם אכן מהבהבים על לוח השעונים). הוולוו מתאימה את עצמה ברכות מפתיעה, ומאפשרת לחוות נהיגה אחרת, שבה הרכב שותף מלא למתרחש על הכביש.
התקרבנו ליעד, ושי החליט לבחון את מערכת החניה האוטומטית. עקרונית, אני מניחה שהיא עובדת מצוין, רצוי בשטח פתוח במרחב של חצי דונם ומעלה, אבל בחניה העירונית שלנו, היא נכשלה. שוב. ואז שוב. ושוב.
רחלי !! את ממש לא מיותרת !!!!
זה חוסך להזרק בבראז ונאה ויפה, עבורי 2 בנות ואחד קטן יותר נראה הפתרון. מעניין אם עושים טרייד על טוארג
יש לי בטלפון תמונה של האוטו עם אותה לוחית רישוי ואותו צבע בהוד השרון האם צילמתםנסעתם שם?