מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
לרט
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
HJC

חגיגה באיביזה/ סיאט איביזה במבחן דרכים

חגיגה באיביזה/ סיאט איביזה במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: בלנגה-שיוביץ-רוזנבלום

השורה התחתונה

למי שלא זוכר, האיביזה היא זו שהצליחה להעלות את סיאט למקומות הראשונים של טבלת המכירות בארץ. למרות שיש לה כבר וותק לא מועט בשוק (משנת 2008) ורוב מתחרותיה כבר קיבלו דור חדש, מתיחת הפנים הנוספת שסיאט העבירה את האיביזה מצליחה לשמור אותה רלוונטית מתמיד, לא מעט בזכות המנוע החדש והמסקרן (1.0 טורבו, שלושה צילינדרים ו- 110 כ"ס, יותר ממנוע ה- 1.2 המוחלף), האבזור הנדיב והמחיר המעולה- רק 83,100 ש"ח, וזהו "רק" גדול מאוד. המתחרה העיקרית שלה היא הפיג'ו 208 המחודשת (מבחן בקרוב מאוד!) המציעה נתונים זהים.

 

וקצת יותר בהרחבה

הדור הראשון של האיביזה שהוצג אי אז בשנת 1984 היה הרכב הראשון שפותח בצורה כמעט עצמאית לגמרי ע"י סיאט ולא היה העתק של איזו פיאט עתיקה. מאז הצגתה נשארה האיביזה רבת המכר של סיאט, והדור הנוכחי (והרביעי במספר) ממשיך מגמה זו. כאמור, סיאט הציגה את הדור הנוכחי לפני כ- 8 שנים, ובעולם הרכב מדובר על הרבה מאוד זמן. כדי לשמור על אטרקטיביות אל מול המתחרות הצעירות והמתוחות (אופל קורסה, מאזדה 2, יונדאי i20 ועוד) עד הצגת הדור החמישי, סיאט העבירה את האיביזה מתיחת פנים קטנה נוספת (הראשונה בוצעה ב- 2012) שעיקרה שיפור תא הנוסעים, ומה שיותר חשוב- מנוע 1.0 TSI עם שלושה צילינדרים ו- 110 כ"ס המשודך לתיבת ה- DSG. למרות השיפורים, המחיר כמעט ולא השתנה לעומת העבר, מה שהופך את האיביזה המרועננת למשתלמת במיוחד ומסקרנת לא פחות. 


עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

העיצוב החיצוני נשאר זהה כמעט לחלוטין מזה שמונה שנים, אבל הוא כל כך מוצלח שזה נסלח לו. לומר שהצבע הלבן של רכב ההדגמה לא מחמיא לעיצוב יהיה האנדרסטייטמנט של העשור, ורצוי מאוד לבחור בצבעים אחרים. החישוקים הקלים המצולמים אינם אבזור סטנדרטי, ובכל מקרה לא כולם אהבו אותם. עניין של טעם. 

בתוך תא הנוסעים השינוי משמעותי יותר עם לוח שעונים חדש וברור שהגיע מהלאון המשפחתית. האיביזה 1.0 מגיעה ברמת הגימור style, והאבזור הסטנדרטי רב מאוד- ומפתיע לא פחות, בעיקר אם זוכרים את המחיר. בתמורה לכספכם תקבלו חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט, מערכת שמע עם כל החיבורים האפשריים, צג מגע 5" ושליטה מלאה מההגה, מראות עם קיפול חשמלי, הגה וידית הילוכים מצופי עור ועוד ועוד. בהחלט התרשמנו לטובה, ואף שאלנו פעמיים כדי לוודא שלא טעינו…

הגיל מתחיל להראות את פרצופו בכל הקשור למרווח לנוסעים. האיביזה קטנה יחסית, והנוסעים מאחור לא יתנו לכם לשכוח את זה. מרווח הברכיים והראש גבולי למדי, ולארבע מבוגרים בגודל מלא יהיה צפוף. תא המטען, לעומת זאת, מכובד מאוד ועומד על 292 ליטרים גדולים למדי. 


מנוע, ביצועים, התנהגות

כמו שאמרנו, מתיחת הפנים הביאה תחת כנפיה מנוע TSI טורבו-בנזין חדש, שלושה צילינדרים בנפח 999 סמ"ק. מדובר במנוע המותקן בשלישיית המיני של קונצרן פולקסווגן (פולקסווגן up!, הסיאט מיי והסקודה סיטיגו) שקיבל מגדש טורבו. התקנת המגדש הקפיצה את ההספק משמעותית, מ- 75 כ"ס בגרסתו החזקה ל- 110 כ"ס ראויים בהחלט, והמומנט יותר מהוכפל עם 20.4 קג"מ לעומת 9.7. בתור בונוס, מירב המומנט מוגש לרשות הנהג ב- 1000 סיבובים נמוך יותר- 2000 לעומת 3000, ונשמר ברמתו זו עד ל- 3500 סל"ד. עם נתונים שכאלה אין פלא שיחידת הכוח הזו תגיע בקרוב לעוד רכבי הקונצרן, כולל הגולף הגדולה והכבדה יותר. כרגיל אצל סיאט, המנוע משודך לתיבת DSG כפולת מצמד עם שבעה הילוכים.

האיביזה הקטנה שוקלת 1140 ק"ג, ולכן אין זה פלא שהמנוע הקטן והממזרי הנ"ל מצליח להעיף אותה בתוך 9.3 ש' ל- 100 קמ"ש ולמהירות מרבית של 197 קמ"ש. למרות כל המספרים הללו, הסיפור האמיתי הוא לא הנתונים היבשים אלא התחושה בפועל, ושם האיביזה מצליחה גם להרשים- וגם מעט לאכזב. 

נתחיל מהתשבחות: עם הביצועים לא היתה לנו שום בעיה. הכוח נמצא לרשות הנהג כמעט כל הזמן ובכל מצב, ובימים הרטובים של המבחן נורת בקרת המשיכה עבדה שעות נוספות בניסיון נואש למנוע מהאיביזה לסחרר את גלגליה לשווא. לא משנה באיזה מהירות נסענו, תמיד עמד לרשותנו כוח זמין, ואפילו רעש המנוע הייחודי הצליח להתחבב עלינו לא מעט. מה שהפריע לנו הוא השידוך של המנוע הטעים הזה לתיבת ה- DSG המוכרת (ואף האהובה עלינו). שילוב המנוע-תיבה הספציפי הזה לא מצליח להיות חלק כמו שאנחנו מכירים ואוהבים, וסובל מקופצניות וחוסר שקט- בעיקר בתחילת נסיעה ובמהירויות נמוכות. כמו כן, התיבה שואפת תמיד להעלות להילוכים הגבוהים ולהשאיר את המנוע בסל"ד נמוך. מה לעשות שדווקא בסל"ד נמוך המנוע הזה פחות מרוצה, והוא דאג להמחיש זאת בצורת רעידות ו-וויברציות לא מכובדות. 

נסיים את פרק המנוע בשבח נוסף, והפעם לצריכת הדלק שעמדה על כ- 15 קמ"ל מכובדים מאוד. נהיגה רגועה תניב צריכה טובה אף יותר. 

שיני הזמן חוזרות להפריע בפרק של נוחות הנסיעה. מתלי האיביזה מתקשים להתמודד עם שברים, בורות, וסתם שיבושים הנפוצים במקומותינו. מצד השני של המטבע, האיביזה גומלת בבידוד רעשים לא רע והתנהגות משובבת ויחסית ספורטיבית עם תגובה מהירה להגה ונכונות לשינויי כיוון מהירים, ובהחלט מצליחה להעביר לנהג חלק מהטמפרמנט הלטיני המפורסם.

סיאט איביזה 1.0 – נתונים טכניים

מנוע: טורבו-בנזין, 999 סמ"ק ושלושה צילינדרים
הספק (סל"ד/ כ"ס): 110/5000-5500
מומנט (סל"ד/ קג"מ): 20.4/2000-3500
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, שבעה הילוכים
האצה 0-100: 9.3 ש'
מהירות מירבית: 197 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 404.3/ 169.3/ 142.8
בסיס גלגלים (ס"מ): 246.9
משקל (ק"ג): 1140
מיכל דלק (ליטר): 45
נפח תא מטען (ליטר): 292
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 22.7 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 15 קמ"ל
מחיר: 83,100 ש"ח

עוד מבחני דרכים:


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

8 תגובות ל חגיגה באיביזה/ סיאט איביזה במבחן דרכים

  1. אכן כמו שכתב מלבד הבעיה בהילוכים נמוכים האוטו טס והסאונד של המערכת ברמת על…
    רק שיוסיפו תמיכה לעברית במערכת המולטימדיה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל