מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
חגיגה באיביזה/ סיאט איביזה במבחן דרכים

שי שיוביץ
צילום: בלנגה-שיוביץ-רוזנבלום
השורה התחתונה
וקצת יותר בהרחבה
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
בתוך תא הנוסעים השינוי משמעותי יותר עם לוח שעונים חדש וברור שהגיע מהלאון המשפחתית. האיביזה 1.0 מגיעה ברמת הגימור style, והאבזור הסטנדרטי רב מאוד- ומפתיע לא פחות, בעיקר אם זוכרים את המחיר. בתמורה לכספכם תקבלו חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט, מערכת שמע עם כל החיבורים האפשריים, צג מגע 5" ושליטה מלאה מההגה, מראות עם קיפול חשמלי, הגה וידית הילוכים מצופי עור ועוד ועוד. בהחלט התרשמנו לטובה, ואף שאלנו פעמיים כדי לוודא שלא טעינו…
הגיל מתחיל להראות את פרצופו בכל הקשור למרווח לנוסעים. האיביזה קטנה יחסית, והנוסעים מאחור לא יתנו לכם לשכוח את זה. מרווח הברכיים והראש גבולי למדי, ולארבע מבוגרים בגודל מלא יהיה צפוף. תא המטען, לעומת זאת, מכובד מאוד ועומד על 292 ליטרים גדולים למדי.
מנוע, ביצועים, התנהגות
האיביזה הקטנה שוקלת 1140 ק"ג, ולכן אין זה פלא שהמנוע הקטן והממזרי הנ"ל מצליח להעיף אותה בתוך 9.3 ש' ל- 100 קמ"ש ולמהירות מרבית של 197 קמ"ש. למרות כל המספרים הללו, הסיפור האמיתי הוא לא הנתונים היבשים אלא התחושה בפועל, ושם האיביזה מצליחה גם להרשים- וגם מעט לאכזב.
נתחיל מהתשבחות: עם הביצועים לא היתה לנו שום בעיה. הכוח נמצא לרשות הנהג כמעט כל הזמן ובכל מצב, ובימים הרטובים של המבחן נורת בקרת המשיכה עבדה שעות נוספות בניסיון נואש למנוע מהאיביזה לסחרר את גלגליה לשווא. לא משנה באיזה מהירות נסענו, תמיד עמד לרשותנו כוח זמין, ואפילו רעש המנוע הייחודי הצליח להתחבב עלינו לא מעט. מה שהפריע לנו הוא השידוך של המנוע הטעים הזה לתיבת ה- DSG המוכרת (ואף האהובה עלינו). שילוב המנוע-תיבה הספציפי הזה לא מצליח להיות חלק כמו שאנחנו מכירים ואוהבים, וסובל מקופצניות וחוסר שקט- בעיקר בתחילת נסיעה ובמהירויות נמוכות. כמו כן, התיבה שואפת תמיד להעלות להילוכים הגבוהים ולהשאיר את המנוע בסל"ד נמוך. מה לעשות שדווקא בסל"ד נמוך המנוע הזה פחות מרוצה, והוא דאג להמחיש זאת בצורת רעידות ו-וויברציות לא מכובדות.
נסיים את פרק המנוע בשבח נוסף, והפעם לצריכת הדלק שעמדה על כ- 15 קמ"ל מכובדים מאוד. נהיגה רגועה תניב צריכה טובה אף יותר.
שיני הזמן חוזרות להפריע בפרק של נוחות הנסיעה. מתלי האיביזה מתקשים להתמודד עם שברים, בורות, וסתם שיבושים הנפוצים במקומותינו. מצד השני של המטבע, האיביזה גומלת בבידוד רעשים לא רע והתנהגות משובבת ויחסית ספורטיבית עם תגובה מהירה להגה ונכונות לשינויי כיוון מהירים, ובהחלט מצליחה להעביר לנהג חלק מהטמפרמנט הלטיני המפורסם.
אכן כמו שכתב מלבד הבעיה בהילוכים נמוכים האוטו טס והסאונד של המערכת ברמת על…
רק שיוסיפו תמיכה לעברית במערכת המולטימדיה