ערך: שי שיוביץ כתב ובחן: אריק רוזנבלום
השורה התחתונה:
אפשר לשחרר אנחת רווחה: פורד לא איבדו את מגע ההוקוס פוקוס (סליחה, לא התאפקתי…) שלהם. הפוקוס המחודשת גרמה לעורך שלנו לשחרר מצהלות גיל וצווחות שמחה, ואל תזלזלו, כי במקרה שלו- זה לא סיפור של מה בכך.
מנצחת את מבחן הזמן- פורד פוקוס 2016
בואו ונגמור מהר עם מה שפחות חשוב: העיצוב החדש נראה טוב, תא הנוסעים עבר רענון ומציע איכות בניה טובה אך חלקי פלסטיק מעט נוקשים, עיצוב הקונוסולה המרכזית ידידותי ונקי יותר עם לחצני מגע ותאורה כחלחלה מגניבה, דגם הטיטניום הנבחן מציע אבזור רב (בנוסף למערכת מולטימדיה היפה שלא הכי נוחה לתפעול ומגיעה כסטנדרט), מושבים נוחים (גם למבוגרים היושבים מאחור) ומספיק שימושיות למשפחה.
עכשיו בואו ונעבור לדבר על מה שבאמת חשוב:
לחיצה ראשונה על דוושת הכיף והופה, יש פה כוח. המנוע החדש (והיחיד כרגע בהיצע הבנזין) מציע נפח של 1.5 ל' עם הגדשת טורבו. כל זה טוב ל- 150 כ"ס ו- 24.5 קג"מ (כבר ב-1500 סל"ד). צבירת המהירות מתבצעת, ובכן, במהירות, עם יציאה זריזה מהמקום והגעה למהירויות שיוט שהשתיקה יפה להן, וכל זה מתבצע בקלילות וכבדרך אגב.
המנוע המצוין הזה עם 150 כוחות-סוסיו הוא דור חדש במשפחת פורד ומשודך לתיבה נפלאה שעושה הכול מצוין, והפעם בצורה מסורתית (פלנטרית) ולא עם מצמד כפול כמו בעבר, ואני אומר- דיינו. השילוב של השלדה הזו והמנוע הזה כל כך טוב, שפתאום היו חסרים לי משוטים על ההגה, כי גם כשאתה במצב ספורט ורוצה עוד פאן- הצ'ופצ'יק המטופש שנמצא על הידית הילוכים ואחראי על העברת ההילוכים הידנית לא ממש כייפי ומוציא מהנהג את כל החשק. בחייאת פורד, תפסיקו עם זה בעתיד, טוב?

אבל הסיפור האמיתי של הפוקוס מעולם לא היה בגזרת המנוע אלא במה שהיא ידעה לעשות בכבישים המפותלים. הפוקוס החדשה ממשיכה את המסורת עם שמירה פנומנלית על הקו בסיבוב, גם אם בא לך להמשיך ללחוץ (ותאמינו לי- בא לך). הלו, אנחנו מדברים פה על פוקוס ולא על R1, כן?… לא רק שאפשר לחזור על התרגיל הזה שוב ושוב, זה גם כדאי ומהנה. הרמתי עוד ועוד את הגבה: הלו, מה קורה פה? לאן אנו הולכים? הרי כולה מדובר במשפחתית "ליסינג"… זוכרים את כל הספורטיביות/GTI וכו' של לפני כמה שנים? זוכרים? יופי. תדעו שהאוטו הזה היום עומד מולן מסתכל להם בעיניים ואומר: "נסו אותי". כן כן, בלי בושה.
עוד כמה מילים על נהיגה מהירה: הייתי מצפה לפעולת בלמים יותר אגרסיבית, אבל אני בספק שקהל היעד האמיתי ינהג בצורה תובענית כמו שאני רצתי עם המכונה. למרות היכולת הדינאמית המשובחת, נוחות הנסיעה טובה למדי (למרות חישוקי ה- "18 הענקיים בדגם הטיטניום הנבחן).
הוקוס פוקוס. הם חזרו- וטוב שכך, כי התגעגעתי. אהבתי אותה עוד מאז שהדור הראשון הגיע לכאן, לפני יותר מעשור וחצי, והיה לאחד הפייבוריטים המשפחתיים שלי. דורות הביניים שהפכו והלכו לפחות טובים גרמו לי להתגעגע לעבר, אבל הנה היא חזרה, בגדול ובשחור. סחטיין פורד פוקוס. גם יפה וגם אופה.


אדם בלנגה, שיעור בהיסטוריה
"מאדרפ**ר! האוטו הזה מתנהג!" צועק העורך שאוחז בהגה של האוטו. בלי שאשים לב הוא מתחיל בסיפורי עבר שכוללים משפטים מרוסנים יותר ופחות כמו "תמיד היה משהו מיוחד בפוקוס" ו – "f**k איזה מנוע! מבריק!".
אז לצערי (או למזלי, תלוי את מי אתם שואלים), אני לא גדלתי על קדושת הפוקוס הראשונות ולא יצא לי להכיר את ההיסטוריה הענפה של האוטו הזה בעבר. להוסיף חטא על פשע, הפעם היחידה שכן נהגתי על הפוקוס היתה על הרכב חברה של חבר טוב שלי, שמיותר לציין שהיתרון היחיד שלו היה הדלקן…
איפה הפוקוס החדשה מתיישבת לעומת זאת אתם שואלים?
ההפך הגמור, למען האמת. בפוקוס הזאת יש חבילת מנוע –תיבת הילוכים–הגה שיצרניות אחרות יכולות רק לקנא בתוצאה שהתקבלה פה, והחבילה הזו יוצרת אוטו שממש כיף לנהוג בו. חבל שהוא לא מצטיין בעניין בידוד הרעשים (רוח, כביש), וסביר להניח רוב האקסמפלרים שימכרו יהיו מהסוג המגיע עם לוגו החברה/עסק על הדופן, דלקן, והרבה פחות תוספות בפנים.
7 תגובות ל פורד חוזרת לפוקוס/ פורד פוקוס במבחן דרכים