fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

לאספן העצמאי

לאספן העצמאי
כתב: אבגר שחף

להפתעתי הגדולה, הכתבה הקודמת צברה אהדה, וייתכן שאף סחפה מספר אנשים לתוך היכרות עם עולם אספנות הרכב. עקב כך, בכתבה הבאה אבהיר כמה סימני שאלה ואנסה לשבור מספר מיתוסים שקיימים בקרב הצופים מן הצד.


ראשית- תחום האספנות אינו בהכרח לעשירים בלבד! גילוי נאות- הכותב הינו סטודנט בעל משרת סטודנט. רבים נוטים לחשוב כי מכיוון ומדובר בתחזוקה של רכב ישן, יש הוצאות רבות וכבדות. זוהי טעות נפוצה והכל מסתכם ביחס ישיר של בעל הרכב לרכבו. רכבים מסוימים דוגמת פורדים על שלל דגמיהם, מאזדות ומכוניות עממיות אחרות, עדיין קיימות על חלקיהם בחנויות חלפים ותיקות ועל כן התחזוקה שלהן הופכת זולה. בנוסף לכך, רמת ההשקעה של בעל הרכב בחיצוניות ובסלון הרכב משפיעים גם הם על ההוצאות, ובדומה להרבה תחומים בחיים- ככל שתרצה יותר, תשקיע יותר. יש לציין כי גל תכניות השיפוצים שמגיע אלינו מחו"ל מציג תמונה בה בחו"ל הכול יותר זול, ומיד חושב הצופה כי בארץ יותר יקר פי כמה וכמה. זה לא מופרך- אך גם לא ממש מדויק. 

עם התעוררות נישת האספנות בארצנו הקטנה אפשר לראות גידול מהיר בהיצע וביקוש, וכיאה לכך גם נסיקת מחירים. לדוגמא: חיפושיות בעשור הקודם היו נמכרות במחירי 3 ספרות (לפני שיפוץ), וכיום- למצוא חיפושיות בכמה אלפים בודדים הוא בגדר מציאה, וברוב המקרים יכלול רכב עם כמות ק"ג יפים של חלודה. החיפושיות והגרמניות בכלל הם דוגמא קלאסית, אבל דוגמא נוספת ליצרן שחווה תור זהב בעולם האספנים הוא אוטוקרס. היצרן הישראלי- שפשט את הרגל לא הרבה אחרי שהתחיל- הופך למבוקש, ובמסגרת הנוסטלגיה שהזכרתי בכתבה הקודמת, אנשים לא מפסיקים לחפש את האייקון הישראלי. המחירים כמובן בהתאם וגם כאן השוק התעורר. 

כמו כל תחום בחיים גם כאן יש חסרונות: בעצם כתיבת שורות אלו אנשים רבים יקבלו את הרושם שהרכב שזרוק להם בגינה שווה אלפים בודדים כאשר ברוב המקרים זה אינו המצב. על כן, למרות התעוררות עולם האספנות, יש מתח מתמיד בין הרצון לקנות לבין ההיצע הריאלי. על כן חשוב לי להסביר- אין מחירון בעולם האספנים, ורכב שנראה לאחד כחסר ערך יראה לאחר כהתגשמות חלום. מתוך כך אי אפשר לתמחר רגשות וברוב המקרים הסוחר הישראלי [או המתיימר להיות סוחר] ינפח את שווי הרכב.

מספר עצות לחושבים על רכישה: לעולם אל תקנו רכב באינטרנט. תתאמצו ותיסעו למוכר, כיוון שרכב אספנות קונים כמו רכב רגיל- רק עם אקסטרא תשומת לב לפרטים הקטנים, כמו חלודות וקוסמטיקה. עצה נוספת וחשובה- תחשבו על מלאי החלקים. רכבים רבים סובלים מחוסר זמינות חלקים בארץ ועל כן איביי הופך לחבריכם הנאמן. נגזרת ישירה של עובדה זו היא החברות העמוקה עם המכס ומע"מ… טיפ אחרון ואישי- אל תחשבו כלכלי. אספנות אינו תחום של רווח וברוב המקרים המוכר אינו מכסה את ההשקעה ברכב. סוחרים רבים מנסים לשבור את התבנית והופכים תחביב לעסק. לצערי הרב זה בלתי נמנע אבל אמשיך לקוות ולפלל שהתחביב יגבר על הרצון לרווח כספי.

נקודה אחרונה למתעניין המתחיל: רכב מעל גיל 30 יכול לעבור תהליך ייבוא לארץ הקודש. למי מכם ששם לב, מדינת ישראל הפכה למעצמת קורבטים שעברו ייבוא מארה"ב. קורבט היא דוגמא מבין רבות לרכבים שנחתו אצלנו וקיבלו לוחית רישוי בעלת 7 ספרות. כיום עלויות המס הן גבוהות מאוד [למעלה מ100% מס על המחיר ששולם בשילוב עם המשלוח] ואפשרויות ייבוא לרכב במצב טוב מאוד מתקרבות לתקרת ה- 100,000 ₪. כמובן שיש רכבים במצב רע או בעלות שווי נמוך שנמכרות בזול ועל כן המחיר הסופי שלהן עומד על עשרות אלפי שקלים "בודדים".

עד כאן בנושא כניסה לעולם אספני הרכבים, אם התעוררו שאלות נוספות מזמין אתכם להצטרף לפורום אספנות בפייסבוק ולקבל יחס של אספנים מן המניין. להתראות בקריאה הבאה!

   

באנר פרסומי:

 
דוגרי באינסטגרם: MOTODOOGRI 

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל