fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

זמן לפרוייקט: פנתרה

זמן לפרוייקט: פנתרה

אביעד רייס

החל משנת 1971, ולמשך 20 שנה, הייתה הפנתרה אחת המכוניות הספורטיביות הנחשקות ביותר. 

המותג האיטלקי שהגיח לאוויר העולם בשנת 1959 ע"י ארגנטינאי בשם אלחנדרו דה טומאסו, היה ממוקד מכוניות ספורטיביות ורכבי יוקרה, והיה אחראי בין השאר על יצור מכונית הפורמולה ONE של קבוצת פרנק וויליאמס בשנת 1970. 

חייו של די טומאסו היו רחוקים מלהיות משעממים, וניתן למצוא בהם נקודות ציון רבות וחשובות:
בשנת 1976, רכש די טומאסו את חברת מזראטי, והחזיק בבעלות עליה עד שנת 1993. במהלך שנות בעלותו, היה אחראי די טומאסו לפרוייקטים דוגמת ה- BITURBO וה- KARIF. די טומאסו לא אהב רק מכוניות, ובשנת 1973, שלוש שנים לפני שרכש את מזראטי, היה גם לבעליו של יצרן האופנועים האיטלקי מוטו גוצי. (עד 1993)

די- טומאסו המקורי, שנפטר בשנת 2003, השאיר את החברה לעתיד לא ברור ולא יציב. בשנת 2008, נמכר המותג די- טומאסו לרוכש חיצוני. 

מהלך חייה של הפנתרה לא היה תמיד חלק. המכונית הופיעה ונעלמה לפרקים, אך בזמן בו הייתה המכונית בייצור סדרתי, היא עשתה מכירות בכמויות נאות- בין השאר בזכות מחיר נמוך בהשוואה לספורטיביות איטלקיות אחרות מהתקופה ההיא. 
הפנתרה די טומאסו היא לא רק "פנים יפות", והייתה מורכבת מרכיבים איכותיים ומתקדמים ביותר יחסית לאותה התקופה. 

המכונית בנוייה על שלדת מונוקוק איכותית ואגרסיבית מפלדה, מעוצבת בעיצוב משולב של טום ג'רדה וסדנת גיה, ובעלת מנוע פורד קליבלנד 351 V8.

שנת 1971 הייתה השנה בה התחילה פורד לייבא את הפנתרה לארה"ב, ובשנת 1991 ירדה הפנתרה האחרונה מפס הייצור, לאחר 7000 יחידות בלבד. 

מאז הפסקת הייצור, הפכה הפנתרה לסוג של HOLY GRAIL בקרב אספני המכוניות. הפנתרה האחרונה משנת 1991 הייתה גם הדבר האחרון שירד מפס הייצור של די- טומאסו, מה שהפך את רכבי המותג לאגדה גדולה עוד יותר. 

לאור ההסטוריה המפוארת והיחודית, רבים האנשים אשר מתפללים לקבל פנתרה בת זמננו. 

העולם מתחלק לשני חלקים- אלו שאומרים ואלו שעושים. סדנת שיפורי רכב אחת מווירג'ינייה הנקראת- RINGBROTHERS (מומלץ בחום להציץ פה), משתייכת כנראה לחלק השני. 

זוג האחים המנהלים את הסדנא החליטו להרים את הכפפה, לקחו פנתרה מקורית מבציר 71, ויצרו את הדי טומאסו פנתרה אדרנלין- פנתרה כל חדשה עם מרכב קרבון- אלומיניום ומנוע ג'נרל מוטורוס המפיק 600 כ"ס (300 בגרסה המקורית).

רוצים לדעת איך נשמעת מכונית איטלקית עם מנוע אמריקאי? 

צפו בסרטון:

   

באנר פרסומי:

 
דוגסטגרם: MOTODOOGRI 

גלריה

2 תגובות ל זמן לפרוייקט: פנתרה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל