מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מיני-מאלי/ סוזוקי סלריו במבחן דרכים

אדם בלנגה
בוחנים: אדם בלנגה, שי שיוביץ, אריק רוזנבלום צילום: שיורוזנבלנגה
האלטו הפכה בין לילה את עולם הרכב הישראלי בכך כשהציע אוטו בסיסי במחיר אפילו יותר בסיסי, ובעזרת תג מחיר קורץ עזרה לנו לקבל בהבנה את העובדה שמדובר ברכב פשוט מאוד ומיושן יחסית. אפילו תיבת ההילוכים הידנית, ממנה כל כך פחדנו במשך השנים, הפכה למשהו לגיטימי כאשר הבנו שאם נעביר הילוכים לבד נחסוך קרוב ל- 10,000 שקלים חדשים במעמד הקנייה.
גם עיצוב תא הנוסעים אינו המילה האחרונה, ומצליח להיות שמרני ונעים בלי להעליב. מה שכן מעליב הוא איכות החומרים. הפלסטיקים דקיקים ולא נעימים, ואיכות ההרכבה לוקה מאוד בחסר. האבזור טוב יחסית וכולל מובילאיי כסטנדרט, חישוקים קלים, ארבעה חלונות חשמליים שנפתחים באמת (לא עוד איזה צוהר שנפתח בשתי מעלות אחורה), מערכת שמע שמצליחה להכיל את כל מה שצפוי ממערכת שמע יחד עם תמיכה מלאה ברדיו, דיסקים, חיבור USB ובלוטות' עם דיבורית מקורית. מאידך, אין חיבור AUX, והתאכזבנו מאוד מאיכות הרמקולים.
לא התאכזבנו מהמרווח בתא הנוסעים, והסלריו מצליחה לפרוע את כל הצ'קים שהבטיחו את הרכב המרווח ביותר בקטגוריה, והיושבים מאחור ייהנו ממרווח טוב בצורה משמעותית יחסית למתחרות. גם תא המטען הפתיע לטובה עם גישה נוחה מאוד ונפח גדול משאר המתחרות (254 ליטרים).
מנוע ותיבת הילוכים
בזכות הילוך חמישי ארוך יחסית, ניתן לשייט במרחב הבין עירוני בקלות במהירות חוקית פלוס מע״מ ללא רעשים ותלונות מהמנוע.
ועכשיו לפחות טוב, הקלאצ׳ אמנם נעים ורך מאוד ומרגיש כמו של אופניים (לו לאופניים היה אחד), אך הוא חסר רגש לחלוטין וקשה להרגיש מתי הוא "נושך". שלבו זאת במנוע בעל קג״מ נמוך מאוד, ותקבלו כיבויי מנוע מביכים ברמזורים, וזה עוד לפני שדיברנו בכלל על עניין הזינוקים בעליה… במקרה כזה בלטה מאוד בחסרונה מערכת ״היל הולד״ שמחזיקה את הרכב.
במפתיע, נוחות הנסיעה טובה ורכה יחסית למתחרות, מה שהופך את הסלריו לבחירה שלנו לנסיעה ברחובות העיר. מצד שני, בידוד הרעשים חסר מאוד ומפריע מחוץ לה, ונסיון לשמוע רדיו/מוזיקה בנסיעה מהירה יותיר אתכם עם כאב ראש. על חיבור לנהג ותגובות מההגה אין על מה לדבר- כי אין כאלה, ובדיוק כמו העיצוב החיצוני- הסלריו אומרת בדיוק אותו דבר: אני באתי לעבוד, לא לשחק.
עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI
באלטו היוצאת היתה הרגשה של רעידות בכל רמזור, 3 צילנדרים מורגשים – האם גם פה זה קורה?
סוזוקי מנצחת את כולם במבחן האמינות
נכון מאוד!!!
but looks like a good deal
הבן שלי קנה סלריו במבצע חבר (55,500). רכב, חסכוני, 4 חלונות חשמל, מערכת שמע איכותית, מזגן חזק מאד. למה להוציא 130000 על רכב משפחתי או ג'יפון אוונטה כאשר הסלריו עושה הכל אותו דבר עם 21 ק"מ לליטר ?
צודק!
אוטו חמוד עושה את העבודה בלי תלונות. עם האמינות של סוזוקי! מזגן מצוין נסיעה עירונית קלה מערכת שמע נעימה וטובה חסכונית ביותר אבל ממש ! כלום דלק. תענוג.